Onderwerp: Voor de 288e keer, cupcakes hoe?
Ik heb gezocht en gelezen, breng hier heel wat uurtjes door, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik vraag het nog maar eens een keertje
Mijn cupcakes zakken in de oven al helemaal in:(
Ik heb vandaag mijn Kenwood Pattisier ontvangen en natuurlijk gelijk in gebruik genomen.
De machine doet het prima, alleen het resultaat is diep en diep bedroevend. Nu zijn mijn cupcakes altijd heel bedroevend, maar mooi gezien het resultaat van vandaag.
Keurig gemixt, met de klopper,40 gr. in een papiertje keurig afgewogen in een blik gezet en ze kwamen mooi op in de oven, de vlag lag al klaar om uitgehangen te worden en opeens, totaal ingezakt, tot op die bodem. Ik snap er helemaal niets meer van. Ik heb de oven niet open gedaan, dus dat kan het niet zijn.
Ik heb al diverse recepten geprobeerd, ook van deze site en tot op heden is het nog niet gelukt om mooie cupcakes te bakken.
Mijn vraag:
Mixen met de Kenwood, hoelang, en hoe hoog/hard
Eerst de boter en de suiker, hoelang?
dan 1 voor 1 de eieren erbij, hoelang?
cakemeel, hoelang?
Ik lees dat men de oven temp. opvoerd, is dit aan te bevelen. (Heb een hete lucht oven)
En bestaat het ultieme recept
Ik weet het allemaal niet meer
Weet iemand wat ik allemaal fout doe. Ben echt geen onervaren bakster, dus het is heeel frustrerend dat in mijn ogen zoiets eenvoudigs als cupcakes niet wil lukken.