Onderwerp: Net als op tv...
De sweet 18 van Amelle...
De lokatie was volledig in wit/ zilver aangekleed en ook de gasten
( 125 stuks, althans voor zoveel personen moest de taart zijn..) hadden zich aan een wit/ zilver dresscode gehouden.
De taart was dus uiteraard ook wit/ zilver. Ben benieuwd hoe Amelle de taart vond. Het organiserende bedrijf en de moeder van de jarige waren in ieder geval dolenthousiast.
Ik zou willen dat ik betere foto's wist te maken, zodat het wit ook echt stralend wit is en scherp op de foto staat......
Toch eens tijd vrij gaan maken voor een fotocursus

Meer licht wil inderdaad helpen (en Junglefrog
)
vooral op 2 dingen moet letten; fotograferen bij daglicht (om er voor te zorgen dat je niet te veel schaduwen ziet) en dat ik het beste een witte/lichte achtergrond kan gebruiken.
ben wel benieuwd welke uitstekers dat dan zijn, mooi sierlijk!
Als je achtergrond heel donker is b.v zwart en je fotografeerd op automatische stand dan doet je lens als het ware zijn " oog" heel wijd zeg maar, net als onze eigen pupillen doen in het donker. De andere kleuren in dit geval je taart worden dan anders van kleur. Hetzelfde geld voor een hele lichte kleur b.v. wit dan doet je lens zijn oog tot een spleetje knijpen omdat ie zoveel wit ziet. Denk maar aan in de zon kijken of in de sneeuw. De cursus was portret foto's maken en wij gebruikten daar(omdat we allemaal een simpele camera hadden)een grijze matte lap en dat ging prima. Ik hoop dat je er wat mee kan. Oh ja wat ook belangrijk is dat je van alle kanten dezelfde hoeveelheid licht hebt, want anders krijg je schaduwen.