1

Onderwerp: Zelfgemaakt aardbeiensiroop hoe(lang) bewaren

De topic zegt het eigenlijk al...

Ik heb vandaag zelf aardbeiensiroop gemaakt met verse aardbeien. HEERLIJK!!
Nu heb ik alleen een beetje te veel voor de taarten die ik nu ga maken.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan bewaren en hoelang? Misschien kan ik het invriezen?

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: Zelfgemaakt aardbeiensiroop hoe(lang) bewaren

Invriezen kan altijd, maar verder hangt het ervan af hoe je het hebt gemaakt. Als je het bv gekookt hebt met veel suiker en in een afgesloten schone fles hebt gegoten voor het afkoelen dan kan je het zo in de kast heeeeel lang bewaren. Als het open is of geen steriele fles dan kan het nog best een poosje in de koelkast.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

heb ik ook vanmiddag gemaakt. maar dan meer de saus versie. hij was te dun voor jam dus toen maar de handel gepureerd en er saus van gemaakt. voor over het ijs ofzo  :9 .

in uitgekookte jampotten is het tot einde van komende winter zeker te bewaren

4

Als het gekookt heeft, kokend in een uitgekookte wekpot of uitgekookt potje doen, op zijn kop zetten en af laten koelen. Zo kan je het een jaar lang bewaren, eenmaal open zal je hem binnen twee weken moeten gebruiken.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

christol schreef:

Als het gekookt heeft, kokend in een uitgekookte wekpot of uitgekookt potje doen, op zijn kop zetten en af laten koelen. Zo kan je het een jaar lang bewaren, eenmaal open zal je hem binnen twee weken moeten gebruiken.

Wat een supertip! Ik heb een moestuin met veel bessen enzo en vroeg mij al af wat ik met mijn zelfgemaakte cassis siroop aan moest.
Dank je wel!  :)

6

Ik heb zelf een tuin vol met bramen en pruimen. Iedere zomer haal ik ongeveer 40 potten jam van de bramen af plus de nodige siroop. Heb nu nog van vorig jaar staan en die is nog helemaal oke. Zolang ze ook maar in het donker op een koele plaats staan.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!