1

Onderwerp: wat heb ik nodig voor bloemen te maken?

welke veiners gebruiken jullie? modelling tools, uitstekers, gebruiken jullie een bord met gaatjes voor mexican hats?

ben over twee weken jarig en wilde graag beginnen met bloemen maken, maar wat is nu een juiste basis uitrusting?

2

Re: wat heb ik nodig voor bloemen te maken?

helemaal niemand? vind die veiners wat aan de kleine kant, of ligt dat aan mij?

3

Graag niet loos uppen binnen het uur...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

dat is niet makkelijk te zeggen wat je als basis pakket nodig hebt om bloemen te maken,ligt eraan wat voor bloemen je wilt,misschien eerst eens goed neuzen bij de webshop,staan vaak ook beschrijvingen bij en wat je nodig hebt

5

Ik zou eerst beginnen met de rozen, dan heb je rozenuitstekers nodig en daar heb je verschillende maten in. Anders tipje, neem eens een kijkje bij Madhuri in haar webshop www.suikerkunst.nl en zij is echt een kunstenaar met suikerbloemen, en ze heeft veel antwoord op je vragen. Succes!! (het is erg verslavend om te doen, en heel erg leuk!!!!)

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

wilde eerst beginnen met rozen, maar er zijn zoveel verschillende uitstekers en veiners, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

zie bij madhuri op de site ook verschillende.

nu had ik een mooie how to gevonden op mjam, maar daar gebruiken ze een hollyhock veiner en die heb ik nog niet kunnen vinden in een nederlandse webwinkel

7 Laatst bewerkt door Bommeltje (26-05-2011 11:38)

Ik raad je toch aan om eerst een workshop te volgen, En dan inderdaad met name de rozen als basis.

Je leert dan niet alleen welke materialen je nodig hebt, maar ook hoe ze te gebruiken  :Y Wat je zelf al aangeeft.. je ziet door de bomen het bos niet meer, en dan kan ik je wel een lijstje geven met wat ik heb/gebruik maar of je daar veel verder mee komt weet ik niet.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

weet wel wat je moet gebruken,maar er zijn verschillende merken zeg maar.

zoals modeling tools. je hebt die duren van pme, maar ook goedkope. wat is er dan zo mis met die goedkope dat ze zo goedkoop zijn.

en een nerf bord. de een heeft een grote en de andere de kleinere maat en je hebt er ook een emt de nerf over de hele lengte. welke is nu het handigst?

snap je hem? normaal maak ik de rozen uit de hand en dat gaat perfect, wil ze alleen wat echter doen lijken en gewoon met de mallen aan de slag.

9

komt ook nog eens bij dat een cursus mij ontzettend veel geld gaat kosten, omdat het meestal op zaterdag of doordeweeks is en tja dan moet ik werken en als ik vrij vraag kost mij dat geld. dan de cursus zelf nog en dan de materialen nog. ben ikgauw3 a 400 euro kwijt

10

Juistem  ;)  Omdat je zoveel aan materialen uit gaat geven is een workshop nooit weg.. Dat scheelt je miskopen  :Y

Maar ik kan je wel de volgende lijst geven hou er alleen wel rekening mee dat het mijn voorkeuren zijn, het kan zijn dat jij dat anders ervaart  :Y

Metalen balltool (7,50 euro op de beurs gekocht) (kunstof balltool heeft vaak een naadje die bij het verdunnen je blaadjes kan scheuren)

Cellboard klein, ik heb al een klein non-stick board en vond daarom een grote niet zo nodig

Ik heb een geel Foampad, maar die van PME (die set van 2) is ook erg goed omdat je er 1 bij hebt zitten waar je de mexican hats in kan doen, (anders zouden die weer plat worden)

Flower tape (groen en bruin)
Floral wire, maar welke gauge hangt af van de bloemen die je gaat maken.

Uitstekers
Ik gebruik zowel van FMM als van PME maar ook Metalen uitstekers. Voor de rozen heb je die van FMM met een puntje aan het blad, maar ik vind die van PME ook mooi, die zijn gewoon rond.

Het meeste geld (naar mijn idee) gaat zitten in de veiners, die zijn gemaakt van siliconen en zijn altijd erg duur, maar voegen wel een hoop toe, je kunt prima bloemen maken zonder veiners, het hoeft niet..

Ik denk niet dat ik al 400 euro heb uitgegeven aan mijn bloemen materiaal, wel aan workshops  :Y  Maar daar heb ik dan ook heel veel van geleerd..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

whahahahaha dank je bommeltje.

workshop wil ik ook wel eens volgen, maar gaan dit jaar al te vaak op vakantie:)
en aangezien het mij geld kost wanneer ik vrij vraag.

is er niet 1 veiner die je vooralleskan gebruiken? heb een mooiegezien, maar alleen komt die weer uit engeland grrrr. vind de meeste veiners wat aan de kleine kant of ligt dat aan mij?

maarja ga vanavond eens mijn wensen lijstje maken. heb ook een nieuwe roller nodig, maar imeand zei mij om gewoon naar de bouwmarkt te gaan.

liep vandaag lang een rozen struik hier en vroeg mij af of die veiners niet zelf te maken zijn:)

12

Nee, je kunt niet 1 veiner voor alles gebruiken, elk blad, elke bloem heeft weer andere nerfjes..

Ik heb ook al gekeken of je ze zelf kunt maken, maar vermoed dat je dat alleen zou kunnen doen met hele stevige groene bladeren..