1

Onderwerp: uitgeharde fondantbloemetjes

Sorry als het onderwerp al 100 keer voorbij is gekomen en dubbel sorry als het hier verkeerd staat. Ben nog een beetje aan het wennen hier.  :)

Ik heb een paar vraagjes met betrekking tot uitgeharde fondant bloemetjes. In afwachting van mijn bestelling waar tylose bij zit ben ik alvast gaan experimenteren met puur fondant. Ik heb bloemetjes gemaakt en die laten drogen. Nu zijn ze behoorlijk hard geworden maar ik vraag me een paar dingen af.:

1. kun je deze bloemetjes nog eten, of gebruik je ze voor de sier en dat men ze van de taart afhaalt voor het eten?

2. hoe lang kun je ze bewaren en nog gebruiken?

3. gelden de antwoorden op bovenstaande vragen ook voor fondant + tylose?

4. Gelden de antwoorden op bovenstaande vragen ook voor marsepein, al dan niet met tylose?

5. wordt marsepein uberhaupt wel hard als je het laat drogen, zonder tylose?

Haha, lekker die vragen.  :o

Groetjes Vlinderbloem

Re: uitgeharde fondantbloemetjes

1. Ja je kunt ze eten
2. Heel erg lang
3. Vind ik niet lekker want tylose smaakt en voelt aan in je mond als behangplaksel
4.Ja
5. Nee 't wordt niet echt hard zoals fondant, overigens ook niet met tylose er doorheen.

Life is what you bake it.

3

Ik eet zowel uitgeharde fondant en fondant met tylose. Maar volgens mij eten de meeste de fondant met tylose niet :o

Marsepein met tylose wordt niet hard, dus dat zou ik zo wie zo niet eens proberen.

Ik heb hier in een afgesloten bakje, al maanden wat uitgeharde bloemen liggen. Ik weet niet precies wat de houdbaarheidsduur is, maar ik heb zoiets van, het is suiker en zolang de fondant onbehandeld nog houdbaar is, is het uitgehard ook nog wel houdbaar.
Maar..... ik gebruik deze bloemen alleen voor mijzelf (maak overigens zelden iets voor anderen, maar dat maak ik dan "vers").

Succes

Hmmm ok. Dan begin ik me af te vragen waar ik die tylose dan voor besteld heb. Waar gebruik je dat dan voor behalve voor bloemetjes laten uitharden die niemand eet?  :think:

(oh en bedankt voor de antwoorden!  :thumb: )

Voor decoraties die je niet opeet zoals een lussenstrik, kroontje, suikerbloemen etc.
Sommige decoraties zijn er idd alleen maar voor het oog en niet voor de mond  ;)
Maar er zijn vast mensen die geen problemen hebben met het eten van tylose maar ik vind het persoonlijk niet te **eten.

Life is what you bake it.