1 Laatst bewerkt door Hullie (13-06-2011 16:04)

Onderwerp: 7 laagse bruidstaart! Wel of niet showen....

Ik twijfel eigenlijk of ik deze taart zal showen hier  :think:
Het is mijn aller eerste bruidstaart en ook nog eens voor het eerst zo hoog! Ik ben super trots dat het mij is gelukt natuurlijk, maar vergeleken bij taarten die ik hier voorbij zie komen vind ik het niet veel bijzonders.. Ook zie ik zelf nog veel verbeter punten (en jullie ongetwijfeld ook  ;) ) Dus tips zijn welkom!

Ik had de meeste taarten redelijk strak gekregen, maar door het verplaatsen en optillen waren de onder randen toch beschadigd  :s
Ook de cakeboards die eronder zaten vielen niet mooi onder taart, je zag je van de zijkanten zitten   :grr:  Volgende keer doe ik ze dus meteen eronder en dan bekleed ik ze mee..
Bij de derde laag was het eerste kapsel helemaal scheef aan 1 kant, dus opnieuw gebakken, die was wel iets beter maar toch niet mooi recht jammer genoeg..

Deze taart was voor de bruiloft van mijn nicht, dus ik was zelf ook nog eens gast. Extra stress dus, zorgen dat je er zelf goed uit ziet, man en twee kleintjes.. En die taart ppffff, ben blij dat alles achter de rug is  :)

Genoeg gekletst hier de foto's, oh ja die zijn ook niet geweldig, in de zaal met mobiel genomen  :s  Hopen dat de mooie van de fotograaf nog komen  :)
prettygem, bedankt voor de tips die ik van je gekregen heb, ik heb het stapelen op jou manier gedaan en het ging perfect!
Het taartatelier Dur, bedankt voor je service bij het bestellen van de artikelen en voor je steun natuurlijk  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTF6ZGZZ.jpg

Gelukkig was het bruidspaar er blij mee  :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MH3EYD3T.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXFVZFM6.jpg

Het bruidspaar trouwde in het gemeente huis op een andere dag, toen ook nog een taartje gemaakt  :)
Cakeboard is onderweg beschadig  :(
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SF4RQPNR.jpg

2 Laatst bewerkt door LiZZ (13-06-2011 15:45)

Re: 7 laagse bruidstaart! Wel of niet showen....

Ah het is aangepast :)

Ik vind het een nette taart hoor, ik doe het je niet na!!

3

Jammer idd van de kleine foto'tjes, maar volgens mij ziet ie er mooi uit!

Groetjes Son

4

Hahahaha ik dacht dan zien jullie de foutjes niet zo goed  :+  Nee hoor, verkeerd getagd  ;)

Heb ze verbeterd  ;)

5

Kom, kom, dat ziet er toch geweldig uit! we zijn veel te kritisch op ons zelf. Ik vind het een hele mooie taart en knap dat je het hebt aangedurfd :thumb:

6

Ik zie dat het gelukt is!Fijn om te horen dat je de tips kon gebruiken en het stapelen ook goed ging.  Super gedaan en vooral voor je eerste taart die zo hoog is. Het was zwaar of niet?
Kijkend naar je foto's zie ik dat ze erg blij zijn met hun taart :Y

Be in love with what you have

7

prettygem schreef:

Ik zie dat het gelukt is!Fijn om te horen dat je de tips kon gebruiken en het stapelen ook goed ging.  Super gedaan en vooral voor je eerste taart die zo hoog is. Het was zwaar of niet?
Kijkend naar je foto's zie ik dat ze erg blij zijn met hun taart :Y

Echt nogmaals super bedankt hoor!! Ik heb echt veel aan je tips gehad.. Heb alles toegepast, alleen niet heel vervoerd, maar achteraf had dat wel makkelijker geweest denk ik  ;)
Het was zwaar ja! Twee dagen fulltime bezig geweest, bakken, vullen, afsmeren, bekleden, decoreren, stapelen.. Snachts kwart voor 4 naar bed (en nog niet kunnen slapen van de zenuwen  :+ ) en de wekker op kwart voor 7 gezet en hup weer verder  :)
En dat met twee kindjes van 2 en 3 rond rennend in huis  :lol: Je wilt ook niet zien hoe het er nu uit ziet hier  :lol: 

Maar uiteindelijk is het gelukt, mensen vonden het mooi en lekker! En daat gaat het om  ;)

8

Geen dank, met alle plezier! Echt waanzinnig prachtig!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :Y

Wat is dat nou? Wel/niet showen? Natuurlijk wel  :thumb:  :Y  :Y  Inderdaad jammer, dat de foto zo klein is, maar gezien je stapel voor in het gemeentehuis kan iedereen zien hoe strak en netjes je te werk gaat.
Dus laat staan je bruidstaart van 7 hoog. Niet vergeten te melden, dat deze wel super & super groot was hoor!...
Echt geweldig! En wat fijn, dat ze zo happy zijn met je 7 hoge en heerlijk smakende bruidstaart  :thumb:  :thumb:  :lol:  :lol:

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

9

Hallo

eerst een vooral even zeggen dat ik dit een heel mooie taart vind, ook het kleinere taartje vind ik super mooi.

Maar nu komt de vraag  :P
ik moet binnenkort ook een huwelijkstaart maken van 6 hoog.
Dus heb ik wel enkele vraagjes
nl:
-hoe heb je de taarten gestut?
-hoe groot zijn je taarten?
-voor hoeveel personen was deze taart? (mijn taart zou voor een 140 personen zijn)
-is het beter om ze in zijn geheel te vervoeren, of in stukken?

groetjes

10

Prachtige taart die mag je zeker showen!  :thumb:

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

11

vind ik ook!! zeker de moeite waard om te showen!! erg mooi gedaan... beide taarten!!

12

Nou zoiets MOET je showen!!! Hier mag je supertrots op zijn joh!! Keimooi gedaan. Alleen een 7-laags stapeltaart al krijg je respect voor :) En je ziet het bruidspaar he, die gezichten zeggen genoeg!

13

zeer showwaardig hoor ;)
heb je super gedaan  :thumb:  :thumb:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

14

Tuurlijk moet je showen ! Supermooie taarten allebei !!

Groetjes, Conny

15

Ik neem me petje voor je af! Het ziet er heel goed uit! En dat zo hoog en als 1e bruidstaart, heel goed gedaan! En uiteraard showen!

Groet, Jolanda

16

wow  is maar goed dat je ze hebt laten zien
heel mooi

17 Laatst bewerkt door Hullie (14-06-2011 10:42)

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

De gezichten van het bruidspaar zeggen inderdaad genoeg! Daar doe het het allemaal voor he  ;)
En als alles dan op gaat en mensen vinden het lekker dan is het helemaal geweldig  :)

@lilly 19, De onderste twee waren dummies.. de onderste vastgeschroefd aan het cakeboard (witte meubelplank van de gamma ), tweede dummie met houten dowels in de onderste geprikt. Dit heeft niet veel met jou vragen te maken, maar misschien heb je  er ooit nog wat aan of iemand anders misschien  :)

Mijn taarten waren 15, 20, 25, 30, 35 en 40 en 45 dummies. Bij de tabellen staat een tabel voor hoeveel personen iedere taart is, daar kun je uitrekenen wat jij precies nodig hebt.. Ik zal dalijk ook even kijken voor je :)
De echte taarten hadden allemaal een cakeboard van 4 mm en plastic dowels. Met een scherp mes, goed op maat en recht afsnijden. Dat is al een hele kunst opzich , ik heb niet zo'n vaste hand :D 
De cake drums heb ik met een paar stippen tylose lijm vastgeplakt aan de taart eronder, en dan aan de bovenkant ook een paar stippen lijm zodat de taart erop ook weer aan de drum vast plakt... (snap je'm  :P )
Het vervoeren had ik in delen gedaan, de 35 stond op de dummies, de 15 en 20 stonden op elkaar en de andere 2 los. Ik had gewoon geen tijd meer om die twee ook opelkaar te zetten dus vandaar.
Maar ik denk dat als je het op deze manier (met lijm) doet dat het wel goed moet gaan in zn geheel.. Want ik had nu alles los en denk dat dat minstens net zo stress vol was  :s  en dan moet je alles nog in de zaal opbouwen..
Houd ook rekening met de formaten of ze wel in je koelkast passen, bij mij paste dat dus niet :s daarom kon ik ook niet alles thuis al opelkaar zetten.. De 35 cm paste net niet eigenlijk.. De deur ging wel dicht maar dan zat de taart dus tegen de achterkant, met schade aan de achterkant en een druppel water erbij waardoor mn fondant smolt  :s  Gelukkig maar 1 druppel en die kwam onder de parelrand  :D

Oh ja en bij mij viel de taart niet over de cakedrum zodat je die niet zag.. Je zag ze dus wel  :s Ik weet niet waarom, misschien heb ik iets verkeerd gedaan.. Maar ik heb me voorgenomen om ze de volgende keer tijdens het vullen/bekleden al eronder te leggen en meteen mee te bekleden, dan weet je zeker dat je ze niet ziet.. of een iets kleinere drum nemen dan je taart is is misschien ook een optie  :)

Dat was het zo een beetje geloof ik... als je nog meer vragen hebt mag je ze stelen hoor, ik zal ze beantwoorden voor zover ik er verstand van heb  ;)

lilly: Ik heb even gekeken, als je van 15 tot 45 cm gaat red je het denk ik wel.  Maar het ligt er natuurlijk aan of je deze bakvorm hebt of evt wil aanschaffen, en of het in je oven past enzo..
Als je van 10 tot 30 gaat kom je ongeveer op 110 personen.. Dan kun je misschien nog 2 losse taarten erbij doen... Maar dat is maar net wat jij en het bruidspaar wil natuurlijk, hoop dat je hier wat aan hebt

18

Mooi hoor!!

Natuurlijk moet je deze prachtige taarten showen!! Supermooi!!

1 tip voor je cakedrum; als je de zijkanten niet bekleed (bovenkant wel) maar er een lintje omheen doet kan je 'm beter vastpakken en het geeft ook een leuk effect.

20 Laatst bewerkt door Hullie (14-06-2011 10:40)

Linda Ravensbergen schreef:

1 tip voor je cakedrum; als je de zijkanten niet bekleed (bovenkant wel) maar er een lintje omheen doet kan je 'm beter vastpakken en het geeft ook een leuk effect.

Dank je  ;)
Misschien heb ik het verkeerde woord gebruikt hoor, maar ik bedoelde de plankjes tussen de taart lagen.. hier en daar zag je ze toch onder de taart uitsteken.. dus als je daar nog een tip voor hebt?   :)

Die aller onderste plank, was 50 cm en die is er niet als cakedrum, dus een witte  meubel plank van de gamma genomen..

-- Ik bedoelde dus de cake board van 4mm  :)  Drum is 10mm

hij is prachtig hoor  :thumb:  :thumb:  :thumb:

cake my day

22

Ik zeg wel showen! Heel mooi gelukt!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Hullie schreef:

Dank je  ;)
Misschien heb ik het verkeerde woord gebruikt hoor, maar ik bedoelde de plankjes tussen de taart lagen.. hier en daar zag je ze toch onder de taart uitsteken.. dus als je daar nog een tip voor hebt?   :)

Die aller onderste plank, was 50 cm en die is er niet als cakedrum, dus een witte  meubel plank van de gamma genomen..

Ah oke, de plankjes tussen de taart lijkt mij dat je die het beste op maat kan zagen...of knippen in geval van een kartonnen plankje  :)

Ik dacht dat je op de laatste foto aangaf dat het cakeboard beschadigd was onderweg en het lijkt op de foto dat je het board aan de zijkanten ook bekleed hebt. Ik bedoel dus het opstaande randje  :)  Als je die met een lintje afzet dan kan je de taart daar beethouden (heb ik van de week bij PME1 geleerd  :Y )

Maar goed, je taarten zijn beide plaatjes  :Y  Iets om trots op te zijn hoor!!  :thumb:

24

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

25

Hullie schreef:

Dank je  ;)

Ah oke, de plankjes tussen de taart lijkt mij dat je die het beste op maat kan zagen...of knippen in geval van een kartonnen plankje  :)

Ik dacht dat je op de laatste foto aangaf dat het cakeboard beschadigd was onderweg en het lijkt op de foto dat je het board aan de zijkanten ook bekleed hebt. Ik bedoel dus het opstaande randje  :)  Als je die met een lintje afzet dan kan je de taart daar beethouden (heb ik van de week bij PME1 geleerd  :Y )

Maar goed, je taarten zijn beide plaatjes  :Y  Iets om trots op te zijn hoor!!  :thumb:

Oohh oke, ja ik snap m :) hahaha
K dacht dat je het over de 1e taart had.. ;)