1

Onderwerp: Cricut Cake

Hoi collega taartbaksters en - bakkers,

Ik weet, dit topic heeft hier al vaker gestaan maar óf het is al enige tijd geleden of ik vind er niet wat ik er zoek.

Ik wil dus de Cricut Cake gaan aanschaffen maar wat raden jullie (ervaringsdeskundigen?) mij aan?
De gewone of de mini??
Scheelt natuurlijk best een hoop geld maar ja, ik betaal liever iets meer en dat ik dan ook gewoon het goede heb. En niet dat ik na verloop tijd tijd spijt krijg en denk had ik (bijv.) de grotere maar genomen.

En daarbij, waar vind ik hem het voordeligst maar ook met goede service en garantie. Vanwege dat laatste bestel ik hem liever niet in Amerika maar ja, waar dan wel; een tijd geleden heb ik er ook al eens naar gekeken en toen werd ie door nog niet zoveel verkocht maar nu door heel veel maar soms met een ander pakket of bijvoorbeeld geen omvormer er bij.
Kortom; er is nog een hoop onduidelijk; wie helpt mij wijzer worden?
Alvast bedankt voor je moeite en nog een fijn weekend!

gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

2

Re: Cricut Cake

PunBB bbcode test

Hallo Bianca,

Ik heb zelf sinds een week een Machine uit Amerika, en ik moet zeggen echt perfect.

Je hebt geen omvormer nodig, aangezien hij voor 110-230 volt is, alleen een eurokabel, die je op de orignele adapter aansluit, die in ieder elektronisch aparaat in huis zit. (zoals je printer)

Ik heb hem door mijn tante laten kopen die in Amerika woont, en heb dus voor mij op kan sturen. [edit]*KNIP* reclame is niet de bedoeling (M.)

Ik heb ook heel lang getwijfeld, maar ik heb een grote genomen voor bruidtaarten. Als je een heel groot ding wil maken kan dat niet met de mini, die is voor maximaal 15 cm breed, en ik vind dit veel te klein. Ik kan je echt een grote aanraden.

Ook kan ik je aanraden om als je hem echt wilt kopen, nu Fairy Cut te kopen, die kun je nog tot 13 juni kopen, om zelf afbeeldingen mee in te scannen en dan te snijden. dit is het laatste programma waarmee dit kan, is jammer als je alleen aan cartidges vast zit.

PunBB bbcode test

ik heb bv deze winnie de pooh zelf in het programma geladen, en met de Cricut uitgesneden. Echt top.

Ik houd nu al van mijn machine!

Hoop dat ik je vragen een beetje beantwoord heb!

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

3

ik hou ook van mijn machine, ik heb hem zelf ook in amerika besteld vorige maand en heb er wat mooie dingen mee gemaakt.
via de website ze hebben hem netjes gelevert binnen 5 dagen

http://94.100.126.103/1300200001-1300250000/1300225501-1300225600/1300225589_5_0PqB.jpeg.

gr ivanka

4

ik lees met je mee want ik zit ook heel erg te twijfelen, wel of niet uit amerika en wil ik nou een mini of een grote? vind het best een duur ding dus wil ook wel zeker zijn van wat ik koop en of ik hem wel echt veel ga gebruiken

Groetjes Marleen

5

Hey,
Thnx voor alle reacties!
Ik heb inmiddels besloten voorlopig nog niet aan de cricut te gaan.
De verhalen die ik er over hoor zijn nog te wisselend dat ik twijfel of je er echt wat mee opschiet.
Hij is natuurlijk erg prijzig en als je dan hoort dat ie bij velen nog in de doos staat, tja, dan wacht ik nog wel even tot er een paar meer in gebruik zijn genomen.

Maar, jullie meningen blijven welkom want ik blijf geïnteresseerd!

gr. Bianca

6

Ik heb de gewone en vind 'm  :thumb:  :thumb:  Heb er nog niet zoveel mee gedaan maar dat komt omdat ik niet zo veel taartjes heb gemaakt de laatste  tijd.

7

Ik lees ook mee, en heb afgelopen dinsdag avond de
knop doorgehakt en de Cricut Cake besteld in Amerika.
Vrijdagavond werd de Cricut Cake al geleverd  :Y

En ik ben er onwijs blij mee.
Gisteren de eerste "proefjes"gemaakt, en wauw wat geweldig  :thumb:

Hieronder een foto van de mat vol proefjes en daaronder een
foto van een cupcake die ik het gedecoreerd met een barok motief.

http://94.100.125.13/1328750001-1328800000/1328786101-1328786200/1328786199_5_YfFg.jpeg

http://94.100.114.100/1329050001-1329100000/1329075701-1329075800/1329075709_5_t5P-.jpeg

Ben vooral onwijs blij mee dat ik letters er mee kan uitsnijden,
en zelf de grote enz kan bepalen. Maar ook een heleboel uitstekers wordt overbodig omdat ik dat nu ook met de Cricut Cake kan snijden.

Maar goed, ik was met deze keuze vanaf januari bezig.
Dus neem je tijd wat het blijft een dure uitgaven.

Succes  :thumb:

Cake makes your smile !!!

8

@YourCake als ik dan jou foto's zie vind ik ze echt super mooi en denk ik van die wil ik ook. maar zag pas van iemand anders dingen die ze ermee gemaakt had en die vond ik helemaal niet mooi. echt helemaal niet strak en nu of het met de hand was uitgesneden. toen had ik echt zoiets van nou toch maar niet. weet jij misschien hoe dit komt? heeft zij hem dan gewoon verkeerd gebruikt ofzo?

Groetjes Marleen

9

Wat Lena83 schrijft is wat ik ook gezien heb!
@YourCake, wat heb jij gebruikt om uit te snijden?? Want de een doet het met fondant (maar dan eerst wel een nacht in de vriezer op een matje), de ander op de speciale (dure) sheets. En marsepein kan geloof ik ook. Dus ja, veel verschillen, maar wat werkt het beste of eigenlijk wat is dus jouw ervaring wat het beste werkt?

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

gr. Bianca

10 Laatst bewerkt door YourCake (12-06-2011 20:47)

@lena

Ik heb een frosting sheet gebruikt.
Misschien komt het daardoor.
Van de week wil ik gaan testen met gumpaste,
zodat ik ik elke kleur kan snijden, maar ik heb begrepen
dat dat we wat lastiger is vooral bij kleine en sierlijke patronen.

Misschien dat die persoon het alleen met fondant heeft gedaan,
die nog erg vers was (en zonder tylose) dan krijg je een minder
mooi resultaat. Het is vooral in het begin uitproberen.

Misschien heb je nog iets aan deze informatie:
http://www.deleukstetaarten.nl/reviews/ … ut+(Cake)/

11

@Bianca

Ik heb dus nu een frosting sheet gebruikt.
Maar ik wil volgende week verder gaan testen.
(eerst morgen 3 taarten maken, dan heb ik weer tijd  ;) )

Ik heb de cc vrijdag avond binnen gekregen,
dus nog niet veel tijd gehad om het uit te proberen.

Zal anders het even laten weten als ik met andere matrialen
heb getest, met een foto erbij van het eindresultaat.

Groetjes van Mirelle

12

@YourCake

bedankt ik ga het lezen en toch nog maar eens goed over na denken of ik er echt 1 wil.

Groetjes Marleen

13

:thumb:

14 Laatst bewerkt door Els (13-06-2011 14:14)

gewist

15

@Els,

Waar heb je hem dan besteld?
Dit is wel heel goedkoop.

gr. Bianca

16

Els schreef:

hallo,

Ik heb hem besteld in Nederland ( 275 euro als ik het goed voor heb) en het is geen mini. Het was wel dacht ik een actie voor Pinksteren.
Vond de prijs laag voor niet uit Amerika te komen en heb hem dan ook direct besteld.
Is ook met factuur en garantie dus geen tweede hands.

mag ik vragen waar je hem hebt besteld/gekocht?

Groetjes Marleen

17

Ik ga jullie even prive mailen want ik denk dat ik de naam hier niet mag plaatsen.
vond het ook goedkoop

18

@ yourcake.. zijn alle designs uit de basiscartidge??

19

thnx! Top van je; zie de mail wel verschijnen!

gr. Bianca

20

:thumb: dank je! ik zie je mail wel verschijnen

Groetjes Marleen

21

@ Kim,

Ik heb de basis en die van MARTHA STEWART gisteren uitgeprobeerd.
Ben vooral met die van MARTHA STEWART CRAFTS ELEGANT CAKE ART Cartridge erg blij  :thumb:

Jij heb toch ook een cricut cake?
Ben jij er "tevreden/blij" mee??

@ Els dat is zeker een scherpe prijs.

22

YourCake schreef:

@ Kim,

Ben vooral met die van MARTHA STEWART CRAFTS ELEGANT CAKE ART Cartridge erg blij  :thumb:

@ Els dat is zeker een scherpe prijs.

Het was dacht ik ook een actie. Vandaar dat ik vlug beslist heb. Ik denk er dan ook al langer over na.

23

@els

bedankt voor je mail! ik ga nu toch wel heel erg twijfelen om hem te gaan bestellen.

Groetjes Marleen

24

YourCake schreef:

@ Kim,

Ja... ik heb er zeker ook één... gebruik hem alleen nog te weinig.. even geen tijd gehad ( gister geslaagd voor mijn pme master... en deed ze, vanaf jan, allemaal achter elkaar..)

Maar binnenkort een bruidstaart waar die sierlijke slierten op moeten komen... heb nu wel fairy gekocht maar kan mijn kabel niet vinden dus kan nog steeds niet proberen... grrrrrrrrrr...
maar vond 1 van jou patronen zo mooi dat ik die wilde proberen maar die cartridge heb ik dusa niet.... woon je niet in de burt van rijswijk/den haag??

25

@els

wat ik me nog afvraag... zit er een nederlandse gebruiksaanwijzing bij?

Groetjes Marleen