1

Onderwerp: slanke vullingen gezocht

Ik wil dit weekend een taart maken omdat het kermis is bij ons. Nu ben ik op zoek naar lekkere vullingen die niet al teveel calorieën bevatten, aangezien iedereen aan de lijn doet. Wie heeft een leuke, maar vooral lekkere tip?

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

2

Re: slanke vullingen gezocht

hmmm altijd lastig hoor...in biscuit zit geen boter en misschien halva-jam en vers fruit? heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht ook afsmeren met halva-jam ipv botercreme, als je abrikoos gebruikt(beetje verdunnen misschien?) zal het waarschijnlijk wat minder gaan "bloeden"dan met bv aardbei...maar als je toch fondant of marsepein gebruikt om te bekleden zal het light-effect wel weer teniet gedaan worden ben ik bang...misschien gewoon maar hele kleine stukjes snijden... :D
succes!

married to my oven glove...

Ik heb een tijdje geleden een taart gemaakt met optimelvla er in!
Iedereen vroeg hoe ik die toch gemaakt had en vonden hem superlekker!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Esther161068 schreef:

Hoe heb je die vulling precies gemaakt dan? Klinkt heel lekker idd.

5

klinkt goed ben ook wel beneiwud

dingen met fruit en stevige yoghurt( bijvoorbeeld total 0%) en iets van lightsuiker of zoetstof?

Biscuit heeft niet zoveel calorieën.

Maar het probleem zit hem inderdaad voornamelijk in de bekleding. Nog nooit van light fondant gehoord ;) hoewel niet iedereen dat natuurlijk opeet.

De kloppudding(saroma) is ook niet heel calorierijk en erg lekker met fruit. Misschien id dat zelfs wel met magere melk aangemaakt nog lekker.

Vla zou je denk ik wel met gelatine kunnen binden om het dik genoeg voor in een taart te maken.

Succes!

minimokkel schreef:
Esther161068 schreef:

Hoe heb je die vulling precies gemaakt dan? Klinkt heel lekker idd.

Nou, gewoon optimelvla uit een pak schenken op de taart.... :rolleyes:  :+ Hahaha...als ze slank willen kunnen ze slank krijgen hoor!
Het is helemaal niet mijn soort vulling...maar klant is koning!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

8

KirstenCakes schreef:

Suiker zit natuurlijk al in de mix! Dus die calorieen zitten wel in het biscuit!
Ik gebruik ook de mix hoor, omdat ik het makkelijk vind en het is erg lekker.
Dus dan iid de vulling licht houden.
Dan kan ik alleen even vers fruit  bedenken!

Louise

Groetjes Louise

cakelover schreef:
KirstenCakes schreef:

Suiker zit natuurlijk al in de mix! Dus die calorieen zitten wel in het biscuit!

Louise

Tuurlijk zit er suiker in, maar biscuit is zo luchtig dat er vergeleken met alle andere alternatieven er weinig calorieën inzitten. Ik denk <10 gr suiker per portie.

10

ik gebruik zelf vaak magere yoghurt die ik iets verdik met gelatine en dan een lekkere jam er bij (die je dan even door de blender haalt).

het is lastig maar het kan.
wat ook lekker is: appel in dunne plakjes snijden en even bakken (heel klein beetje boter) en klein beetje suiker en kaneel er in. eventueel ook stukjes gedroogde abrikoos of rozijn er door. en dan de taart na het bakken hiermee een laag geven en een laag abrikozenjam!

Ook heb ik laatst een taart gemaakt zonder een vulling!
maak de biscuit mix zoals je gewent bent en voeg hier kleine stukjes appel (die door de kaneel en suiker is gehaald) stukjes peer en eventueel kleine stukjes witte chocolade en bak hem zoals je gewent bent. haal hem als de taart iets is afgekoeld uit de vorm en bak hem kaal op een bakplaat nog ongeveer 7 min. lekker knapperig en heerlijk van binnen!!
je moet hem nog even nabakken omdat het vocht in de pan zit op de bodem. je kunt dan de taart afsmeren met dun laagje botercreme of abrikozenjam. Iedereen vond hem lekker!

succes!

Enthousiaste groet, Maxime

11

Natuurlijk is de marsepein of de fondant een boosdoener, maar het gaat er niet om de taart helemaal calorieloos te maken, dat zou zonde zijn. Wat is een taart zonder calorieën?? O-)
Bedankt voor alle ideeën, ik ga er zeker een paar van uitproberen!!!

12

KirstenCakes schreef:
cakelover schreef:
KirstenCakes schreef:

Louise

Tuurlijk zit er suiker in, maar biscuit is zo luchtig dat er vergeleken met alle andere alternatieven er weinig calorieën inzitten. Ik denk <10 gr suiker per portie.

Gelukkig! Dan kan ik met een gerust hart de mix blijven gebruiken! ;)

Groetjes Louise