1

Onderwerp: Hellup! Mijn vulling stijft niet op! (Spoed)

Ik heb een opdracht gekregen voor het maken van een taart en nu  heb ik echt een heerlijke monchou vulling gemaakt met verse aardbeien, maar hij wordt niet stijf genoeg! Heeft iemand een briljante tip waarmee ik hem dikker kan krijgen?!

Alvast bedankt!

Re: Hellup! Mijn vulling stijft niet op! (Spoed)

Hoe lang heb je hem al in de koeling gehad? Ik heb zelf afgelopen weekend een vulling gemaakt van slagroom met klopfix, monchou een een beetje gesmolten boter en verse aardbeien. Was stevig genoeg. Zet 'm eens een tijdje in de koeling, misschien wordt ie toch wel stijver dan je nu denkt als ie goed gekoeld is.

Life is what you bake it.

3

Hij staat al sindsgisteren in de koeling. Het probleem zit hem denk ik in de hoeveelheid. Ik heb voor een aantal taarten tegelijk gemaakt en dan zijn dus de verhoudingen zoek. Ben bang dat hij echt niet meer gaat opstijven uitzichzelf...

4

Hij staat al sindsgisteren in de koeling. Het probleem zit hem denk ik in de hoeveelheid. Ik heb voor een aantal taarten tegelijk gemaakt en dan zijn dus de verhoudingen zoek. Ben bang dat hij echt niet meer gaat opstijven uitzichzelf...

5

Nog wat klopfix toevoegen?

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

6

kan dat gewoon? Moet dat niet door de slagroom eerst?

7 Laatst bewerkt door petrawb (24-05-2011 09:18)

nee hoor. ik heb laast 4 zakjes door mijn vulling gedaan om hem dik te krijgen.. :o  :shh:

Al sinds eergisteren? Dan zou ik 'm sowieso uiterlijk vandaag nog als vulling verwerken en morgen niet meer. Weet niet wat je taartplanning was?
Ik klop de slagroom stijf met klopfix, mix dan de monchou (op kamertemp) romig met toevoeging van wat gesmolten roomboter. Als de slagroom stijf is dan mix ik heel kost het monchou/boter mengsel er doorheen.
Dit wordt zo stijf als wat  :D  Zorg dan dat je van de aardbeien niet teveel vocht toevoegt.

Sorry zie dat het sinds gisteren was...

10

zo, wat gelatine en klopfix hebben wonderen gedaan! Dank julie wel! Voor de veiligheid zal ik ook maar een dijkje spuiten! ;)