1 Laatst bewerkt door vanessa1982 (25-05-2011 20:30)

Onderwerp: Ideeën gezocht voor roze vulling??

Ik mag voor mijn nichtje Jamsine haar 2e verjaardag de taart maken. Superleuk natuurlijk, alleen ben ik aan het dubben over de vulling. Ik was al druk aan het nadenken over iets wat ook lekker is voor die 2-jarige meid, had al vaker iets gelezen over manderijnpartjes e.d. Nu mailde mijn zus vandaag echter of ik een roze vulling kan doen (iets met aarbeien bijv.) Uiteraard kan dit wel, maar ik moet die dag wel van Oss naar Ruurlo rijden (om en nabij een uur rijden) ...

Ik vraag met af of het wel veilig is om bijv. verse aardbeien ertussen te doen. Aardbeienjam of -vlaaivulling is niet bepaald roze. Is het een optie om dit te vermengen met botercreme? (Eventueel meringue botercreme.) Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere idee voor een lekkere, ROZE vulling?

Ik dacht er ook nog aan om niet de vulling, maar het biscuit roze te maken. Als ik dit doe, moet ik dan de kleurstof in de laatste minuten pas meemixen?

Je hoort het, ik ben er dus totaal nog niet uit :)
Wel heb ik het geluk dat ik deze taart (2 juni) en een geboortetaart voor een andere zus (5 juni uitgeteld en het wordt een meisje) hoogstwaarschijnlijk in dezelfde week moet maken. Dus 2 vliegen in 1 klap en dan hoef ik niet meer na te denken over de smaken/kleuren in de 2e taart  ;)

Re: Ideeën gezocht voor roze vulling??

Hoi Vanessa,
Je kunt een biscuit kleuren met kleurstof, zelf heb ik wel een rozengel uit een toko gebruikt, dat smaakt ook een beetje naar rozen.
Vullen zou je kunnen doen met een een roze saroma/slagroomvullling. (saroma heet nu anders??)
Dat is best een stevige laag.
Succes met nadenken.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3 Laatst bewerkt door cakekrummels (25-05-2011 20:47)

Danone vulling en dan met aardbeidanone (anders is het nog niet roze haha) vinden kindjes van 2 errug lekker

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=69296

4

Dank jullie voor de antwoorden, daar kan ik zeker wat mee! Klinkt trouwens erg lekker dat recept, heb hem gelijk opgeslagen :)

Alleen nog klein vraagje; zou slagroom e.d. in de taart geen probleem zijn? Omdat ik dus zeker een uur in de auto zit. Ik ben al wezen zoeken op het forum voor vervoermogelijkheden en aan het denken of iemand in de omgeving een koelbox heeft waar hij in kan :) Vindt anders vullingen voor in de koelkast zo eng, zeker omdat er dus ook een kleine van dan 2 jaar mee-eet.

5 Laatst bewerkt door Carien (25-05-2011 22:08)

Is natuurlijk wel afhankelijk van het weer ;) het kan dan gewoon 15 graden zijn en dan zou ik het wel doen :Y Wanneer de taart helemaal goed koel is, je 'm in een koeltas/koelbox doet, dan blijft ie wel een uur koel hoor. Bij 30graden zou ik het er niet op gokken denk ik.
Heb laatst voor een bruidstaart bcmix met verse frambozenprut (blender ;) ) vermengd. Lekker roze (beetje gemeleerd) en het smaakte  :9 ; anders dan met slagroom, maar zeker niet vies

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

hay vanessa, ik heb laatst ook een compleet roze taart gemaakt. ziet er tijdens aansnijden geweldig uit moet ik zeggen :) ik heb gewoon rode kleurstof er doorheen gedaan en dat tijdens de allerlaatste minuut.

als vulling had ik gekozen voor aardbeienkwarktaart-vulling. ik heb ook een keer geprobeerd de banketbakkersroom roze te maken maar dat lukte niet. hij werd waarschijnlijk door de kleurstof niet meer stijf.

succes en hoop dat je er wat aan hebt ;)

7 Laatst bewerkt door Carien (25-05-2011 22:14)

Electric Pink geeft ook een heeeeeeel mooi kleurtje aan je biscuit :Y  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RB8CXIXR-D.jpg

8

heb ook even een foto van rode kleurstof door het beslag, is iets lichter dan die van Carien maar hangt er ook vanaf hoeveel je er in doet natuurlijk

http://i1234.photobucket.com/albums/ff401/meldaonce/070520111138.jpg

9

maar een klein beetje hoor ;) , misschien 2 druppies, hooguit;  maar ja, 't is dan ook electric pink :Y

10

Bedankt voor alle tips!!!! Ik ga ermee aan de slag. Denk dat ik het  dit weekend gewoon eens probeer. Vind mijn man vast niet erg  ;)  hij mag dan proefpersoon zijn.

@Carien, zat net zelf te denken aan de electric pink. Heb ze sinds kort allemaal in de kast staan en vind dat echt supergave kleuren! En die foto -> echt gaaf gewoon!!! Mijn zus weet dan niet wat ze ziet joh  :) (Zie is nl. best pietje precies, net als mij, dus tja ik wil/moet het goed doen :) ) Gelukkig ligt het puzzelplaatje van uiteraard prinses Jasmine al klaar en ik weet wat ik verder qua decoratie wil doen. Dus kan me volledig concentreren op het kapsel en de vulling  :D

Nogmaals bedankt allemaal!!!!

11

:D ze durfden de taart eerst niet te eten, waren bang dattie errug zoet zou zijn, maar dat viel dus mee  ;)
Ik had 'm gevuld met slagroom/mascarpone en lemoncurd, dus dat zag er wel mooi uit, witte vulling in roze taart :Y

12

Ik heb laatst op een warme dag de taart in doos, vervoerd in een verhuisdoos met van die bevroren koelelementen erin en koud dat hij was! Dat blijft uren en uren goed koud.

gr

13

Wat ook erg lekker en veilig is is frambozenbotercreme met verse aardbeien.
Gewoon botercreme mix met kloppudding framboos mengen en dan verse aardbeien erin drukken. Echt heerlijk

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

14

Ik heb laatst voor mijn verjaardag gewoon slagroom met aarbei saroma gebruikt, was erg lekker en stevig genoeg.
En...ook roze!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

15

Aardbeienmousse (zie recepten) is heel lekker en ook mooi roze. Ik doe een laagje aardbeienmousse en een laagje slagroom met kleine stukjes aardbeien.

zoethoudertje schreef:

Hoi Vanessa,
Je kunt een biscuit kleuren met kleurstof, zelf heb ik wel een rozengel uit een toko gebruikt, dat smaakt ook een beetje naar rozen.
Vullen zou je kunnen doen met een een roze saroma/slagroomvullling. (saroma heet nu anders??)
Dat is best een stevige laag.
Succes met nadenken.

17

Nou bedankt allemaal voor jullie reacties!
Vandaag is de taart gegeten op de verjaardag van mijn nichtje. Hij was heerlijk en zag er van binnen als volgt uit;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QWFXWWDC.jpg

De foto's van de buitenkant kun je terugvinden in het volgende topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=152041