1 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (19-06-2011 21:04)

Onderwerp: Rouge blanc et bleu, mijn allerlaatste taartje :o((

Of ook wel rood wit blauw,

Hallo allemaal,

hier een Hollands paardentaartje voor de dochter van een Nederlandse vriendin (hier in Frankrijk)
Dit is het laatste taartje die ik op bestelling heb gemaakt, :nooo  je mag hier in Frankrijk helaas niet zomaar taarten maken, je moet er een 3 jarige pâtisserie opleiding voor volgen en een speciale keuken aanschaffen. Mocht je gepakt worden dan kan je een boete betalen van een paar duizen euro, je riskeert een gevangenisstraf en worden al je taartspullen in een vuilniszak gemieterd en wordt deze volgegoten met chloor.
Aangezien ik nattigheid voel, jajaja jaloesie dat bestaat ook hier in Frankrijk heb ik besloten te stoppen, HOE ERG IK DIT OOK VIND!!! :nooo
IK maak nu enkel nog taartjes om weg te geven en de taarten van m'n kids en m'n man worden natuurlijk extreem groot :Y

Rianne (Taartdoos) dank je wel dat ik jouw taart als inspiratie mocht gebruiken :thumb:

http://www.monalbum.fr/Foto-CKH6XUJN.jpg

http://www.monalbum.fr/Foto-IO3YCY7N.jpg

http://www.monalbum.fr/Foto-BYFAYURS.jpg

En natuurlijk blijf ik aanwezig op het forum om al het moois wat hier voorbij komt te blijven volgen :Y

2

Re: Rouge blanc et bleu, mijn allerlaatste taartje :o((

Nee Femke... dat meen je toch niet???
Ik ga je taarten missen hoor!! Ik begrijp dat jaloezie onder elkaar echt niet  :s  :s 

Maar neemt niet weg dat dit weer een plaatje is...

3

Wat een verhaal... :x
Wel een mooie weer!  :thumb:

Kun je bij een bestelling niet een "vrijwillige" gave afspreken van een bepaald bedrag (ik roep maar wat....)

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

4

Wat een prachtige taart, heel mooi :Y
Wat een verhaal zeg over Frankrijk, indrukwekkend!
Woon je daar net ?
Om dan te moeten stoppen, jeetje wat erg!
Succes.......

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

5

Nou...da's simpel....gewoon weer terug naar Nederland!!  :lol:

Maar goed, zonder gekheid....da's gewoon zwaar balen!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Frankrijk is dus al hetzelfde apenland als Belgie... Jammer...
Maar 't ergste nog vind ik die jaloezie... Als mensen mekaars hobby niet eens gunnen - want rijk wordt je er volgens mij niet van - dan zijn we niet goed bezig.

Wel een heel leuke taart!

Groetjes, Myriam

7

Prachtige taart, en erg jammer dat het zo gaat in frankrijk......dat worden zeker heel veel taartjes weggeven

8

Jeetje zeg, wat jammer!!! Je taart is wel super!

Lieve groetjes!!
Kim

9

Jammeke schreef:

Frankrijk is dus al hetzelfde apenland als Belgie... Jammer...
Maar 't ergste nog vind ik die jaloezie... Als mensen mekaars hobby niet eens gunnen - want rijk wordt je er volgens mij niet van - dan zijn we niet goed bezig.

Wel een heel leuke taart!

Is dat nu echt zo hier in Belgie? Ik ben er al zes jaar mee bezig?!!
Misschien toch maar beginnen oppassen dan :/  :/  :/

Als mama taarten bakt moet ze regelmatig op kleine vingertjes tikken. :P Hoe zou dat toch komen?!?

10

Ow wat bizar weer, van de week al een heel topic over de wetgeving in België en dat is dus bij jou in Frankrijk al net zo.
Hopelijk valt er iets te verzinnen om die regels te omzeilen. Jij geeft iemand een taart en de ander geeft jou weer iets heel anders boodschappen, benzine ik verzin maar iets geks.....zal wel niet werken hè?!

Ik ga je taarten missen want was echt fan van al je mooie werk.
Deze is al net weer zo'n plaatje.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

11

Wat een leuke taart weer!

En wat ontzettend jammer dat je moet stoppen! Je maakt zulke mooie dingen.
Gelukkig mag je nog wel voor je gezin taarten maken!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

Oh wat jammer. Ben zo'n fan van je werk. Deze is ook weer geweldig mooi !  :thumb:

In Frankrijk dus hetzelfde verhaal als hier in België. Ik bak zelf enkel voor mezelf, familie of vrienden als geschenk. Ik ebn dan ook niet zo"n kei dus dat volstaat, maar als je zoveel talent hebt als jou bv is dat jammer dat het daarom een beetje verloren gaat..... :( omdat je het dan minder kan delen met anderen.

Hopelijk bak jij nu heel veel voor jouw man en kinderen en ook nog een beetje voor jezelf zodat we al dat moois uit Frankrijk toch nog kunnen bewonderen. :Y

13

Deze is prachtig!!!

Maar wat ontzettend jammer, als ik jouw naam zie staan moet ik altijd kijken want ze zijn altijd adembenemend.

Ik hoop dat je veel taartjes weg kunt geven.....

Pluk de dag

14

Wat jammer!!! Gewoon veel taartjes maken voor 'vrienden' en 'familie' en het komt helemaal in orde!

Deze is in ieder geval weer adembenemend mooi  :Y

Groetjes van Natascha!

15 Laatst bewerkt door Riekele (18-06-2011 11:37)

Oh nee, wat erg! Wat vind ik dat jammer dat je moet stoppen! Ik ben ook een groot fan van jouw taartjes.

Wat mij betreft kom je gewoon weer in NL wonen!

Ook dit taartje is weer prachtig! Heel lief en mooi.

En taartjes voor je kids (hoeveel heb je er trouwens, 17, 18...?) doe je toch niet alleen als ze jarig zijn? Ook bij diploma's, leren fietsen, tandjes wisselen, voor het eerst ongesteld, voetbalwedstrijd gewonnen en voor het eerst uit logeren.

Ik neem aan dat je "maar" 1 man hebt, maar ook die verdient vaker een taartje dan alleen met zijn verjaardag toch?

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

16

Mooi taartje! Jeetje, wat erg joh, dat het beleid daar zo is. Aan de andere kant snap ik het ook wel weer een beetje. Zo geven ze bakkers wel meer kans. En qua hiegiene valt er natuurlijk ook wel wat over te zeggen.
Groetjes Anne

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

17

NEE!!!  :x

Ik zeg verhuizen!
Dan sla ik dit mooie taartje van je nog even op, want wat is het een schatje.

wat erg dat je daardoor moet stoppen!!!
is er geen oplossing voor te vinden? wil je die opleiding patesserie niet gaan doen? lijkt mij geweldig ;)

jammer hoor......

groetjes,fifi

Geniet van elke dag!!!!

18

Jeetje, wat jammer zeg!
En gevangenisstraf? Ongelooflijk zeg. Wat een zware straf. Hebben ze daar niks beters te doen?

Ook ik ben een echte fan van je taarten, als ik je naam zie staan moet ik altijd even kijken! :Y

Dat zullen inderdaad mega taarten worden voor je kinderen. Vier je hun verjaardagen gewoon 6x per jaar ofzo. Of je verzint vanalles, net als bij de monatoetjes reclame. :lol:

19

:mad: Oh nee zeg alweer z'n bericht en nu uit Frankrijk! Ik ben een groot fan van je werk, dus blijf alsjeblieft je werk showen! Al is het maar 1 taart per kwartaal. Heel veel sterkte vanuit Beverwijk. Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

20

Ahwwww neeee, dat vind ik echt heel erg stom!
Je maakt zulke prachtige dingen!!!!

.. Want taart kan altijd!!

21

Neeeeee, dat meen je niet!  :|
Pfff...wat een verhaal zeg!

Ook ik vind je taartjes altijd erg leuk om te bekijken!  :Y
Ook deze is weer top!!!  :thumb:

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

22

Neeeeeeeeeeee, wat ontzettend!!! :(  Nicole uit Belgie had vorige week ook al zo'n verhaal). Nou moeten we al je mooie taarten missen :s En je ging zo lekker!!!! (deze is troeuwens ook weer zo gaaf! )Maak dan maar heeeeeel veel taarten om weg tegeven Femke., alsjeblieft!!!!! :Y

Bedankt voor jullie lieve reacties, ik wist niet dat ik zoveel fans had :cool:  :lol:

Ik zei al tegen m'n man, dat wordt echt afkicken, wat moet ik nou gaan doen. Ik vind het echt een heerlijke hobby en voor mij is het echt m'n ontspanning. (ik ben een huismoeder met 3 kleine kids)

Ik ben al m'n taarten van de mensen hier in het dorp (waar die persoon die zo jaloers is dus ook woont)aan het afzeggen en vertel tegen iedereen dat ik gestopt door tijdsgebrek Ik woon in een gat met 800 inwoners dus dat nieuwtje gaat ontzettend snel.

Ik denk dat ik toch heel voorzichtig door ga met af en toe een taartje op bestelling voor onze vriendenkring in Disney. En dan thuis maar al m'n marsepein et mix goed verstoppen op de meest rare plekken O-)
Ik loop al dagen te malen hoe ik het allemaal ga doen.

Ik heb van de week nog een weggeeftaartje voor een helpjuf van  school en daarna wordt het pas september voor m'n zoontje, dat is nog zoooo ver weg.

leonietje schreef:

Neeeeeeeeeeee, wat ontzettend!!! :(  Nicole uit Belgie had vorige week ook al zo'n verhaal). Nou moeten we al je mooie taarten missen :s En je ging zo lekker!!!! (deze is troeuwens ook weer zo gaaf! )Maak dan maar heeeeeel veel taarten om weg tegeven Femke., alsjeblieft!!!!! :Y

Hoi Leonie,

heb je toevallig een link naar het topic van Nicole, want ik kan het niet vinden

25

Ach nee, Femke, en het ging zo goed! Nou baal ik echt.... jij maakt altijd van die vrolijke taarten.
Verzin maar lekker veel gelegenheden, taart op afstand is ook goed hoor, voor als je forumvriendinnetjes jarig zijn?

Leuke taart trouwens, je paard is een cutie!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl