1

Onderwerp: slagroon vulling

Hallo allemaal,

Ik moet volgende week een taart maken met een slagroomvulling. Nu denk ik zelf dat alleen slagroom niet echt de oplossing is, omdat dan het biscuit week wordt (denk ik).
Heeft iemand voor mij een recept of idee hoe ik een slagroonvulling moet maken.

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

2

Re: slagroon vulling

je kan gewoon met slagroom vullen maar dan moet je wel goeie kopen

3

Je kan gewoon goed vullen met slagroom hoor :D Wel zou ik er een zakje klop-fix doorheen mixen dan is je vulling net wat steviger ;)

4

ook hier altijd een zakje klopfix per bakjes slagroom..en uiteraard een dijkje van bc eromheen.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

Ja hoor! Is zeer goed mogelijk!
Doe ik ook altijd icm verse aardbeien bijv. Mmmmmm!

Groetjes Louise

Super bedankt allemaal. Ik had het dus bij het verkeerde eind.
Ik ga er zeker een zakje klopfix doorheen doen. en natuurlijk een dijkje spuiten.

Heeft iemand voor mij dan ook een tip hoe ik het dijkje in de taart hou. Als ik ga bekleden en bewerk de taart aan de bovenkant, dan komt het dijkje naar buiten en dan heb ik een bobbelring om mijn taart.

Ik ben nog beginnend vandaar de vragen.

Alvast bedankt

Groetjes Esther

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

7

Er zijn ook forumers die mascarpone mengen met slagroom. Dan word hij nog steviger maar met klop-fix gaat het ook goed ;)

Een dijkje kan je gewoon met een spuitzak aan de rand van je taart spuiten  en daarin de vulling (in jou geval de slagroom doen). Zorg er wel voor dat je goede bc gebruikt voor het afsmeren bijvoorbeeld de 1:1 of de meriguebotercreme. (zeker met niet teveel vocht!, dan smelt je taart).

Succes!