1

Onderwerp: vraagje over champagnevulling

Hoi allemaal!

Ik ben volop aan het experimenteren met verschillende soorten vullingen en wou mij binnekort eens wagen aan een chamagnevulling  :9 .

Ik heb via de zoekmachine al een paar tips gevonden maar had toch nog steeds een vraagje.

Ik heb hier de champagne van patidesse liggen, maar in wat kan ik die het beste doen? Ze hebben hier thuis namelijk niet zo graag bc. Kan je die patidesse ook in slagroom of mascarpone doen? Kan je ook die patidesse in het recept gebruiken van deze site voor de champagnecréme?

Nog een vraagje: ik heb via de zoekmachine gevonden dat het recept op deze site van champagnecreme in de koelkast bewaard moet worden. Maar toch zie ik bij bijna alle bruidstaarten dat ze gevuld zijn met deze vulling. Deze taarten staan dan toch ook een hele avond niet in de koelkast? Kan dat dus geen kwaad?

Sorry voor de vele vraagjes, hopelijk kunnen jullie me helpen  :) !!

Vriendelijke groetjes

2

Re: vraagje over champagnevulling

Ik heb er verder geen verstand van....maar ik gebruik altijd banketbakkersroom met een smaakje...ook omdat de meeste mensen niet zo'n fan zijn van botercreme en het is lekker fris. Laatst heb ik dat gedaan met zo'n zakje banketbakkersroompoeder uit de supermarkt en amaretto. Wel minder water gebruiken dan natuurlijk. Was zelf ook van plan om dat binnenkort te gaan uit proberen met dat champagnespul van patidesse..

Succes met alles!

This too shall pass!

3

Heb je weleens de botercreme mix geprobeerd?  Gewoon niet zeggen dat het botercreme is, maar brengen als romige vanille creme  ;)  Bijna iedereen vindt het dan lekker  :)

De bruidstaarten met champagnecreme zijn als het goed is allemaal met botercrememix anders kan het nl. niet zo lang buiten de koelkast.

Een bc met Patidess champagne is echt verrukkelijk  :Y (net als bijna alle smaken, vooral de vruchten zijn heerlijk fris)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Patidess kan je door verschillende dingen doen. Botercreme, bavoroise, ijs etc. slagroom of mascarpone moet denk ik ook wel lukken maar hier heb ik zelf geen ervaring mee...

De champangecreme van het recept hiernaast is erg lekker! hier hoef je niet ook nog eens patidess doorheen te mixen.

Het klopt dat deze vulling in de koelkast bewaard moet worden. Een vulling met een in de koelkast houdbare vulling kan wel even uit de koelkast. (een paar uur voor bij een bruiloft moet wel kunnen lijkt me)...

Succes verder!

5

Oh heel fel bedankt allemaal, hier kan ik al wat mee verder!  :Y

@Boska, nee ik heb die botercreme-mix nog nooit geprobeerd eigenlijk!
Kan ik eventueel ook merengue botercreme maken en de patidesse erdoor doen? Want dat is toch ook al wat lichter dan gewone 1:1 bc he!

Misschien moet ik dan toch eens de mix proberen maar ik heb hem nog nooit gekocht omdat ik er heel uiteeenlopende reacties over heb gehoord, dat hij erg 'boterig' is en dat is juist net wat ze hier thuis niet lekker vinden ;)!

@Tessa, bedankt voor je tips, misschien waag ik het er wel op om die paar uur uit de koelkast te houden!

Nog eens dankje voor alle tips  :o

6 Laatst bewerkt door Boska (17-06-2011 21:15)

Doris schreef:

Oh heel fel bedankt allemaal, hier kan ik al wat mee verder!  :Y

@Boska, nee ik heb die botercreme-mix nog nooit geprobeerd eigenlijk!
Kan ik eventueel ook merengue botercreme maken en de patidesse erdoor doen? Want dat is toch ook al wat lichter dan gewone 1:1 bc he!

Misschien moet ik dan toch eens de mix proberen maar ik heb hem nog nooit gekocht omdat ik er heel uiteeenlopende reacties over heb gehoord, dat hij erg 'boterig' is en dat is juist net wat ze hier thuis niet lekker vinden ;)!

BC 1:1 is niet lekker in een taart (vind ik) die gebruik ik alleen maar om af te smeren.
Patidess kan ook door meringue bc.
Als je bc mix lang genoeg mixt smaakt het echt niet boterig, maar juist heerlijk romig.

Wat betreft koelkastvulling buiten de koelkast: zeker bij een bruiloft zou ik dat niet doen. Het kan op locatie erg warm zijn en je zou toch niet willen dat de vulling zuur wordt o.i.d.  :(
Bovendien ben je vaak erg lang bezig met decoreren en dan staat de taart natuurlijk ook al niet in de koelkast.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties