Onderwerp: vraagje over tiramisu-vulling voor een bruidstaart
Hoi allemaal,
Mijn broertje en zijn verloofde hebben mij gevraagd hun bruidstaart te maken voor ong. 60-70 personen.
Ze zijn allebei gek op tiramisu en willen hier graag iets van terugvinden in de taarten. Nu had ik op het receptengedeelte de tiramisuvulling gezien maar hier gaat alcohol in en rauwe eiwitten en er zijn ook kinderen en oudere mensen. Nu dacht ik een klein taartje te maken voor de kids met andere vulling dan hebben ze geen last van de alcohol maar mijn toekomstige schoonzus is arts en die is bang voor de rauwe eiwitten en wil graag gepasteriseerde eiermix gebruiken van bv de makro maar volgens mij is dit al gemixed en in het recept wordt er later pas gemixed. Weet iemand of dit mogelijk is of een ander leuk idee voor tiramisu-vulling ofzo voor de taart?
Verder vroeg ik me af of iemand deze vulling wel eens gemaakt heeft en of hij zachter wordt als het warmer wordt want ik ga 's ochtends vanuit Heemskerk naar de bruiloft in Nieuwerkerk ad ijssel toe (1,25 uur rijden) en dan moet de taart nog de hele dag tot het feest, en of hij makkelijk te verwerken is.
Als laatste vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een 2de vulling die er goed bijpast, ik heb zelf namelijk een grondige hekel aan tiramisu dus vind het moeilijk combineren.
Dit is trouwens het recept dat ik van het receptengedeelte heb gehaald:
Ingrediënten
500 gr mascarpone
3 eieren
240gr suiker
1 zakje vanillesuiker
een glaasje amaretto
cacaopoeder of chocoladeschilfers
Werkwijze
Klop de eiwitten tot sneeuw.
Klop de eierdooiers los met de suiker, mix 10 minuten tot je een schuimige massa krijgt.
Spatel alles (niet roeren!) door elkaar met de mascarpone en de amaretto om de massa zo luchtig mogelijk te houden.
Doe er een beetje cacaopoeder of chocoladeschilfers onder.
Laat alles een paar uur rusten in de ijskast
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Lisette