1 Laatst bewerkt door Roxelleke (23-05-2011 18:44)

Onderwerp: mocca taart

ben een mokkataart aan het maken voor iemand.
nu belde ze op dat ze hem een week later nodig heeft.
kan ik hem invriezen?
en hoe doe ik dat het beste?
het is een taart van 30cm doorsnee en ongeveer 10cm hoog.
biscuit met moccacreme en toefjes erop.

2

Re: mocca taart

Gewoon lekker zelf opeten en volgende week een nieuwe maken, of je moet de moccacreme nog apart hebben dan kan je het wel invriezen, dan kan je de creme nog even doormixen voor je hem erop spuit.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

christol bedankt voor je reactie
maar dat is helaas geen optie. ik heb verder geen tijd meer om ene te maken dus ik moet hem echt invriezen.
is dit dus niet mogelijk dan?

ik ga hem dadelijk opspuiten en dan moet hij eigenlijk de vriezer in....

ik ga zo meteen wel eens even opnieuw zoeken op internet .

4

Volgens mij kan hij prima de vriezer in, bij de supemarkt liggen toch ook van die mokkataarten in de vriezer :Y . Zoveel anders zullen die wel niet zijn toch?
Jeetje wel jammer dat de klant de taart opeens een week later wil.
Lijkt mij ook wel eens leuk om een mokkataart te maken, toch maar eens gaan proberen, heb je nog tips voor me.

5

Ja hoor, kan gewoon de vriezer in!!!

6

joke ellen schreef:

Volgens mij kan hij prima de vriezer in, bij de supemarkt liggen toch ook van die mokkataarten in de vriezer :Y . Zoveel anders zullen die wel niet zijn toch?
Jeetje wel jammer dat de klant de taart opeens een week later wil.
Lijkt mij ook wel eens leuk om een mokkataart te maken, toch maar eens gaan proberen, heb je nog tips voor me.

ja idd in de winkel ook. niet eens aan gedacht.
ik heb hem gewoon gemaakt volgens het reccept hier.
botercreme met oploskoffie erin. makkelijk en heerlijk.
kan eigenlijk niet misgaan volgens mij.

7

InekeGoe schreef:

Ja hoor, kan gewoon de vriezer in!!!

dankjewel ik ga hem gelijk erin zetten. wel ff een doos vinden die er om past. hij is toch erg groot....

8

Als ik mijn mocca creme in de vriezer zet in een bak en daarna weer laat ontdooien, moet ik hem altijd opnieuw mixen omdat hij lijkt of hij een beetje schift, door het mixen los ik dat dan op, maar als de creme op de taart zit, weet ik niet of dat er nog zo lekker uitziet.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

christol schreef:

Als ik mijn mocca creme in de vriezer zet in een bak en daarna weer laat ontdooien, moet ik hem altijd opnieuw mixen omdat hij lijkt of hij een beetje schift, door het mixen los ik dat dan op, maar als de creme op de taart zit, weet ik niet of dat er nog zo lekker uitziet.

o dat hoop ik niet...... maar ja ik heb geen keus. op de goede gok dan. ik zal hem dubbel lucht dicht inpakken.... hopelijk komt hij er goed uit....

vraag me alleen nog af waneer ik hem dan uit de vriezer moet nemen. en of ik hem dan in de ijskast moet laten ontdooien.

het moet toch kunnen want idd als ik zo een kant en klare moccataart kocht uit de vriezer was hij ook prima als hij ontdooit was.

in ieder geval toch bedankt voor het meedenken.
ik hoop dat het gaat lukken. risico afnemer heb ik afgesproken... maar goed wil hem toch graag perfect afleveren....

10

Ik heb mijn mokkataart vorige maand ook ingevroren. (moet er wel bij zeggen dat ik geen bc met oploskoffie heb gebruikt, maar de mokkacreme hier uit de recepten, smaakt precies zoals de creme van mokkagebak uit de supermarkt).

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja