1

Onderwerp: marsepein blijft plakken aan structuur matje!!

help!!

al mijn marsepein blijft plakken aan mij structuur matje. hij is niet van silliconnen.

heb al geprobeert met poedersuiker maar is ook geen succses..
is de marsepein te warm mischien???

heeft iemand hier antwoord op??????

2

Re: marsepein blijft plakken aan structuur matje!!

Ik had het pas ook met Zeelandia marsepein, bij een nieuwe poging heb ik het marsepein uitgerolt, daarna ingesmeerd met crisco en toen de structuur erin gedrukt, dat ging wel goed.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

3

Yep :Y  :Y , lichtelijk insmeren met crisco, werkt zeer goed. En als je wit marsepein of fondant gebruikt zou ik maizena gebruiken.

Succes ermee :)

:nooo niet Maizena samen met marsepein gebruiken! Maizena zorgt ervoor dat de marsepein gaat gisten.

Siep schreef:

Yep :Y  :Y , lichtelijk insmeren met crisco, werkt zeer goed. En als je wit marsepein of fondant gebruikt zou ik maizena gebruiken.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Claudia Mv 2 schreef:

:nooo niet Maizena samen met marsepein gebruiken! Maizena zorgt ervoor dat de marsepein gaat gisten.

Siep schreef:

Gelukkig nog nooit problemen mee gehad, behalve dat het vlekken geeft op gekleurde marsepein :)

6

Ik gebruik altijd maizena, bij alle fondant EN marsepein, wit geel groen, maakt niet uit. Vind het juist super fijn werken.
Hoe werkt dit negatief door in je marsepein dan als ik vragen mag?

Have a Nice day!

7

Heb een paar topics gezocht een doorgelezen en kom daar tegen dat door de maizena je marsepein kan gaan fermenteren (een soort van bacteriegroei............) hierdoor kun je evt luchtbellen krijgen.....vanwege het 'gisten'....

Wist het ook niet, zag het hier voor het eerst  :think:

8

ja met crisco, dat smeer ik op de mat, en leg het dan op mijn zeelandia marsepein, gaat super goed, ik heb er een harten taartje, zie:taartjes

Claudia Mv 2 schreef:

:Y  :Y  klopt helemaal hoor!

Marsepein: poedersuiker NOOIT maizena

Fondant: maizena of poedersuiker

I never met a calorie I didn't like....

10

Karin09 schreef:

Heb een paar topics gezocht een doorgelezen en kom daar tegen dat door de maizena je marsepein kan gaan fermenteren (een soort van bacteriegroei............) hierdoor kun je evt luchtbellen krijgen.....vanwege het 'gisten'....

Wist het ook niet, zag het hier voor het eerst  :think:

Thanx, weer wat geleerd :lol:

11

Wauw, nou bedankt voor de info!
Ga er zeker wat mee doen  :)

Have a Nice day!