1

Onderwerp: gekleurde handen???

Ben ik super gelukkig met mijn nieuwe werkmat, waarbij ik nauwelijks nog crisco oid nodig heb, heb ik weer groene hánden in plaats van groen fondant....  Hoe kleuren jullie dat toch zonder gelijk zelf van die henna handen te krijgen? Ik heb al latex handschoentjes geprobeerd, maar die was ik halverwege het kneden kwijt :s
Tips?

Bedankt alvast!

Jose

Re: gekleurde handen???

Niet teveel kleurstof in 1 keer maar steeds een klein drupje erbij doen tot de gewenste kleur. Kost wel veel geduld en soms heb ik dat niet waardoor ik ook nog wel eens met roze handen zit...ik was mijn handen dan met cif of power dokter van de blokker en dan is het er ook zo weer af.

3

de kleurstof in een kuiltje en dan binnenin houden, dus telkens een flap over een flap trekken (kan het niet beter uitleggen) en inderdaad niet teveel kleurstof!

4

je handen goed insmeren voor het kleuren met crisco, dat werkt perfect.

5

Nou, ik kan crisco op mijn handen smeren zoveel ik wil, ik heb toch aan het eind roze of groene handen. Zal wel aan het ongeduld liggen hoor, want met de americolor flesjes krijg je niet echt een klein drupje eruit (ik niet tenminste ;)), en flapjes erover vouwen doe ik echt wel, maar uiteindelijk komt er toch kleurstof aan de buitenkant :).

Ach ja, handen wassen met puur afwasmiddel naderhand, haalt het ergste al weg :)

Groetjes, Conny

Latex handschoenen zijn ook niet fijn. Bij de Action koop je voor 3 euro een pak vinyl handschoenen. Die zijn wel iets gepoederd, maar dat merk je amper. (Ik vind gepoederde handschoenen vre-se-lijk normaal)

Vinyl handschoenen vind ik in ieder geval een stuk prettiger met kneden dan latex.

Groetjes Karine

Kaatjekikker schreef:

Latex handschoenen zijn ook niet fijn. Bij de Action koop je voor 3 euro een pak vinyl handschoenen. Die zijn wel iets gepoederd, maar dat merk je amper. (Ik vind gepoederde handschoenen vre-se-lijk normaal)

Vinyl handschoenen vind ik in ieder geval een stuk prettiger met kneden dan latex.

Dank je, k ga gelijk zoeken!

Met sugarflair heb je het een stuk minder doorgaans dan bij electric colours bijvoorbeeld.... Maar bij donkerblauw is dat ook een drama :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Joosjepoosje schreef:
Kaatjekikker schreef:

Dank je, k ga gelijk zoeken!

Ik gebruik ook vinyl handschoenen. Ik wil niet anders meer! Ideaal, het kneden en kleuren gaat zo een stuk sneller. En het is ook hygienischer natuurlijk.

Wel gebruik ik handschoenen zonder poeder. Die van de webshop zijn echt perfect. Maar daar zitten niet veel in een verpakking. Bovendien vond ik het handiger om ze gewoon hier in Italie te kopen.
Zo'n doos van 100.

Maar.... niet alle vinylhandschoenen zonder poeder zijn goed bruikbaar!
Ik heb 3 verschillende merken/dozen gekocht (allemaal geschikt voor gebruik met etenswaren), waarvan de laatste pas net zo goed zijn als die van de webshop.
Bij de anderen bleef de fondant erg aan de handschoenen plakken en daardoor bleven mijn vingers aan elkaar plakken, enz.

Deze is van het merk 'Walking'. Geen idee of het ook in Nederland te krijgen is.
Koop anders eerst eens een pakje van de webshop van deleukstetaarten. Dan weet je wat ik bedoel. Het werkt zo fijn!

10

De electric colours van americolour zijn heeel fijn maar geven ook ontzettend af! wilton geeft minder mooie kleuren maar geeft ook minder af...

Ik heb handschoenen van de sligro zonder poeder voor de workshopdeelnemers en die werken heel fijn!

Meteen je handen wassen (voordat je alles er echt goed doorheen gekneed hebt) wil ook wel eens helpen, dan trekt het er niet zo in.
en soms offer ik een roller op ;) dan rol ik het uit om te kneden dan krijg je het ook niet aan je handen ;)