251

Re: Cricut Cake Sheets

Ik heb vandaag mijn cricut cake binnen gekregen ( via Ebay ) en een stuk voordeliger.
Maar ik heb het ook. de afdrukken staan ook in de mat maar ik las ergens dat je die mat maar 20 keer kan gebruiken.
Ook krijg ik geen strakke figuurtjes.
Heb het met marsepein geprobeerd ( want dat kon ook las ik ) daarna met fondant maar ook dat werd niet echt strak.
Benbenieuwd wat ook ik  verkeerd doe.
Moet hij juist op snel staan of juist niet?
Ik had geen crisco in huis dus heb dat niet geprobeerd ( zou het daardoor komen? ).
Mijn fondant kreukeld en gaat in elkaar zitten.
Ik hoop dat ik hier een antwoord krijgen???

252

dollelollypop schreef:

Ik heb vandaag mijn cricut cake binnen gekregen ( via Ebay ) en een stuk voordeliger.
Maar ik heb het ook. de afdrukken staan ook in de mat maar ik las ergens dat je die mat maar 20 keer kan gebruiken.
Ook krijg ik geen strakke figuurtjes.
Heb het met marsepein geprobeerd ( want dat kon ook las ik ) daarna met fondant maar ook dat werd niet echt strak.
Benbenieuwd wat ook ik  verkeerd doe.
Moet hij juist op snel staan of juist niet?
Ik had geen crisco in huis dus heb dat niet geprobeerd ( zou het daardoor komen? ).
Mijn fondant kreukeld en gaat in elkaar zitten.
Ik hoop dat ik hier een antwoord krijgen???

als je begint moet je de druk ( pressure) op het allerlaagst zetten , veel crisco op de mat en dan proberen, snijd hij dan niet helemaal door de fondant heen dan zet je druk 1 tje hoger, je mag GEEN afdrukjes in je mat krijgen ( of echt nauwlijks) want dan blijft de fondant niet meer overal goed zitten en gaat hij ,,happen,,
de fondant kreukt dan op .
als je mat dus al beschadigt is, een nieuwe proberen ( een placemat van dezelfde dikte en grootte kan ook prima.
of de mat omdraaien.
suc 6!!

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

253

Hartelijk dank voor deze informatie  daar ben ik erg blij mee.
Ik heb al diepe afdrukken in de mat ja.
Nu zie ik dat je zegt een placemat in plaats van een mat kan dat dan ook?
Dat is wel veel vooreliger dan zo'n mat want ik zag dat die € 20,- was.
Nogmaals hartelijk dank.

254

Oh....ik heb ook al van die afdrukjes in mijn mat....

255

Ik heb ook afdrukken in de mat maar het gaat prima, als ik gumpaste met fondant mix en het even laat liggen zodat het bovenaan niet meer plakt (als het te droog wordt gaat het brokkelen) en dat gaat prima, met frostysheets ook nooit problemen...
(ik heb mijn mat echt al vaaaaaak gebruikt :P)

256

20 keer gebruiken gaat ook over 20 keer op het zelfde punt snijden. Dus als je ervoor zorgd dat je niet altijd op het zelfde punt snijd dan kan je er best lang mee doen. En vergeet ook de achterkant van je matten niet ;)

257

Fijn dit topic, even helemaal nagelezen, en toch veel tips uit kunnen halen.

Wat voor mij heel goed werkte, was fondant met tylose poeder bewerken, dan mooi dun uitrollen, een 10 minuten in de vriezer en daarna waren de randen weghalen en nog even laten liggen,
daarna kon ik ze echt geweldig makkelijk op de taart doen.

Ik had de machine op medium pressure, en de een na laagste speed staan, toen ging het perfect.

Ik ben benieuwd hoe icing sheets gaan, ik heb ze nu besteld, dus dat wordt afwachten tot morgen :P

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl