Onderwerp: twee kleuren met een textuurmatje
Ben vast niet de eerste met deze "how-to", maar omdat ik zelf geen antwoord gevonden had en dit toen zelf bedacht had, dacht ik dat mijn "how-to" mini uitleg wellicht voor anderen nog wel handig kon zijn. Of misschien weet iemand wel hoe het beter kan!
Vorige week kocht ik een textuurmatje met rozen. Op de voorkant van de verpakking stonden cupcakes met wit fondant en roze rozenprint. Supermooi, maar hoe moet dat?! Kon niets vinden op de instructiefilmpjes die ik op de site van dit merk vond, dus ben ik zelf gaan experimenteren met roze dustpowder.
Normaliter leg je de matjes op de fondant en rol je voorzichtig de textuur in het fondant. Om twee kleuren te krijgen heb ik het andersom gedaan:
1. rol de fondant uit.
2. veeg de gekleurde poeder over de gehele mat en zorg dat de "groeven" duidelijk zijn
3. leg de uitgerolde fondant op de mat en rol het fondant uit over het matje ( matje onder, fondant boven ipv andersom dus)
4. haal de fondant voorzichtig van het matje af en blaas er nog een keertje overheen om de losse poeder te verwijderen.
Dit is het effect!