Re: 7 laagse bruidstaart! Wel of niet showen....
@lilly 19, De onderste twee waren dummies.. de onderste vastgeschroefd aan het cakeboard (witte meubelplank van de gamma ), tweede dummie met houten dowels in de onderste geprikt. Dit heeft niet veel met jou vragen te maken, maar misschien heb je er ooit nog wat aan of iemand anders misschien
![]()
Mijn taarten waren 15, 20, 25, 30, 35 en 40 en 45 dummies. Bij de tabellen staat een tabel voor hoeveel personen iedere taart is, daar kun je uitrekenen wat jij precies nodig hebt.. Ik zal dalijk ook even kijken voor je
![]()
De echte taarten hadden allemaal een cakeboard van 4 mm en plastic dowels. Met een scherp mes, goed op maat en recht afsnijden. Dat is al een hele kunst opzich , ik heb niet zo'n vaste hand![]()
De cake drums heb ik met een paar stippen tylose lijm vastgeplakt aan de taart eronder, en dan aan de bovenkant ook een paar stippen lijm zodat de taart erop ook weer aan de drum vast plakt... (snap je'm)
Het vervoeren had ik in delen gedaan, de 35 stond op de dummies, de 15 en 20 stonden op elkaar en de andere 2 los. Ik had gewoon geen tijd meer om die twee ook opelkaar te zetten dus vandaar.
Maar ik denk dat als je het op deze manier (met lijm) doet dat het wel goed moet gaan in zn geheel.. Want ik had nu alles los en denk dat dat minstens net zo stress vol wasen dan moet je alles nog in de zaal opbouwen..
Houd ook rekening met de formaten of ze wel in je koelkast passen, bij mij paste dat dus nietdaarom kon ik ook niet alles thuis al opelkaar zetten.. De 35 cm paste net niet eigenlijk.. De deur ging wel dicht maar dan zat de taart dus tegen de achterkant, met schade aan de achterkant en een druppel water erbij waardoor mn fondant smolt
Gelukkig maar 1 druppel en die kwam onder de parelrand
![]()
Oh ja en bij mij viel de taart niet over de cakedrum zodat je die niet zag.. Je zag ze dus wel
Ik weet niet waarom, misschien heb ik iets verkeerd gedaan.. Maar ik heb me voorgenomen om ze de volgende keer tijdens het vullen/bekleden al eronder te leggen en meteen mee te bekleden, dan weet je zeker dat je ze niet ziet.. of een iets kleinere drum nemen dan je taart is is misschien ook een optie
![]()
Dat was het zo een beetje geloof ik... als je nog meer vragen hebt mag je ze stelen hoor, ik zal ze beantwoorden voor zover ik er verstand van heb
lilly: Ik heb even gekeken, als je van 15 tot 45 cm gaat red je het denk ik wel. Maar het ligt er natuurlijk aan of je deze bakvorm hebt of evt wil aanschaffen, en of het in je oven past enzo..
Als je van 10 tot 30 gaat kom je ongeveer op 110 personen.. Dan kun je misschien nog 2 losse taarten erbij doen... Maar dat is maar net wat jij en het bruidspaar wil natuurlijk, hoop dat je hier wat aan hebt
Bedankt alvast voor de tips,
maar mijn probleem is dat ik geen bakvormen heb van 40 en 45. En ik zou ook niet weten waar ik die kan krijgen. Ze zouden ook niet in mijn oven passen geloof ik.
Die van 40 mss net, maar 45 zeker niet.
En het koppel wil absoluut maar 1 taart met zoveel verdiepen...
Maar toch al zeker bedankt
groetjes
)
en dan moet je alles nog in de zaal opbouwen..
hebben gezegd