Onderwerp: hoeveel mix voor een 3d trein en hoe dit te doen

Wie kan mij helpen?
Ik wil een  trein taart maken en heb een 3d treinbakblik besteld. Nu staat er wel in het engels hoe ik dat moet bakken maar toch vind ik het niet duidelijk.

en kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen??

alvast bedankt

groetjes sabrina

2

Re: hoeveel mix voor een 3d trein en hoe dit te doen

ik lees mee

ik heb hem ook en heb hem binnekort voor een bestelling

3 Laatst bewerkt door Ricky (10-06-2011 19:13)

Mij Buuf en ik doen alles samen met bakken.
Wij hebben 'm ook gekocht en zij heeft 'm eergisteren gebakken en gisteren bekleed.

Als ik me goed herinner is het als volgt:

Allereerst insmeren met Crisco of wajangmargarine (geen boter of spray!!!) en bloem erin doen.
Dan de onderkant (zonder gaatje) vullen tot hij bijna overloopt. Dan de bovenkant erop doen en afbakken.
Als hij klaar is kun je met een saté prikker in het gaatje prikken om te kijken of hij gaar is. Tijdens het afkoelen af en toe draaien zodat de print er aan beide kanten goed in komt te staan.

Nou succes!
Bij ons is hij goed gelukt....
Mocht ik wat vergeten zijn laat ik het wel weten.

Oh ja de mix hebben we aangehouden 330 gram met 5 eieren...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=153093

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

Ricky schreef:

Mij Buuf en ik doen alles samen met bakken.
Wij hebben 'm ook gekocht en zij heeft 'm eergisteren gebakken en gisteren bekleed.

Als ik me goed herinner is het als volgt:

Allereerst insmeren met Crisco of wajangmargarine (geen boter of spray!!!) en bloem erin doen.
Dan de onderkant (zonder gaatje) vullen tot hij bijna overloopt. Dan de bovenkant erop doen en afbakken.
Als hij klaar is kun je met een saté prikker in het gaatje prikken om te kijken of hij gaar is. Tijdens het afkoelen af en toe draaien zodat de print er aan beide kanten goed in komt te staan.

Nou succes!
Bij ons is hij goed gelukt....
Mocht ik wat vergeten zijn laat ik het wel weten.

Oh ja de mix hebben we aangehouden 330 gram met 5 eieren...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=153093

You should tie the two parts together with touw otherwise when it goes in the oven the top side will just rise with the cake mix.