1

Onderwerp: Kitchenaid uit Amerika?

Ik zit een beetje te zoeken, naar de kosten van een kitchenaid. En kom op de amerikaanse ebay hele goedkope tegen.
Zo goedkoop, dat ik denk, hoe kan dat? Gebruikte voor 10-100 dollar, en nieuwe voor 150-200 dollar?
Wat is het addertje? Hele dure invoerkosten (staat bij, shipping 25 dollar?)
En ik neem aan dat je er ook een transformator bij moet kopen?
Iemand met ervaring ermee?

2

Re: Kitchenaid uit Amerika?

Het addertje kan heel goed het bedrag van de invoerrechten hier in Ned zijn.
De shippingkost, in dit geval 25 dollar betaal je aan de verkopen en zijn gewoon de verzendkosten. Vervelend genoeg moet je invoerrechten aan de duane in nederland betalen. Soms heb je gewoon mazzel en schiet je pakket er tussendoor. Maar meestal komen er bij pakketten met een waarde (incl verzendkosten) van meer dan 100 dollar invoerrechten.
Je kunt op de site van de duane geloof ik zien hoeveel, maar het is best veel. Ik heb me er in elk geval in het verleden met scrapbook spullen aardig op verkeken.
Alleen als de verzender op het etiket het vakje 'gift' voor je wil aanvinken, heb je geluk want dan komt het zo door de duane.
Bedrijven doen dit meestal niet want daar kunnen ze zelf problemen mee krijgen met de Tax (belasting).
De stekker schijnt geen probleem te zijn heb ik al eens op het forum gelezen.....
Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Ik heb geen ervaring met producten uit Amerika naar Nederland halen maar wilde even melden dat ik pas geleden mijn Kitchenaid bij Redcoon heb gekocht voor 430 euro inclusief verzendkosten. Ik heb net gekeken en nu is de rode in de aanbieding voor 399 euro.
Wellicht een optie?

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

4

O das ook niet zo gek duur idd.
Maar toch nog aardig boven budget, ik denk dat ik maar voor een Kenwood ga.  ;)
Maar wel bedankt voor de tip!

5

Ik zie nu op amazon.de de KA in wit voor 337 euro, weet iemand hoe dat kan? Alle andere kleuren zijn veel duurder?

6 Laatst bewerkt door Tamtaartje (10-06-2011 14:07)

Mijn vriend wilde me een leuk cadeau geven voor mijn verjaardag! En heeft mijn kitchenaid in amerika besteld! Je bent inderdaad wat goedkoper alleen zit je dan ook nog met de douane/invoerrechten (bij mij was dat zo'n €150,-). Ook zit er een amerikaanse stekker aan, en je kan wel een omvormer kopen (ook die zijn best duur) maar ik lees dat ze dan nog vaak kapot gaan, dus ik durfde dat niet aan. Ik heb hem in Belgie om laten bouwen, nu heb ik gewoon een nederlandse motor+stekker! Dit kostte ook nog een hoop geld waardoor ik net zo duur was als hier in Nederland! Enige leuke is de kleur die ik heb hebben ze niet in Nederland :p :D Dus qua prijs kan je hem net zo goed in nederland kopen!

Sommige kleuren zijn inderdaad goedkoper! Dat is soms ook in Nederland.

7

idd de stekker