1 Laatst bewerkt door Etspaghet (31-05-2011 19:38)

Onderwerp: Violet

Eerst even de taart, dan het verhaal ;)

http://img.photobucket.com/albums/v488/Naera/violet.jpg

Oh man..................... Wat een stress vandaag!!

Gisteren kreeg ik een allergie aanval of tenminste iets dat er op leek, jeukende ogen, niezen, snotteren etc... Ik had net een workshop voor 9 personen gegeven en die was rond 18:00 afgelopen.
Ik had toen geen puf meer om de biscuits voor de taart van vandaag te bakken.
Ik begin morgen wel wat vroeger zei ik nog tegen mijzelf.. Dat wat vroeger beginnen was pas vanmorgen om 10:00 vanwege omstandigheden.

Dus om 10 uur begon ik met bakken omdat ik maar een klein oventje heb moest dat dus in 3 keer..
Ondertussen vullingen maken en de mango's snijden.. Alvast fondant kleuren etc.

Om 14:00 echt klaar met vullen en afsmeren dus toen kon het "echte" werk pas beginnen.

Wat tijdsplanning betreft had deze dus wat beter gekund....

Het huilen stond mij bijna nader maar gelukkig zag ik daar ineens mijn moeder die een deurmat voor in mijn atelier kwam brengen!!!!!

Zij heeft mij geholpen met wat decoraties waaronder het schilderen van de viooltjes  :Y  :Y  :Y
Ook heeft ze geholpen met de ontplofte bom in mijn keukentje.. Moeder als je dit leest, ik hou van je!!! :)  :)  :)

Dit is de taart uiteindelijk geworden om 18:00 werd ie opgehaald en we waren net op tijd klaar!

Gevuld met passievruchtcreme met stukjes verse mango en een laagje frambozenjam  :9

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

2

Re: Violet

Het is een plaatje geworden. Dat je dat in zo'n korte tijd kan maken. Petje af! :thumb:

3

Ondanks je tijdsdruk is het een plaatje. Mooi gedaan.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

4

Thanks, het was ook eens maar nooit weer in zo'n korte tijd waarin ik from scratch moet beginnen.. Meestal liggen de kapsels al wel klaar ;)

5

Zo is hij dus wel én erg mooi en krákend vers! ;)  :thumb:

6

Wat een mooie kleuren heb je gebruikt!! Welke kleur roze is dat? Eentje van Americolor?

En je viooltjes vind ik ook uit de kunst, die ga ik onthouden.

7

Wat een stress zeg, kan mij helemaal voorstellen.
Maar..... hij is echt prachtig!!!

En lang leve de moeders :thumb:  :thumb:

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

8

4 taarten tussen 10:00 en 18:00 van begin tot het eind, OK met een beetje hulp van je moeder (wat een lieverd), dat doe ik je niet na. Ben zeker langzaam  :rolleyes: . Je taart is prachtig en ik vraag met altijd af hoe iemand zo'n strak randje krijgt (van de bovenkant van de taart naar de zijkant), bij mij loopt dat altijd wat ronder.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

9

Zooooooo wat een schitterende taart zeg!!!
Eens iets helemaal anders zeg!! Vind hem echt supermooi!! Laat staan dat je dit in die tijdsbestek nog voorelkaar hebt gekregen!!
GE-WEL-DIG!!!!!! :thumb:

10

wat een stressssssssss...maar een prachtige taart!!  :thumb:  :thumb:
Hoe voel je je nu?? Hopelijk wat beter...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

11

Ohhhh, ik krijg mijn mond niet meer dicht...hahaha
Wat een geweldig mooie taart :thumb:  :thumb:
Is daar een how to van te vinden, van de viooltjes ?
Nogmaals...petje af! :Y

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

12

Ik vind hem echt helemaal geweldig!!! Ook de kleuren passen perfect bij elkaar. Echt geweldig!!!

13

super prachtig en heerlijke kleuren.. lekker fris.. ook de vullig klinkt erg goed!! en nu jezelf even extra verwennen, na al deze stress! :Y

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

14

Mooie taart! En heerlijk he even zo'n hulp ;) Ik heb meestal een schoonmoeder die me komt helpen, ook zo'n verademing!  :Y

Wat een mooie vrolijke taart!! Hij is echt heel erg mooi :)

Groetjes van Nicole!!

16

het is een toptaart. dikke knuffel voor jou en een  :thumb: voor jouw moeder!!!!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

17

Freya schreef:

Wat een mooie kleuren heb je gebruikt!! Welke kleur roze is dat? Eentje van Americolor?

En je viooltjes vind ik ook uit de kunst, die ga ik onthouden.

Ik heb veel kleuren gemengd.

Maar van Americolor heb ik fuschia en electric purple gemengd voor het lichte paars.
Voor het donkere paars heb ik electric purple en violet gemengd :)
Voor het groen heb ik een beetje lemon yellow, electic green en leaf green gemengd! :)

18

conny4u schreef:

wat een stressssssssss...maar een prachtige taart!!  :thumb:  :thumb:
Hoe voel je je nu?? Hopelijk wat beter...

Heel moe eigenlijk :( Zo'n allergie aanval is altijd zo slopend...

19 Laatst bewerkt door Carien (31-05-2011 22:02)

:think: om 10u de eerste taart in de oven en dan 3x bakken moeten en dan om 14u klaar zijn met vullen en afsmeren? dan zijn de biscuits net koud toch :think:

tsjongejonge, knap dat je het hebt volgehouden en er zo'n kunstwerk van hebt weten te maken :thumb:

en ja, zul je altijd zien, moet 't spoed, dan komt er van alles tussen :rolleyes:  :grr:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

20

Annemarie29 schreef:

4 taarten tussen 10:00 en 18:00 van begin tot het eind, OK met een beetje hulp van je moeder (wat een lieverd), dat doe ik je niet na. Ben zeker langzaam  :rolleyes: . Je taart is prachtig en ik vraag met altijd af hoe iemand zo'n strak randje krijgt (van de bovenkant van de taart naar de zijkant), bij mij loopt dat altijd wat ronder.

Kijk even naar deze how to: http://www.youtube.com/watch?feature=pl … mfDvvSZn5I  :thumb:

21

Carien schreef:

:think: om 10u de eerste taart in de oven en dan 3x bakken moeten en dan om 14u klaar zijn met vullen en afsmeren? dan zijn de biscuits net koud toch :think:

tsjongejonge, knap dat je het hebt volgehouden en er zo'n kunstwerk van hebt weten te maken :thumb:

en ja, zul je altijd zien, moet 't spoed, dan komt er van alles tussen :rolleyes:  :grr:

Ja, wel eerst begonnen met de grote te bakken en wanneer die afgekoeld was meteen gevuld zodat de andere tijd hadden om af te koelen. :P
Ik heb gelukkig een werkblad van graniet die altijd heel koud is, daar kunnen mijn kapsels ook snel afkoelen.
Ook als je ze alvast doorsnijdt en dan heel even open laat afkoelen (niet te lang want dan droog het uit) het kon allemaal net :P

22

waue STRESS!!!

Maar WAT een gave taart zeg!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

23

Hij is leuk!!!! En dat in zo'n korte tijd... Super!

Groetjes, Daphne

24

Oh wat zouden we toch zijn zonder onze moeders  :thumb:

Super mooie taart zo met al die sprekende kleuren :Y

25

Wow super mooi. Waar moeders allemaal niet goed voor zijn he?

Veel taart plezier