1

Onderwerp: Bewaren / invriezen cupcakes

Hallo allemaal, ik ben nieuw in de bakkerswereld dus vergeef mij als deze vraag al vaak gesteld is.

Binnenkort ben ik jarig en wil ik 60 cupcakes maken. Als nieuweling doe ik dat niet in 1 dag. Het idee is om ze te decoreren met marsepein.

Ik had al gelezen dat je ingevroren cc´s ca. 3 mnd kunt bewaren maar hoe zit dat met marsepein? Kan ik de versiering al van tevoren maken en hoe lang blijft deze dan goed? Invriezen lijkt me niet toch?

Graag jullie reactie, ontzettend bedankt!

2

Re: Bewaren / invriezen cupcakes

Je kunt de cupcakes wel gedecoreerd invriezen, maar de decoraties worden wel wat nat en plakkerig. Voor thuis gebruik niet zo erg, maar voor anderen natuurlijk niet zo mooi. Beter is om de decoraties apart te houden(als je tenminste decoraties van fondant of van marsepein wit maken. Voor een toef gaat dit natuurlijk niet op). Je kunt ze van tevoren maken, rondjes uitsteken, decoreren, en goed luchtdicht verpakt bewaren.(ik doe meestal op een grote broodplank, of een stevige placemat afgedekt met huishoudfolie en daaromheen een pedaalemmerzak) Op de dag zelf, of de avond ervoor, beetje botercreme of  chocolade pasta erop,en rondjes erop.

nb. Zorg wel dat je huishoudfoie glad over de decoraties zit, anders krijg je afdrukken/ rimpels in je fondant.

Gr. Anja

3

Ik vries wel in met decoratie en al, gewoon in een diepvrieszak.
Om te ontdooien de c.c. uit de zak halen. Wel opletten bij het uit de zak halen dat er geen stukjes ijs op je c.c. vallen, dat geeft glimmende plekjes.
Succes en alvast een fijne verjaardag!

4

Bedankt voor jullie reactie! Ik ga beide manieren gewoon even proberen dit weekend, ik moet toch nog eerst een beetje oefenen!  :)