1 Laatst bewerkt door Shala (22-05-2011 22:04)

Onderwerp: twee kleuren met een textuurmatje

Ben vast niet de eerste met deze "how-to", maar omdat ik zelf geen antwoord gevonden had en dit toen zelf bedacht had, dacht ik dat mijn "how-to" mini uitleg wellicht voor anderen nog wel handig kon zijn. Of misschien weet iemand wel hoe het beter kan!

Vorige week kocht ik een textuurmatje met rozen. Op de voorkant van de verpakking stonden cupcakes met wit fondant en roze rozenprint. Supermooi, maar hoe moet dat?! Kon niets vinden op de instructiefilmpjes die ik op de site van dit merk vond, dus ben ik zelf gaan experimenteren met roze dustpowder.

Normaliter leg je de matjes op de fondant en rol je voorzichtig de textuur in het fondant. Om twee kleuren te krijgen heb ik het andersom gedaan:

1. rol de fondant uit.
2. veeg de gekleurde poeder over de gehele mat en zorg dat de "groeven" duidelijk zijn
3. leg de uitgerolde fondant op de mat en rol het fondant uit over het matje ( matje onder, fondant boven ipv andersom dus)
4. haal de fondant voorzichtig van het matje af en blaas er nog een keertje overheen om de losse poeder te verwijderen.

Dit is het effect!


http://i55.tinypic.com/2rc20z7.jpg
http://i51.tinypic.com/aay8ly.jpg

Speciaal project: Happinezz-taartjes @ www.yumicakes.nl

2

Re: twee kleuren met een textuurmatje

Mooi!!! Goeie tip, bedankt daarvoor!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Re: twee kleuren met een textuurmatje

ik heb je how to 3 keer moeten lezen voordat ik t snapte.
Als ik dan mag uitleggen hoe ik het doe, neem een klein stukje spons. zorg dat er kleurstof (pasta of poeder, maakt niet uit) op 1 vlak gedeelte van je spons zit en veeg daarmee over het reliëf heen van je uitgerolde lap en klaar is kees, heel makkelijk :Y

voordeel is dat je mat ook niet vies wordt van de kleurstof, want A het is een hels karwei om dat er snel compleet eraf te krijgen en B is het in mijn geval niet handig als mensen op mn workshops die matten willen gebruiken en er nog zeg, zwarte kleurstof op zit van de voorganger terwijl jij met zacht roze aan t werk bent ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Re: twee kleuren met een textuurmatje

Daar heb je ook wel weer een punt, Tirza. Ook jij bedankt voor je tip.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Re: twee kleuren met een textuurmatje

graag gedaan :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Re: twee kleuren met een textuurmatje

ahh handig daar had ik ook al over na zitten denken maar nog niet uitgeprobeerd. thanks  :thumb:

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

7

Re: twee kleuren met een textuurmatje

Bedankt dames. Ik heb dezelfde matjes en snapte ook niet helemaal hoe je dat snel en netjes kon kleuren (had nog overwogen om het met de hand te schilderen, maar daar ben ik maar niet aan begonnen).

8

Re: twee kleuren met een textuurmatje

:thumb: wat een leuk idee ik heb inderdaad ook van die matten.. maar snapte dus nooit hoe ze dat zo mooi hadden gekregen!
nu dus wel. Dus ga van de week gauw eens uitproberen