1

Onderwerp: Hoeveel botercreme maken?

Deze week wil ik weer na een lange tijd wat taarten gaan maken. Maar ik merk dat ik er wel een beetje uit ben. Ik weet niet meer hoeveel botercreme ik moet maken voor een taart van 26 cm. Ik wil 'm in twee lagen vullen en daarna afsmeren. Kan iemand mij helpen met de hoeveelheden? Dan kan ik morgen namelijk alle spullen gaan kopen.

Groetjes Bianca

2

Re: Hoeveel botercreme maken?

Meestal maak ik ongeveer 300 gram roomboter + 300 gr poedersuiker. Alles wat ik daarvan over heb doe ik in de diepvries voor de volgende keer.

Succes!

Hoe lang kun je het dan bewaren in de vriezer?

Groetjes Bianca

4

Ehh precies weet ik het niet. Denk wel enkele weken...althans zolang heb ik het zelf wel eens in de vriezer gehad en na ontdooien smaakte het nog prima. Wel even mixen nadat de botercreme is ontdooid.

5

Heb je hier wat aan? ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 17&p=2

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

kristy schreef:

Ehh precies weet ik het niet. Denk wel enkele weken...althans zolang heb ik het zelf wel eens in de vriezer gehad en na ontdooien smaakte het nog prima. Wel even mixen nadat de botercreme is ontdooid.

De 1:1 hoeft niet in de vriezer, kan gewoon in de koelkast en is dan houdbaar net zolang als de datum van de boter............(zonder restjes marsepein/fondant of biscuit erin)

Adrienne schreef:

Heb je hier wat aan? ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 17&p=2

Hier heb ik zeker iets aan,  super!! Ik sla 'm meteen even op. Thanks.

Groetjes Bianca

8

;)

Karin09 schreef:
kristy schreef:

De 1:1 hoeft niet in de vriezer, kan gewoon in de koelkast en is dan houdbaar net zolang als de datum van de boter............(zonder restjes marsepein/fondant of biscuit erin)

Oké dat wist ik niet, bedankt! (denk nu alweer aan al die lege ruimte in mijn vriezer voor andere dingen ;)