1

Onderwerp: witte bekleding en niet de ingrediënten???

Hallo!

Ik ben nieuw in taartenland (althans, het bekleden enzo) en heb een GROOT probleem.
Ik woon in Frankrijk en wil voor zaterdag een mooie taart voor mijn zoon maken. Nu heb ik nog nooit fondant of marsepein gemaakt om een taart mee te bekleden en ik heb hier niet helemala de juiste ingrediënten. Vooral voor iets wits (nijntje!). Er is hier geen witte basterdsuiker en crisco ken ik niet (wat is dat???).

Wat kan ik het beste als bekleding maken, als beginner, en hoe maak ik iets accpetabel wits? Botercrème, dat ken ik wel, maar ik ken dus dat crisco niet wat het zo wit zou maken. Alleen bekend met de Nigella variant uit Engeland, dus gewoon boter, suiker, melk en vanille essence (en eventueel kleurstof).

Iemand een heel goed idee?

BEDANKT alvast.

2

Re: witte bekleding en niet de ingrediënten???

Wat denk je van bestellen bij de wehshop hier. Die stuurt ook spullen op naar het buitenland ;)

Maar dat gaat natuurlijk nooit lukken voor zaterdag. Kan je wel aan witte marshmellows komen? En poedersuiker? Dan kan je ook marshmellowfondant maken. Staat ook bij de recepten hoe precies (ik heb het zelf nog nooit gedaan O-) ).

O en witte bastardsuiker kan je vaak ook vervangen door kristalsuiker wat je nog even iets fijner hebt gemaakt in een keukenmachine. En je kan het ook gewoon proberen met kristalsuiker.

Crisco is een vet. Wel een vet wat voedselveilig is. Je kan soms ook plantaardig frituurvet (zo'n blok) gebruiken. Dat is ook voedselveilig vet. Maar het zal misschien iets meer smaak geven . Crisco geeft geen smaak.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

waar in Frankrijk woon je, er zitten hier 2 of 3 dames uit Frankrijk op het forum...

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (26-05-2011 14:45)

Hoi,

ik woon zelf ook in Frankrijk. Toen ik net begon met taarten gebruikte ik blokken marsepein van de intermarché van 250gr, Ik weet niet of er eentje bij jou in de buurt zitten. ze verkopen het ook bij Leclerc en Auchan. Het ligt bij de afdeling fruit secs, dus niet bij de bakspullen.

Op internet kan je witte kleurstof bestellen onder andere bij mora.fr, halwatishop.com of original-store.com En ben enkel bang dat je het niet voor zaterdag in huis zult hebben. Mora heeft wel een winkeltje in Parijs, maar ja ik weet natuurlijk niet of je daar woont.

Ik bestel meestal m'n taartspullen in Engeland, je hebt dan normale lage verzendkosten zo rond de 4€ of 5€. Als je in NL besteld dan betaal je al snel 15€ tot 20€ verzendkosten. Mijn man is af en toe zo lief om heen en weer te rijden naar Nederland om 20 kilo marsepein te halen en andere taartspulletjes.

5

Ik heb de laatste keer dat ik op vakantie was in de Vogezen, marsepein gekocht bij de super U. Die hadden meerdere kleuren, ik weet niet of ze ook wit hadden maar marsepein hadden ze dus in ieder geval wel.

Groetjes, Monica

6

Hai allemaal!

Wat leuk die snelle berichten!
Ik woon dichtbij Le Mans, ver van Parijs. Maar inderdaad, ik zou wel marshmellows kunnen kopen, daat twijfelde ik ook over. En die kant en klare marsepein, is die echt wel ok? Hij lijkt me zo hard?!

Ik ga zo toch nog eens kijken bij een keukenwinkel; daar heb ik net kleurstof gekocht en niet gedacht te zoeken naar witte kleurstof....; tja, dat lijkt zo vreemd.

Die marshmellowplak ;) hoe zoet is dat??? Net zo erg als fondant?

Bedankt ook voor de tip over basterdsuiker: dat is handig, want dat heb ik wel vaker nodig, ook voor desserts!

En dat vet, daar ga ik mee eens in verdiepen.

Bedankt!

7

Enne, voor ik het vergeet; kan ik ook ergens in de Auchan glucosestroop en glycerine vinden?

8

en eiwitpoeder??????

(hihi, ik ben echt op dreef, nu wil ik het ook echt goed gaan doen en het is zooooooo leuk!)

Eiwitpoeder heb ik hier nooit kunnen vinden, ik heb het uit nl gehaald :Y

10

Hoi Pienewien

Ik woon in de buurt van Nantes en heb bekende in Angers.
Stuur me even een mailtje!! De webshop is heel snel met verzenden. Ik heb een keer wat besteld op maandag voor 9 uur en woensdags in huis!!.

Succes groetjes Allegra

11

Madame Gâteau schreef:

Ik bestel meestal m'n taartspullen in Engeland, je hebt dan normale lage verzendkosten zo rond de 4€ of 5€. Als je in NL besteld dan betaal je al snel 15€ tot 20€ verzendkosten. Mijn man is af en toe zo lief om heen en weer te rijden naar Nederland om 20 kilo marsepein te halen en andere taartspulletjes.

Madame Gâteau

bij welke shop koopt u uw spulletjes in Engeland, misschien ook wat voor mij om daar te bestellen, verzendkosten zijn inderdaad hoog vanuit NL.

groetjes Allegra

12

basterdsuiker is geen fijngemalen kristalsuiker :nooo
wanneer je kristalsuiker fijnmaalt krijg je poedersuiker :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl