1

Onderwerp: Doop/belijdenis taart.

Heb voor mijn neefje en nichtje die zondag gedoopt worden en voor mijn schoonzus die belijdenis doet een taartje gemaakt.

Gebaseerd op het uitnodigingskaartje.

Taart is gevuld met bakketbakkersroom met slagroom daarop bokkebootjes, 2de laag is weer room daarop frambozen.

Vind het strak bekleden nog lastig, nog tips?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RWYHAE3B.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OG4ZNN7N.jpg

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

2

Re: Doop/belijdenis taart.

Ik vind het strak krijgen van de bekleding ook nog lastig, maar gebruik je een smoother? En waar smeer je mee af, hoe dik en laat je dat ook even opstijven tussendoor in de koelkast om het daarna weer met een warm mes glad te strijken?

Maar ik vind het een hartstikke leuk taartje hoor, en hij zal er niet minder lekker om smaken, dat ie niet helemaal strak is ;).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ziet er leuk uit, jammer idd van de hobbels.
Vervelend hoor, maar oefening baart kunst :D

Waar heb je mee afgesmeerd? Ik doe dat met botercreme 1:1 en een groot paletmes en dan zet ik hem in de koelkast om op te stijven. Dan haal ik hem eruit na een poos en dan bekleed ik hem. Dan nog even met de smoother erover heen (zachtjes kleine rondjes draaien) en de taart is mooi strak!

Gewoon oefenen, krijg je vanzelf handigheid in hoor!

Nogmaals; je taartje ziet er super uit, en hij klinkt helemaal lekker :9

grtjs

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

Ik heb de taart afgesmeerd met botercreme, naar een recept van een banketbakker.

Half ei, losgeklopt, daarop kokende suikerstroop van 30 cc water en 150 gr suiker, aflaten koelen naar kamertemperatuur, 200 gram roomboter romig kloppen, 10 min mixen met de ei-suiker mengsel. Dit wordt een witte "zalf".

Denk dat ik de taart te lang in de koelkast heb gehad nadat de botercreme erop zat, was erg hard geworden. Maar dat warme mes is wel een goede tip!

Bedankt voor de reacties.

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

5

Leuk gedaan, maar idd jammer van de hobbels.
De botercreme die je beschrijft klinkt lekker, maar bevat vocht en lijkt me daarom niet geschikt voor het afsmeren.
De volgende keer zou ik kiezen voor botercreme 1:1.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!