1 Laatst bewerkt door smarianne (10-06-2011 14:26)

Onderwerp: Citroentjes fris

Voor de zus van Bennie omdat hij dat zo graag wilde. Het is een cadeautje vanavond want dan viert ze haar 50e verjaardag. 'k was het niet van plan maar ben gister toch nog snel aan de bak gegaan en door de vulling is de frisse decoratie ontstaan. Hij is gevuld met citroenkwark en lemoncurd. Had ook nog grote vlinders gemaakt gisteravond na de laatste avond 4 daagse wat erg zwaar was omdat we weer een stuk door de weilanden moesten lopen en voor Siemen heb ik de buggy nog wel mee, ik was gebroken en mijn 2 joekelvlinders vanochtend met oppakken ook :( Ben wel blij met het resultaart en ben er tot half 2 mee bezig geweest gister en vanochtend afgemaakt.
Dus bloemen voor schoonSis in de eetbare vorm. Dit soort taarten vind ik het leukst om te maken, dezelfden met liefde..... Ook bewust gekozen voor geen naam en geen leeftijd!
De maten zijn 15cm en 20 een kleine dus maar ook echt bedoeld voor hun gezin de komende dagen en dat ze het verschil even kunnen proeven tussen fondant en marsepein. Onderste taart is marsepein waar ik nu echt bijna doorheen ben Jol!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8LAV33C.jpg

2

Re: Citroentjes fris

Nu pas  :lol:  . Ik begrijp 'm  :)
De taart is een schatje. Erg leuk printje weer! Wat jammer van de vlinders  :s . Ik maak ze bij voorkeur van gumpaste, dan zijn ze minder kwetsbaar. Je schoonfamilie mag weer blij met je zijn, ik hoop niet, dat ze in haar reactie op haar moeder lijkt  ;)

Groet, Jolanda

3 Laatst bewerkt door smarianne (10-06-2011 14:53)

Jol321 schreef:

Je schoonfamilie mag weer blij met je zijn, ik hoop niet, dat ze in haar reactie op haar moeder lijkt  ;)

Dat hoop ik ook niet Jol; zei bennie gister nog; zou je het wel doen want strax zijn de reacties weer teleurstellend dus hij had zijn bedenkingen al.
We gaan het weten vanavond

4

erg mooi gedaan. Die vulling is erg lekker denk ik. IIg mijn favorite

5

Ben best wel benieuwd wat ze lekkerder vinden: marsepein of fondant... Als je er nog aan denkt, zou je het misschien willen laten weten? :) Heb er zelf namelijk ook wel eens een onderzoekje naar gedaan onder familie en die gingen voor marsepein. Maar ik kan beter werken met fondant  :s

Taartje is leuk hoor :D Inderdaad citroentjes frissss

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

erg leuk, mooi printje ook erbij
succes vanavond ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

Wat een leuk stapeltje, lekker frisse kleurtjes!

8

Mooie frisse taart inderdaad  :Y

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.