1

Onderwerp: Kaneelvulling

Mijn dochter wil voor haar taart een vulling met iets van kaneel erin. Omdat ik een '18' wil maken en deze te groot is voor de koelkast, moet het een vulling zijn die buiten de koelkast mag blijven.
Wie heeft er tips voor me?

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

2

Re: Kaneelvulling

Kaneelbotercreme kan sowieso.

Moet het echt alleen kaneel zijn? Anders kun je bijvoorbeeld kiezen voor gebakken appeltjes met kaneel.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Als ik kaneelbotercrème wil maken, doe ik dan gewoon na het mixen kaneel erdoor? En hoeveel kaneel is dat dan?

Die gebakken appeltjes met kaneel, hoe maak je die? En kan dat buiten de koelkast blijven?

groetjes Ellen

4

Ik maak hem tegen sinterklaas heel vaak en dan voeg ik idd gewoon kaneel toe aan de bc van de mix.
De hoeveelheid bepaal ik door te proeven :P

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Of kaneelsuiker door de BC!  :P

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

6

ik raad je iig kaneelaroma af dat was echt niet lekker :(

7

Ellen63 schreef:

Als ik kaneelbotercrème wil maken, doe ik dan gewoon na het mixen kaneel erdoor? En hoeveel kaneel is dat dan?

Zoals anderen ook al gezegd hebben, inderdaad gewoon kaneel erdoor en dan proeven tot het lekker is.

Die gebakken appeltjes met kaneel, hoe maak je die? En kan dat buiten de koelkast blijven?

Appels schillen en in schijfjes snijden. Bakken in koekepan in beetje boter tot ze mooi bruin zijn (eventueel indien je een zoetekauw bent (riet)suiker of steviapoeder toevoegen). Op het laatst naar smaak kaneel erover strooien.

Kun je zo eten (eventueel ook gebroken walnoten meebakken) - staat bij ons zeer regelmatig als bijgerecht op tafel - maar kan ook afgekoeld in de taart.

Hoelang het houdbaar is buiten de koelkast weet ik niet precies, bij ons blijven restjes nogal eens een nacht over op de aanrecht staan en die zijn dan 's morgens nog prima (en 's avonds ook, want we vergeten het ook dan nog wel eens ;) ). Ik zou de taart met deze vulling wel op een koele plaats zetten als ie niet in de koelkast kan.

Een appeltaart kan ook buiten de koelkast bewaard worden, per slot van rekening.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

Bedankt voor al jullie tips. Zal met mijn dochter overleggen wat ze wil, zal vermoedelijk wel kaneelbotercrème gaan worden. Mijn man maakt nl. ook nog een appeltaart, maar zal de vulling met appel wel onthouden voor een volgende keer.

groetjes Ellen

9

Je kan ook appel-kaneel jam maken. Hoeft ook niet in de koelkast.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!