1

Onderwerp: kitchenaid of kenwood

hallo,

dit weekend mag ik eindelijk een defitige keukenrobot gaan kopen. maar nu twijfel ik tussen een kitchenaid of kenwood.

iemand ervaring met kitchenaid 5ksm150ps
of kenwood km 266 of km 336 of km 636.

tis niet gemakkelijk om te kiezen.
goeie tips zijn altijd welkom :thumb:

2

Re: kitchenaid of kenwood

Kennie :Y  :thumb:

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

3

als je de keuze en het geld heb zal ik altijd voor de kitchenaid gaan, kwalitatief beter...

4

Spijt dat ik niet langer gespraard heb voor een Kitchen Aid, maar Kenny is de slechtste niet. Heeft alleen zo'n onhandig spatscherm, weet niet of KA dat ook heeft.

5

Als je van plan bent heel veel te gaan bakken zou ik gaan voor een Kitchenaid. Ik heb zelf ook een Kenwood 266 gehad maar ik ging me toch irriteren aan het geluid.

Groetjes Paulien

6

was ook van zin om wat te sparen om zeker een kitchenaid te kopen maar mijn geduld raakt al op. nu zag ik daarnet in een webshop de kenwood patissier mx 275 zou dit een goede zijn? wel goedkoop en ziet er nog goed uit.

7

Ik heb zelf een kennie en ben er best tevreden mee (zal ook wel moeten, geen geld voor een andere ;) ).

Maar op mijn bakles werken we met Kitchenaid en eerlijk is eerlijk ... is toch wel beter.

Dus, zoals hierboven gezegd .. als je het geld hebt ... go Kitchenaid

Ik zeg; even doorsparen en ga voor de Kitchen Aid!!  :Y

(Standaard meegelverd een spatscherm, platte menghaak, garde en dreghaak.)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

9

:Y  kitchen aid RULES!!!

en je kan het best eens treffen op internetr, ik heb hem voor €380,- in nov gekocht. ze hadden een paar kleuren die een stuk goedkoper waren en toevallig ook de oranje die ik wilde  :D

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

10

de kitchenaid neemt meer mee, klopt ook minder op, is krachtiger en een stuk stiller (of iig die met die lift, ik heb nog nooit met een klapkop gewerkt)

11

De enige echte is........ KitchenAid!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

12

Ahhh, Kennie wordt helemaal onderuit gehaald.
KitchenAid, ja je hebt altijd baas boven baas maar als je kijkt naar prijs kwaliteit is de Kenwood echt goed!

Mijn baksels rijzen altijd de pan uit en ik wil nooit meer zonder.

Ik heb een Kenwood met 500 Watt vermogen, bevalt op zich goed, maarrr... hij is nog geen jaar oud en de K-klopper is al helemaal lelijk, lijkt net of beschermlaagje eraf is en de aanduiding van snelheden op de draaiknop zijn al redelijk versleten/onzichtbaar. Als deze kapot gaat ga ik 'm niet meer vervangen voor een Kenwood, maar wel voor een Kitchenaid.

14

ja voor 115 euro kan ik idd niet veel verwachten maar ik kan niet eens slagroom opkloppen in mn patissier want hij neemt alleen t midden mee

Ik heb voor de Kenwood KMX50 iets meer betaald, € 280,00 in het 3e kwartaal 2010 (even opgezocht). Hij neemt wel alle kanten mee, klopt ook goed, maar lijkt soms een soort startprobleempje te hebben. Ik moet dan de kom even heen en weer duwen voordat die 'm "pakt".

16

heb de kenwood Km275, ben er wel heel blij mee hoor :) vergeleken een handmixer... maar als je wilt doorsparen dan denk ik aan de reacties de lezen toch de kitchenaid.

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

17

Misschien een domme vraag, maar ik kan maar 1 type KA vinden hoewel er toch wel meer zullen zijn? En welke raden jullie dan aan?

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

18

ja voor particulieren verkopen ze meestal alleen de klapkop, er is ook een met lift en die is iets van 575 euro...

ik zou zeggen als je toch t geld heb zou ik die met de lift halen maar als je voor de lol bezig bent zou ik de klapkop halen

19

KA is zo'n beproefd model ( al meer dan 100 jaar ): men heeft blijkbaar besloten dat deze werkt en dat daar verder geen poespas bij hoeft :D

KA ( zelfs met klapkop) is nog altijd een stuk stiller dan de Kennie, en hij is inderdaad bij heel veel gebruik duurzamer maar als je 'm niet dagelijks gebruikt is de Kennie een hele goede kwaliteit mixer hoor :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

20

Elis schreef:

KitchenAid, ja je hebt altijd baas boven baas maar als je kijkt naar prijs kwaliteit is de Kenwood echt goed!

Ja hé, ik voel me al helemaal schuldig tov mijn Kennie :o 
Heb er zoveel plezier van dat ik het gevoel heb dat ik hem verraadt :o

Of is dat belachelijk; je schuldig voelen tov je keukenrobot?? :think:   :/

21

hallo,

bedankt voor de tips, heb net mijn kitchenaid besteld :thumb:

groetjes luneke

22

Heel veel plezier ermee! *maar heel klein beetje jaloers* ;)

23

veel plezier er mee, die van mij staat ook weer lekker te draaien in de keuken  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

24

sam schreef:
Elis schreef:

Ja hé, ik voel me al helemaal schuldig tov mijn Kennie :o 
Heb er zoveel plezier van dat ik het gevoel heb dat ik hem verraadt :o

Of is dat belachelijk; je schuldig voelen tov je keukenrobot?? :think:   :/

Inderdaad zo voelde ik me ook wel een beetje  :s .
In ieder geval ''luneke'' heel veel bakplezier, maar dat zal wel lukken :)

25

Ik volg even mee :)
Ik ben op zoek naar een keukenrobot waar je ook paste en ijs mee kan draaien. Op dat vlak is een Kenwood chef wel goed van prijs. Maar is hij echt zo veel minder goed dan een kitchenaid??
Het is niet mijn bedoeling om professioneel te gaan werken, maar bak toch minstens 1 keer per week. Met het pasta en ijs accessoire erbij zal hij zeker 2 keer per week draaien denk ik...

De kitchenaid is zo duur en de accessoires ook :rolleyes:
Voor die prijs heb ik een Kennie met de accessoires erbij die ik wil...

Moeilijke keuze...