1

Onderwerp: domme vraag kenwood patissier

Hai, waarschijnlijk n domme vraag maar ik zit net de gebruiksaanwijzingen te lezen en begrijp t niet. Er staat klopper voor het bereiden van taarten en garde voor beslag maar op bladzijde erna staat instant taartmix met klopper. Moet ik nu biscuitmix (standaard mix van funcakes) met klopper of garde mixen?  :think:

2

Re: domme vraag kenwood patissier

Voor luchtig beslag of slagroom gebruik je de garde en voor een steviger beslag de klopper.

3

is biscuitmix luchtig beslag  :s , sorry weet dat niet

4 Laatst bewerkt door etmc (27-05-2011 21:56)

eh ja... heb je eigenlijk wel eens ooit biscuit gemaakt?

5

etmc schreef:

Da's ook niet aardig!  :s . Jij hebt toch ook ooit ergens moeten beginnen?

Met luchtig beslag wordt inderdaad vaak bedoeld biscuit. Maar ook Genoise of Moscovisch. Stevig beslag is vaak beslag met veel boter. Cakebeslag bijvoorbeeld. Dat is zwaarder van structuur.

Succes met je Kennie! Ik wou dat ik er eentje had....

6

etmc schreef:

ja natuurlijk wel maar ik ben niet zo thuis in alle termen maarre ik begrijp dat domme vragen niet gesteld mogen worden, echter mijn professor zei altijd dat als je iets niet weet of begrijpt dat het dan nog dommer is om het niet vragen

7

CindyM schreef:
etmc schreef:

Da's ook niet aardig!  :s . Jij hebt toch ook ooit ergens moeten beginnen?

Met luchtig beslag wordt inderdaad vaak bedoeld biscuit. Maar ook Genoise of Moscovisch. Stevig beslag is vaak beslag met veel boter. Cakebeslag bijvoorbeeld. Dat is zwaarder van structuur.

Succes met je Kennie! Ik wou dat ik er eentje had....

Dankjewel, begrijp nu dat ik gewoon de garde moet gebruiken
Ach handmixer begaf het dus er moest vervanging komen  ;)

8 Laatst bewerkt door wipneus (28-05-2011 11:40)

Zonde he, dat je nu geen handmixer meer kan gebruiken  :lol: .
Veel plezier met je Kennie!

Oh Cindy, ik vind dat jij er ook eigenlijk een moet hebben nu hoor, dat zou zo mooi staan in je nieuwe keuken  :Y .

Groetjes Eline

9

ik vind ook dat ik er eentje moet hebben  :D , echter denkt onze bankrekening daar voorlopig anders over  :|

10

CindyM schreef:

ik vind ook dat ik er eentje moet hebben  :D , echter denkt onze bankrekening daar voorlopig anders over  :|

Bij de makro regelmatig in de aanbieding, inclusief btw euro 137. Dus of elke week jezelf euro 3 zakgeld geven, dan lukt met een jaar of met huidige benzineprijs twee tankbeurten minder en dan ben je er??
Wist al dat vrouwen goed zijn in zichzelf rijk rekenen??!!! :D   :lol:

11

:lol:  :lol:

ja maar, 'and there's always a but' , de patissier vind ik niet mooi  :o  en daarnaast wil ik een GROTE  :D . Ik heb hem eigenlijk al uitgezocht want ik wil ofwel de kitchenaid http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/ … es/275087/ , ofwel de kennie kmix http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/ … es/278585/ en het allerliefst heb ik de Kennie KMM760 http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/ … es/275114/ want daar zit een 6,7 liter mengkan bij  O-)  . nee, ben helemaal niet hebberig... dus ik moet gewoon nog heeeeel lang wachten  :)

Maar jij succes met je biscuit!

12

aha, ja die ter vervanging van n kapotte handmixer ging em hier ook niet worden......
veel succes, misschien staatsloterij of n paar meer bruidstaartbestellingen.

13

niet lullig bedoelt maar je moet toch lucht in je kapsel draaien want t word als het goed is ongeveer 5x zoveel als je t opklopt vandaar dat ik t vroeg... want als je nog nooit kapsel hebt gedraaid dan weet je idd niet of t luchtig is of niet ;)
en er bestaan geen domme vragen

14

etmc schreef:

niet lullig bedoelt maar je moet toch lucht in je kapsel draaien want t word als het goed is ongeveer 5x zoveel als je t opklopt vandaar dat ik t vroeg... want als je nog nooit kapsel hebt gedraaid dan weet je idd niet of t luchtig is of niet ;)
en er bestaan geen domme vragen

probleem is meer dat ik alleen maar biscuit heb gebakken en dus geen idee heb hoe ander beslag is, bovendien had mijn handmixer slechts keuze uit garde en deeghaken, dus de keuze tussen klopper, garde en deeghaak bij Kenny geeft wat verwarring als je er met de instructie uit probeert te komen, terwijl ik alleen biscuitdeeg, botercreme en slagroom maak  :(

15

Biscuit met de garde, botercreme met de witte klopper en cake(cupcakes) met die draai deeghaak  :Y

16

mitsey schreef:

Biscuit met de garde, botercreme met de witte klopper en cake(cupcakes) met die draai deeghaak  :Y

He, thanks! Heldere taal die ik begrijp  :thumb:

17

cake moet je niet met een deeghaak draaien, die is voor deeg...

18

oh dank voor aanvulling!

19

Ik heb sinds kort ook de Kennie maar ik gebruik dus allleen maar die witte klopper voor zowel mijn biscuit als botercreme.. Maar moet dus voor mijn biscuit de garde gaan gebruiken lees ik oeps  :o

Overigens zijn mijn biscuits wel heel goed gelukt met de witte klopper!