1

Onderwerp: Bruidstopper vastmaken

Voor een collega mag ik over 2 weken mijn eerste echte bruidsgebak maken. Klein taartje en cupcakes, op zich niet heel spannend dus.

vorige week kwam ze echter ineens met een bruidstopper aan ( :s )

Het is een bruidspaar. Nu vraag ik me af hoe ik dit nu het beste vastmaak en wanneer?
Het is in verhouding onderaan vrij smal (alleen de benen van het bruidspaar), zet ik dit nu op een kartonnetje? en kan ik dit het beste er pas op de lokatie opzetten (denk het zelf eigenlijk wel) hij is in verhouding met het taartje nl erg groot.
En hoe zet ik dit nu vast?

ik hoop dat jullie kunnen helpen....

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

2

Re: Bruidstopper vastmaken

Ik heb het vorige week bij de hand gehad. Oook geen officiele topper maar een smalle van porselein. Heel zwaar en wankel  :s  Ik heb net voor het afleveren er een flinke laag icing onder gespoten en met de catering afgesproken dat ze de topper er zo laat mogelijk op zouden zetten. Thuis had ik al een flinke indruk in de taart gemaakt waar de topper moest komen en ze hoefden hem er alleen maar op te zetten en even vast te houden. Dit is goed gegaan. De topper bleef min of meer plakken.

Je zou ook een plak fondant op maat kunnen snijden en eronder plakken. Dan vraag je aan de catering of ze het licht vochtig willen maken (als bij een postzegel) en het dan erop willen plakken. Zou ook moeten lukken.

Dit had ik overigens wel eerst met het bruidspaar afgsproken en ook aan ze verteld waarom. Mijn inziens was dit de veiligste manier. Als ze tenminste later ook nog plezier van die 'prachtige' topper wilden hebben  ;)

Suc :thumb:

3

Annekehil schreef:

Ik heb het vorige week bij de hand gehad. Oook geen officiele topper maar een smalle van porselein. Heel zwaar en wankel  :s  Ik heb net voor het afleveren er een flinke laag icing onder gespoten en met de catering afgesproken dat ze de topper er zo laat mogelijk op zouden zetten. Thuis had ik al een flinke indruk in de taart gemaakt waar de topper moest komen en ze hoefden hem er alleen maar op te zetten en even vast te houden. Dit is goed gegaan. De topper bleef min of meer plakken.

Je zou ook een plak fondant op maat kunnen snijden en eronder plakken. Dan vraag je aan de catering of ze het licht vochtig willen maken (als bij een postzegel) en het dan erop willen plakken. Zou ook moeten lukken.

Dit had ik overigens wel eerst met het bruidspaar afgsproken en ook aan ze verteld waarom. Mijn inziens was dit de veiligste manier. Als ze tenminste later ook nog plezier van die 'prachtige' topper wilden hebben  ;)

Suc :thumb:

Dank je... ik ben alleen zo bang dat als hij kort van tevoren vastgezet wordt, dat ie niet echt vast blijft, maar langer van te voren dat het inderdaad te wiebelig is en daardoor de hele taart beschadigt....  het wordt duimen dat het goed gaat  :s

www.label6.nl

4

Dat was precies mijn dilemma. Ik heb dus uiteindelijk de verantwoording bij het bruidspaar zelf neergelegd met dus als uitleg dat het geen 'officiele' taarttopper is en daarom minder geschikt en dus kwetsbaarder. Zij vonden het geen probleem en ik had er 1 minder  ;) ...

5

Hoe plak je dan het best je fondant op de bruidstopper?
Zit namelijk ook met het "probleem".

6

katrien R schreef:

Hoe plak je dan het best je fondant op de bruidstopper?
Zit namelijk ook met het "probleem".

Met icing  :D En heb je niet de 'enige echte' bij de hand dan werkt een papje van poedersuiker met water ook :+

7

Mijn probleem heeft zich denk ik opgelost :D
afgelopen week de bruid voorzichtig verteld dat het niet een hele stabiele topper was die ze hadden gekocht en dat hij wel wat groot was voor het taartje dat ze wilden (17,5 cm). Van schrik hebben ze nu afgelopen weekend gemaild dat ze toch nog een andere hebben besteld die veel minder hoog is.

die krijg ik van de week, dus nu even afwachten, maar minder stabiel als deze zal het niet worden  :D

www.label6.nl

8

Wha ha, Heb jij waarschijnlijk ff geluk  :D