26

Re: Verse bloemen op een taart

ahahahah ja dames, maar ik kan je vertellen dat vele dit doen heb het zelf op hun sites heb gezien.

Ik denk zellf dat ik volgende week naar de bloemist ga en informatie ga vragen duidelijk vertellen waat het voor is.

Zo kom ik dus uiteindelijk wel verder

27 Laatst bewerkt door Bommeltje (02-06-2011 00:16)

Suikerbloemkunst is juist ontstaan vanwege de gevaren van het gebruik van echte bloemen op een taart..

Er zijn 3 zeer belangrijke redenen om GEEN echte bloemen op een taart te gebruiken

1) Pesticide.
2) Bespoten om langer mooi te houden.
3) Vele bloemen zijn zeer giftig.

Indien jij je klanten kunt garanderen dat de bloemen niet zijn behandeld met pesticide, dat ze niet zin bespoten om langer mooi te blijven en je hebt gecheckt of ze staan in de lijst met niet giftige bloemen zou je het kunnen doen. Ik zou echter nog steeds aanraden om de bloemen niet met de taart in aanraking te laten komen indien mogelijk. (Hou hier dus in je ontwerp rekening mee)

Je zult nog versteld staan van de enorme waslijst van giftige bloemen. (http://homecooking.about.com/library/we … ersnot.htm) Maar gelukkig is er ook een redelijke lijst van bloemen die wel eetbaar zijn, of althans niet schadelijk voor de gezondheid (http://homecooking.about.com/library/we … lowers.htm)

Dat jij voor puur eigen gebruik, dus in eigen huis, met je eigen gezin besluit wel bespoten en/of giftige bloemen op een taart te gebruiken is geheel je eigen goed recht, maar ik ben wel van mening dat jij als 'vakbekwaam' (zelfs al ben je hobby-ist) een klant hoort te wijzen op de gevaren van het gebruik van echte bloemen, en ik zou zelf weigeren om iets af te leveren waarvan ik weet dat het niet gezond is om dit zo op te lossen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

28

Ja dit is een seriuesenzaak.
Daar heb je helemaal gelijk in.

Maaarrr...waarom doen vele dat dan?
Dit horen ze toch te weten?

Kijk maar op google daar kom je zeker veel taarten tegen met verse bloemen.

Ik ga gewoon ook zoiezo naar de bloemist wil gewoon wel meer info weten.
Goed achterna gaan voordat we een beslissing nemen.

29

BeautyCakes schreef:

Maaarrr...waarom doen vele dat dan?
Dit horen ze toch te weten?

Zij hebben zich misschien/hopelijk grondig ingelezen en onbespoten niet giftige bloemen gebruikt

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

30 Laatst bewerkt door BeautyCakes (02-06-2011 12:54)

Iemand gebeld gewoon even gegoogled en even gekeken of ze echte verse rozen gebruiken.

Mevrouw zei ''ja dat doen we of we doen folie eromheen of iets anders, dit zijn voor de taarten die langer willen staan''

Ik zei er wordt wel gif op gespoten, '' ja zegt ze dan maar dat is voor langerhoudbaarheid ''

Dus ja wat vinden jullie hiervan??

31

er is een alternatief, dus....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

32

Carien schreef:

er is een alternatief, dus....

Waarschijnlijk wel ja.... :rolleyes:

Maar naar de bloemist gaan is beter, kijken wat hun te zeggen hebben...

33

De flower-pipetjes van de bloemist zijn ook niet gemaakt om in een taart te stoppen.  Goede  zijn wel te koop in taarten-winkels maar kunnen meestal niet afgesloten worden.
Onbespoten rozen zijn meestal wel te bestellen (evt via natuurvoedingswinkel of biologische teler) maar zijn vaak duurder en niet zo punt gaaf.

Ik vind dat je bij dit soort dingen je eigen verantwoording moet nemen en het op die manier gewoon niet moet doen. Je hebt een aantal mogelijkheden maar daar hoort gewoon over of zelfs in de taart niet bij. Je moet er toch  niet aan denken dat iemand er ziek van wordt.
Klanten hebben er vaak geen idee van wat wel of niet verstandig of veilig is.
En dat je die taarten volop kunt vinden zegt niets over de veiligheid.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

34 Laatst bewerkt door CupCakeLover (03-06-2011 16:37)

Maar die bloemstekers, dan zit toch nog steeds de bladeren van de roos op de taart?

Misschien ook een stomme vraag: maar kan ik de rozen niet gewoon wassen?

Ik vind het wel erg fijn dat jullie allemaal reageren.