1 Laatst bewerkt door fluppyduck (29-05-2011 14:19)

Onderwerp: [FEEDBACK]mijn eerste bruidstaart met icing

hoi hoi

eergister een stapeltje gemaakt voor mijn paps en mams ze waren vorige week 32 jaar getrouwd maar waren toen op vakantie. Ik wilde graag proberen hoe het was om een stapeltje te versieren met Royal Icing en.. voor een eerste keer vind ik m niet slecht gelukt!

http://94.100.121.165/1317800001-1317850000/1317811701-1317811800/1317811711_6_HT3w_1.jpeg
Wat vinden jullie? als tips hebt zijn deze zeer zeker welkom omdat er toch zeker nog wel wat verbeterpunten zijn!

Voor de roosjes had ik een heel mooi uitsteker setje gekocht waar helaas verkneukelde roosjes uit kwamen (was die met vijf blaadjes aan elkaar weet zo even het merk niet had ze op you tube voorbij zien gaan maar kan er zelf geloof ik niet mee overweg grr...). heb daarom de blaadjes los uitgestoken, uitegrold en vastgeplakt tot een roosje, ook hier ben ik best wel trots op voor een eerste keertje. Heeft iemand nog tips hoe ik ze nog echter kan laten lijken een volgende keer? (dusten of iets anders???)
http://94.100.123.70/1317750001-1317800000/1317780601-1317780700/1317780639_6_R2nu.jpeg
dank je wel voor het kijken en eventuele tips!

gr Lon
p.s. sorry voor de slechte foto's we gaan binnenkort een nieuwe camera halen dan hoef ik de spiegelreflex bij ons mam niet meer te lenen ;) heb ik natuurlijk nu niet kunnen lenen lol

edit: Vulling vergeten te vermelden:

Bovenste taartje:
caramelcreme van lorr an en dulce du leche en melk ganache= was lekker

middelste taartje:
witte choco ganache en frambozenjam en verse framboosjes = viel tegen qua smaak

onderste taartje:
slagroom met aardbeienjam en verse aardbeitjes= mjammie! viel bij iedereen het meeste in de smaak

hij was voor 18 personen dwz 10,5cm/ 15 cm en 18 cm rond

gr lon

Re: [FEEDBACK]mijn eerste bruidstaart met icing

heel knap, ik heb geen tips, ik kan het namelijk niet  :D

cake my day

3

Wauw, erg mooi geworden!!! En je zei 1e keer royal icing bruidstaart? Nou da's zeker niet te zien, heel netjes gedaan!!!!

4

Harstikke mooie taart en hele mooie rozen hoor!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

5

wauw wat een plaatje zeg!  :Y

Groetjes Manon

6

vind hem erg mooi geworden :thumb:

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

7

Heel mooi gedaan.

8

Voor de eerste keer zo mooi RI spuiten? Ik doe het je niet na!
En ik vind de rozen ervan af knallen!

Groetjes Louise

9 Laatst bewerkt door Nel (29-05-2011 18:29)

Tips nodig zegt ze! Hij is gewoon prachtig zo! Je rozen vindt ik ook schitterend en dat hart met die vlinders vind ik een superleuk idee.

Kortom: geen tips, toptaart!  :thumb:

Erg mooi wil dat ook nog steeds leren en rustig de tijd er voor nemen maar het komt er maar niet van

11

Wel aardig? Ik vind het heel goed gelukt  :thumb: Ook de rozen zijn erg mooi. Hij lijkt ook veel groter dan de maten die je beschrijft. En het maakt op zich niet uit met welke camera je fotografeert, maar wel de hoeveelheid licht maakt verschil. Door het kunstlicht krijg je een andere gloed.

Groet, Jolanda

12

:o  :o  :o tjemig dank jullie wel voor jullie complimenten zeg!!! Had deze reactie niet echt verwacht omdat ik zelf echt nog wel verbeter punten zie...

enne ik heb ze bekleed met wit gekleurde marsepein (niet denken dat deze zo glad gestreken is met icing hoor!)BTW dit zou ik wel dolgraag willen leren!!!

gr lon

13

Je hebt anders wel hele mooie versieringen met Icing gemaakt en de rozen zien er ook super echt uit

:) Marian

Het mooiste werk is vuurwerk, daar kan je naar kijken
www.taartplanet.nl

14

Het ziet er  :thumb:  uit!
Complimenten! Ook je roosjes zien er echt genoeg uit, dus onderschat jezelf niet...  :Y
Je hebt super strakke hand dus jij hoeft nergens bang voor te zijn. Echt super TOP  :thumb:  :thumb:  Beauty! Je ouders zeker helemaal blij met deze prachtige " BRUIDSTAART"  *D

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

15

@deffie sorry voor mijn late antwoord: ja ze waren er super blij mee en hadden t niet verwacht  :)

gr lon

16 Laatst bewerkt door e.b.m. (07-06-2011 21:27)

Niet slecht gelukt? Niet slecht gelukt? NIET SLECHT GELUKT????
*** HIJ IS GEWELDIG!!!! ***

Jeetje, en echt je eerste keer icing en eerste rozen??? Vind ik moeilijk te geloven; het is echt perfect gelukt!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

17

e.b.m. schreef:

Niet slecht gelukt? Niet slecht gelukt? NIET SLECHT GELUKT????
*** HIJ IS GEWELDIG!!!! ***

Jeetje, en echt je eerste keer icing en eerste rozen??? Vind ik moeilijk te geloven; het is echt perfect gelukt!

eerste keer icing op een taart met de 'hanglijntjes' en de middelste taart lijntjes. heb de afgelopen maanden wel wat taartjes aan de onderrand opgespoten maar niet zoals deze ;) en ook niet zo mooi gelijk.

Roosjes heb ik wel eens proberen te maken, maar nooit op deze manier (waren meer de roosjes van de hebshop kant en klaar).

gr lon

Heeeeel mooi gelukt hoor!R. icing vraagt gewoon veel oefening en een vaste hand, nou jou lukt het ! Gewoon door blijven gaan! Dit is al een vliegende start!!!!

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

19

Verbeter puntjes................... :lol:  Grapjas! Tis een fantastisch mooie taart!  :thumb:

Groetjes San

20

ik vind hem heel erg mooi!

Groetjes Marleen

21

Heel mooi!