1 Laatst bewerkt door Eline25 (27-05-2011 18:21)

Onderwerp: Wit, wit, en nog meer wit, met mijn eerste bloemen!

Whoehoeeeeee! Ik ben TROTS! En tevreden! En da ben k nie snel.... :lol: Ik mag (moet) voor een vriendinnetje haar bruidstaart maken (mijn eerste, en laatste?? :s ), en dat vind ik zooooooo eng.... brrrrr.....  :rolleyes: Maar de proeftaartjes die ik gisteren/vannacht/vanochtend heb gemaakt, geven me weer wat moed! Driemaal wit, beetje klassiek, maar toch met een moderne twist, en mijn eerste suikerbloemen! Zonder workshop! Dus ik ben best wel trots, want ik vind ze goed gelukt!

Hebben jullie nog tips/opmerkingen/advies/aanmerkingen die ik mee kan nemen als ik voor 't ecchie moet? Bijvoorbeeld hoe ik ervoor kan zorgen dat het wit gekleurde marsepein niet zo korrelig eruit ziet? Die laatste is 50/50 marsepein/fondant, en die is al beter, maar de bruid (en ik ook trouwens) vindt fondant niet lekker... Onwijs bedankt!! *knikkende knietjes*

O ja, weet niet helemaal zeker of ik hier goed sta, maar het zijn mini-bruidstaartjes, dan dan moet ie hier toch? :think:

Witte chocolade creme met stukjes witte chocolade, en frambozenjam met verse frambozen en witte marsepein:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6SPLQKLM.jpg

Champagnecreme met aardbeienjam en verse aardbeien en witte marsepein (de bolletjes zijn van royal icing gemaakt, en daarna beschilderd met pearl dust):

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G7DU6LYN.jpg

Mango-passievruchtenbavarois met stukjes mango en heeeeeerlijke zelfgemaakte passievruchtenjam! :9 En 50/50 marsepein/fondant:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PGQPBDSI.jpg

En wit, witter, witst nog even gezellig saampjes op de foto:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4SDWZLPK.jpg

2

Re: Wit, wit, en nog meer wit, met mijn eerste bloemen!

Wauw............zit met verbazing je taartjes en bloemen te bewonderen! Geweldig gedaan, en dat wordt zeker niet je laatste  ;)

3

Jaaaaaa, wat gaaf. :thumb:  De blommen had ik natuurlijk al gezien,maar zo op die taartjes staan ze geweldig. :thumb:  Dat wordt me toch een pracht van een bruidstaart! :Y  :Y

4

wauw, wauw, wauw..euh, heb ik al wauw gezegd? wauw  :thumb:

Ik heb die 'bolletjes' ook al via google gevonden op een bruidstaart en het was prachtig! Ik hoop mijn zusje te overtuigen naar wit te gaan ipv bruin/goud want dit is zoooo mooi, stijlvol, klassiek...

5

Geweldig!

6

echt prachtig :thumb:

7

wat zijn ze mooi! vooral je bloemen vind ik echt super!

Groetjes Marleen

8

leonietje schreef:

Jaaaaaa, wat gaaf. :thumb:  De blommen had ik natuurlijk al gezien,maar zo op die taartjes staan ze geweldig. :thumb:  Dat wordt me toch een pracht van een bruidstaart! :Y  :Y

Haha, das snel Leonie!! Goeiemorgen!  :lol:

En bedankt allemaal voor de leuke reacties zo snel al!!

Zo, hoe of waarmee heb je de bloemen gemaakt. Ik vind ze echt prachtig!!! En je taarten ook!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

10

Eline25 schreef:
leonietje schreef:

Haha, das snel Leonie!! Goeiemorgen!  :lol:

En bedankt allemaal voor de leuke reacties zo snel al!!

Was ik verdorie net niet de eerste :s  :lol: (had ik toch vroeger die typecursus moeten volgen O-) )

wat een prachtige bruidstaartjes, mooi gedaan

cake my day

Ik vind het waanzinnig!! Alle details, de sierrandjes, bolletjes, bloemen..... prachtig gewoon!!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

13

Beeldschoon

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

14

Heel erg mooi! En die champagnebubbels rand is ook erg leuk en ga ik zeker onthouden! En je bloemen.... WAUW! Misschien eens een frobelavond/dag regelen, Ruinerwold is niet erg ver weg.... en Zuidwolde ook niet trouwens? Ik vind jullie taarten altijd zoo mooi!

15 Laatst bewerkt door joke ellen (27-05-2011 09:47)

Wauw Wauw........zo mooi!!!!!!!
Je bent een natuurTalent!!!!!

16

Wauw die zijn zO mooi dat ik benieuwd ben naar de echte

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

17

Jeetje. prachtig... Ik zou als bruid niet kunnen kiezen! ;)

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

18

wat een prachtige taartjes
En mijn mond viel open dat je zo even die prachtige bloemen hebt gemaakt.................... ze zijn superrrrrrrrrrrrrrrr
Ben helemaal weg van het taartje met takjes en bloemetjes maar die anderen zijn ook prachtig

Welk formaat bakpan gebruik je hiervoor doorsnee en hoogte
En gebruik je cake of bisquit?

Je mag zeker trots zijn hoor

Groetjes Wendy

19

WOW, vooral de middenste, GEWELDIG.

jeetje.... eerste keer en zonder cursus.... en dan met zo'n waaaanzinnig resultaat je afvragen of het je laatste keer zal zijn.....

eehhh NEE natuurlijk niet. Wat mooi zeg! Ik zou ze als bruid gewoon alle drie zo meenemen. Klaar!

Heel mooi! Ben nu al benieuwd naar de 'echte' bruidstaart.

morgen is er weer een dag

21

Echt heel,heel,heeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi!!!
Jeetje wat ontzettend knap gedaan zeg!
Ik hoop dat ik 'ooit' ook zoiets moois kan neerzetten, SUPER!!!

Groetjes, Angela

22

errug mooi!

23

Doe ze voor mij maar alle 3 :D
Ik vind ze allemaal prachtig geworden, de kleur, de bloemen en die leuke bolletjes  :thumb:

24

Geweldig... Ik hoop echt niet dat dit je laatste bruidstaart wordt :nooo

Enne als je weet hoe je marsepein wit krijgt zonder dat het korrelig wordt wil ik het ook graag weten  O-)

Groetjes Gülendem

25

prachtig gemaakt zeg de taartjes zijn echt schitterend :thumb: , ik heb meteen een vraag welke uitsteker heb je gebruikt voor de orchidee? en heb je hem gewoon van fondant gemaakt? Ik wil hem graag ook nog een x maken maar lijkt mij best moeilijk,

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!