1

Onderwerp: Wat een verschil kan fondant toch zijn!!!

moest vandaag 2 taarten maken... bij de 1e ging ik van slag, wat een gevloek en getier!!! de fondant scheurde aan alle kanten!!!

ik gebruik altijd de bakels, en nooit geen last, echt fijn merk..dus idd het warmere weer.... maar vrolijk werd ik niet van die scheuren!

dus met de 2e taart maar aan de slag met mijn andere fondant: roomvanille..nouhhhh wat een verschil!!! plakt niet, scheurt niet..helemaal niks mee aan de hand.
hij rold wel wat zwaarder uit, maar met het warmere weer is deze echt ideaal, want je hebt echt totaal niets geen last van de warmte/ warme handen etc.. en hij ruikt en smaakt ook nog errug lekker hihi

ik wou jullie deze niet onthouden.. misschien voor jullie ook een fijne fondant om eens te proberen.

ik weet zo het merk niet.. ik haal het altijd bij bouwhuis in rijssen... veel goedkoper met roomvanille en de bakels trouwens. en alleen hun etiket staat altijd op de emmers... ..dus het merk moet ik jullie even onthouden.

voor 19 euro voor 5 kilo..zou ik zeggen..probeer m eens.. ze hebben ook een webshop, vpor mensen die niet dicht in de buurt van rijssen wonen..

2

Re: Wat een verschil kan fondant toch zijn!!!

heej, ik heb even gekeken op de website.
zit het in die doos voor 5 kilo?

Ik heb namelijk nu ook bakels, maar vind die erg plakken..  :s
misschien is dit voor mij dus ook erg interresant!!

Als je de Bakels van Bouwhuis hebt, dan heb je een hele verse fondant. Vandaar dat ie wat plakkeriger is :Y

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

4

Piece of Cake schreef:

Als je de Bakels van Bouwhuis hebt, dan heb je een hele verse fondant. Vandaar dat ie wat plakkeriger is :Y

ik heb gewoon de fondant uit de webshop... iemand nog tips hiervoor dan??

Goed doorkneden met een beetje Crisco. Wordt ie wat minder plakkerig van.

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

6

oke, dank je!

7

Crisco is idd DE uitvinding van de eeuw! IDEAAL!
Ik kan niet meer zonder..... :D

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

8

@ mussie: ja die zit idd in een doos, hij is echt de moeite waard om te proberen.

ik heb eerder ook bakels van de webshop gehad, maar met de warmte kan die niet tegen de roomvanille op..

9

ik heb geen bakels van bouhuis maar de "gewone"in de emmer. Ik gebruik hem al 5 jaar maar de laatste tijd ben ik heel ontevreden. Het scheurt en plakt en is ontzettend slap. Het spijt me voor Bakels want ik gebruik wel minimaal 1 emmer per week maar ik ben overgestapt.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage