Ellen63 schreef:Als ik kaneelbotercrème wil maken, doe ik dan gewoon na het mixen kaneel erdoor? En hoeveel kaneel is dat dan?
Zoals anderen ook al gezegd hebben, inderdaad gewoon kaneel erdoor en dan proeven tot het lekker is.
Die gebakken appeltjes met kaneel, hoe maak je die? En kan dat buiten de koelkast blijven?
Appels schillen en in schijfjes snijden. Bakken in koekepan in beetje boter tot ze mooi bruin zijn (eventueel indien je een zoetekauw bent (riet)suiker of steviapoeder toevoegen). Op het laatst naar smaak kaneel erover strooien.
Kun je zo eten (eventueel ook gebroken walnoten meebakken) - staat bij ons zeer regelmatig als bijgerecht op tafel - maar kan ook afgekoeld in de taart.
Hoelang het houdbaar is buiten de koelkast weet ik niet precies, bij ons blijven restjes nogal eens een nacht over op de aanrecht staan en die zijn dan 's morgens nog prima (en 's avonds ook, want we vergeten het ook dan nog wel eens
). Ik zou de taart met deze vulling wel op een koele plaats zetten als ie niet in de koelkast kan.
Een appeltaart kan ook buiten de koelkast bewaard worden, per slot van rekening.
--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)