1

Onderwerp: Verse bloemen op een taart

Ik moet volgende week een trouwtaart maken en nu vertrouwde ik mezelf niet in het maken van marsepeine rozen. Dus bedachte ik echte rozen te doen.
Hoe kan ik het beste verse bloemen op een taart maken? Kan ik ze er gewoon opleggen die dag zelf?

2

Re: Verse bloemen op een taart

vind dat niet zo heel hygienisch qua beestjes enzo en mocht het warm zijn helemaal niet

3

Hoi,

Ik heb gebra genomen voor een trouwtaart. Deze heb ik die ochtend gekocht en vlakvoor  het "opdienen" van de taart de bloemen op de taart gelegt. Ging prima en bleven dus mooi!

Maar zeker met rozen moet je echt op het laatste moment doen. Des te langer blijven ze mooi!
Succes!

4

Ik zou echt even overleggen met je bloemist!!

Soms zijn bloemen ergens mee behandeld om zo lang mogelijk mooi te blijven en dus niet (meer?) geschikt om op/tegen eetbaar materiaal aan te leggen.

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Je kunt ook kiezen voor eetbare bloemen. Lavendel, vlijtige liesjes, begonia, rozen, etc zijn allemaal eetbaar. Alleen niet die van de bloemenwinkel!! (zijn bewerkt inderdaad)

De bloemen van tijm zouden een zoetige smaak hebben, dus die zijn misschien nog het lekkerst.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

6

Inderdaad, de bloemen van de bloemenwinkel zijn steeds gespoten! Dit kan zeer giftig zijn! Dus opletten hiermee.
Ongespoten bloemen zijn zeer moelijk verkrijgbaar volgens mij en naar horen zeggen verschrikkelijk duur.

Groetjes

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

Ik heb ooit ergens op youtube een filmpje gezien van een man die echte bloemen carameliseerde...misschien is dat een idee....ik kan het filmpje zo gauw even niet meer vinden...ik zal wel even blijven zoeken...

8

Of ze zo verwerken dat ze de taart niet raken, door bijvoorbeeld een (al dan niet met fondant bekleed) kartonnetje er tussen en bovenop in combinatie met een flower-spike

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

9

MireilleF schreef:

Of ze zo verwerken dat ze de taart niet raken, door bijvoorbeeld een (al dan niet met fondant bekleed) kartonnetje er tussen en bovenop in combinatie met een flower-spike

Dit leren we op de PME2 cursus, dat als je als alternatief voor suikerbloemen echte bloemen zou gebruiken, je deze nooit rechtstreeks op de taart mag leggen, maar dus bv op een taartkarton

10

Super bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik denk idd dat ik op zoek ga naar onbespoten bloemen, of een kartonnetje er tussen. Misschien dat ik ze toch van marsepein maak, eens moet de eerste keer zijn.

11

Ik ga een stomme vraagje stellen, maar het moet maar eens.
Hoe bedoelen jullie met kartonnetje ertussen?

Kan er misshcien een duidelijkere uitleg gegeven worden.
Ik heb wel bij vele gezien die dus wel met echte rozen werken.
Het lijkt wel dat ze dat gewoon in de taart steken.

Alvast bedankt

12

meestal zit er een flowerpick in de taart waarin de bloemen worden gestoken net als met de bloemen van flowerpaste aangezien ijzerdraad ook niet echt hygienisch is in een taart (kan oxideren)

eerst karton op je taart leggen en daarop je bloemen. dan raken ze je marsepein of fondant niet

N-Joy Cakes

13

Wat is een flowerpick dan?

14

Even www ervoor zetten: rainbowsugarcraft.co.uk/shop/Cake_Decorating_Equipment.htm

Op deze pagina staan flowerpicks.

Volg je hart...want dat klopt!

Je zou een roos kunnen suikeren, dat heb ik nog nooit gedaan, maar dit kan je van tevoren doen.
Vorige week ben ik naar de bloemen winkel gegaan om een paar buisjes te vragen waar een plastic dopje op zit met een gaatje, volgens mij noemde ze het bloemensteker. Je kunt er water in doen (op het laatste moment) en daar dan de bloem in doen. Wegens hygiene zou je het buisje dun kunnen bedekken met fondant of marsepein. Is dat een idee?
Zelf wil ik hier binnenkort iets mee gaan doen.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

16 Laatst bewerkt door BeautyCakes (01-06-2011 13:54)

En als je nou een groene kleur tape om de steel van de rozen doet?
Is dat ook een goed ideetje of maar niet.

Ik moet dus over paar weekjes een bruidstaart maken stapeltaart van 20 en 15 cm en daarop wilt ze van boven tot nder helemaal onder de rozen, van wit en rood.
De verse rozen dus

17

BeautyCakes schreef:

Ik moet dus over paar weekjes een bruidstaart maken stapeltaart van 20 en 15 cm en daarop wilt ze van boven tot nder helemaal onder de rozen, van wit en rood.
De verse rozen dus

Wat denk je van de bláderen, die zijn ook behandeld...... het zit m echt niet alleen in de steel van verse bloemen... ;)

18

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -2826.html <----Om bloemen in een taart te kunnen steken. Ook heel handig bij van die sprieten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

19

Maar ze wil toch bloemen óp de taart en niet (allemaal) erín?

Dan zijn die flower pics natuurlijk enorm handig, bij het erop leggen wellicht wat minder.....?

Ik heb verse onbespoten rozen in de tuin, wel me een loslopend huisdier erop  :D
Heb je eigenlijk biorozen in een bloemenwinkel? Zou je hier specifiek om kunnen vragen?

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

21 Laatst bewerkt door BeautyCakes (01-06-2011 15:43)

annick67 schreef:
BeautyCakes schreef:

De verse rozen dus

Wat denk je van de bláderen, die zijn ook behandeld...... het zit m echt niet alleen in de steel van verse bloemen... ;)

Ik dacht misschien een ideetje, dus geen goed idee.
Maar dan moet ik wel veel van die dingen aanschaffen en de taart krijgt allemaal dikke grote ronde gaten:S

Zo wilt ze het dus hebben maar dan 2 taarten op elkaar

http://i51.tinypic.com/2qlzl6v.jpg

22

Bij mijn bloemist kan ik onbespoten bloemen bestellen. Gewone rozen zou ik nooit op een taart verwerken. Misschien kun je bij de bloemist om advies vragen?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

23

Zeker bij dat stel dat er zelf rozen op wil zou ik niet te moeilijk doen. We eten ook allemaal bespoten groente en fruit. 1 stukje taart waar een bespoten bloem op ligt krijg je heus niets van hoor. En wat betreft die beestjes (ik neem aan niet zichtbare) daar zit je hele huis vol mee. Overal zit huisstofmijt en schimmels etc.

Of ben ik nu een viespeuk?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

24

:think: waarom proberen jullie taarten te maken die 'niet kunnen'?

waarom niet zelf bloemen maken van paste ( :think: of deze laten maken door iemand die het goed kan) en het probleem uitleggen aan het bruidspaar? Kan me niet voorstellen dat die chemische rozen op hun taart willen, zodra ze weten hoe en wat :nooo

Bespoten fruit is ook niet alles, maar dat is bedoeld voor consumptie; rozen niet, dus da's heel anders bespoten :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

25

Mijn reden om verse bloemen te gebruiken is dat ze mooier zijn en minder tijd kosten (vooral dat laatste). Bloemen maken kost zo veel tijd en ze worden toch aan de kant gelegt/niet gegeten.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie