1

Onderwerp: botercreme maken met Kitchenaid vlinderhaak, help!?

Ik maakte altijd botercreme met de garde van de Kitchenaid, totdat ik zag dat ze bij Inge de vlinderhaak voor bijna alles gebruiken. Ik heb er nu een met een rubberrand eraan, die werkt heel goed. Het is super gemengd, maar zoooo vloeibaar! Het moet eerst in de koelkast en dan krijg ik weer klontjes... wat doe ik fout?

2

Re: botercreme maken met Kitchenaid vlinderhaak, help!?

Ik maak mijn botercreme altijd met de vlinderhaak en ik heb m 1 x vloeibaar gehad, toen het 35 graden was, midden in de zomer en voor de rest nooit. (en ik vergeet mijn mixer echt wel eens zodat hij vrij lang aan het mixen is :D)

Doe je het met de mix, of 1:1, misschien doe je er teveel vocht bij, of smelt je de boter eerst in de magnetron o.i.d.?

Alles goed???? nee 3 fout

3

ik laat de boter altijd op kamertemperatuur komen, soms in de vensterbank, maar nooit in de magnetron. Hij was gisteren ook niet zo zacht... geen vocht erbij, 1:1, dus ik snap er echt niets van. Misschien toch maar voortaan de garde gebruiken.

4 Laatst bewerkt door sugar100 (16-05-2011 12:15)

Ik gebruik altijd de garde en ik heb eerlijk gezegd nooit problemen!
(dus ik zou weer voor de garde gaan!)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

Bedankt dames, voor het advies, het wordt... de garde!  :Y

6

De garde is niet geschikt voor Botercreme, en al helemaal niet voor 1:1..
De garde gebruiken we alleen voor biscuitmix..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

ja idd je sloopt je garde ermee

8

Ik zou je garde er eigenlijk ook niet meer voor gebruiken. Blijkbaar altijd goed gegaan tot nu toe, maar eigenlijk dient ie er niet voor

9

Ik heb ook de Beaterblade (ik denk dat je die bedoeld met rubberrand?) en die is super. Dat is de juiste om te gebruiken voor botercreme. "K-klopper met wissers" :lol:

10

ben gister bij Wendy geweest, zij gebruikt m ook, maar gaf aan dat ik m dus korter moet mixen als ik die vlinderhaak met rubberrand gebruik. Snel uitproberen dus!

toch vraag ik me nog af kan je het ook met de garde maken?
en dan gewoon wat langzamer en korter laten draaien?

Bianca

Groetjes,
Bianca

12

Ik doe het ook altijd met de garde, hoor, nooit problemen. Boter goed op kamertemperatuur laten komen voor je gaat mixen.

ah.. want ik wil een kitchenaid aanschaffen.. dus ik wil wel graag weten of ik in mijn bakwereld wel met de standaard kloppers aan de slag kan, of ik er nog een vermogen aan extra atributen bij moet kopen...lol

Groetjes,
Bianca

14

Bianca`s bakseltjes schreef:

ah.. want ik wil een kitchenaid aanschaffen.. dus ik wil wel graag weten of ik in mijn bakwereld wel met de standaard kloppers aan de slag kan, of ik er nog een vermogen aan extra atributen bij moet kopen...lol

Behalve de garde zitten daar nog twee menghaken bij, hoor, maar die gebruik ik praktisch niet.

15

Ja het kan maar als je lang genoeg met je deeghaak in de weer bent lukt t vast ook... je garde is voor dingen waar lucht in moet, creme moet zacht niet luchtig...

fruitcake schreef:
Bianca`s bakseltjes schreef:

Behalve de garde zitten daar nog twee menghaken bij, hoor, maar die gebruik ik praktisch niet.

We maken hier ook witte chocolade / havervlokken/cranberry koekjes van nigella ( werkelijk een verrukkelijk recept en niet aan te slepen hier) gewoon hoopjes meuk op een bakvel zeg maar, maar ja moet ook even gemengt worden.. is echt een bal met alles erdoor zeg maar, dus dat zou ook wel makkelijk zijn als dat ermee zou kunnen.. ik denk met deeghaak of zo.

Groetjes,
Bianca

17

ja deeg moet met een deeghaak...

mensen doe jullie machines een lol en lees de boekjes en lees je een beetje in met bakken ;)