1

Onderwerp: Bescuit ontdooien, taart maken en opnieuw invriezen?

Ik heb een vraagje. Ik ga een workshop geven aan een aantal collega's. Nu vraag ik mij het volgende af. Ik ga de bescuits van te voren maken en wou ze invriezen. Is het dan mogelijk om ze op de dag van de workshop te ontdooien. Ze de taart maken en dat hun hem eventueel weer kunnen invriezen? Of moet ik op de dag van de workshop 7 bescuits maken en dat ze ze als taart kunnen invriezen? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee?

Als vulling wou ik aardbeienbavarois(mix) en botercreme met verse aardbeien doen. Las dat in de topic dat je slagroom kunt invriezen maar niet of dit in combinatie met de bavaroispoeder kon en ook hoor ik wisseldende verhalen van de verse aardbeien. Iemand advies?

Re: Bescuit ontdooien, taart maken en opnieuw invriezen?

ik bak de biscuits altijd 1 dag van tevoren... heb geen ervaring met 'dubbel invriezen', maar ik denk altijd 'hoe verser je 't aflevert hoe lekkerder'...
voor de workshops doe ik geen ingewikkelde vullingen, maar gewoon banketbakkersroom met frambozen of aardbeienjam naar keuze.
veel plezier en succes met je workshop!

3

Dubbel invriezen is geen probleem............als je hier zoekt, kom je de vraag vaker tegen  :thumb:

4

Ow........en dan wel als zoekwoord 'biscuit' ingeven  ;)

5

saartjes taartjes schreef:

ik bak de biscuits altijd 1 dag van tevoren... heb geen ervaring met 'dubbel invriezen', maar ik denk altijd 'hoe verser je 't aflevert hoe lekkerder'...
voor de workshops doe ik geen ingewikkelde vullingen, maar gewoon banketbakkersroom met frambozen of aardbeienjam naar keuze.
veel plezier en succes met je workshop!

Even daarop in hakend: zet je de taarten dan telkens tussendoor in de koeling? Want een avond banketbaarsroom buiten de koeling lijkt mij niet kunnen.

6

Voor workshops kun je beter buiten de koeling houdbare vullingen gebruiken.

7

Voor workshops alleen botercreme en jam gebruiken is de tip!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

Oke bedankt voor de informatie!