1

Onderwerp: Wie wil mij helpen

Ik wil een feyenoordtaart voor mijn dochter haar verjaardag maken.
Nu maakte ik altijd taarten met marsepein erop, mijn vraag is of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen fondant en marsepein? En wat ik volgens jullie het beste kan gebruiken.

Ook vind ik het leuk om namen enz. op de taarten te schrijven.
Zelf deed ik chocolade smelten en dan van een tuitje van bakpapier alles schrijven, is dit ook mogelijk met een icingset uit de webshop en als ik hier dan een mondje bij bestel, kan ik deze er gelijk opdraaien, ik hoop dat iemand mij uit ervaring hiermee kan helpen.
En hebben jullie misschien nog andere tips voor mij?

Nog een laatste vraag:
Ik wil voor het eerst misschien marsepein/fondant via deze webshop bestellen, aangezien ik op texel woon, moet het door de postbode bezorgd worden, vind het wel een raar idee, doet iemand dit wel vaker.

Ik wacht jullie reactie af en hoop dat een mooie taart voor mijn dochter haar 9e verjaardag te maken

2

Re: Wie wil mij helpen

fondant is op basis van suiker en marsepein op basis van amandelen. qua keuze heeft iedereen zijn voorkeur. ik gebruik beide.

wat namen in chocolade betreft, kun je huidige werkwijze aanhouden, maar kan ook met icingset.

anders even informeren bij de postbode of hij er ervaring mee heeft? of mailtje naar webshop met die vraag.

alvast veel succes!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3 Laatst bewerkt door Nokkie (15-05-2011 21:26)

Ik ben zelf een beginner en ik denk dat het zo zit:
De meeste soorten fondant zijn/worden hard, marsepein wordt niet hard.
Fondant is zoeter. Vinden kinderen vaak wel lekker.
Het uitrollen (bekleden) met marsepein zou makkelijker zijn (zelf nog niet geprobeerd, ik vind het met fondant wel te doen).

Sommigen mengen ook fondant en marsepein door elkaar (fiftyfifty)

Marsepein schijnt makkelijker te kleuren zijn.
Maar marsepein krijg je niet of moeilijk wit,is namelijk gelig van zichzelf.
Fodant is wel wit.
Ik weet niet of je zelf wilt kleuren?
Zwart en rood schijnen net de lastigste kleuren te zijn.
Misschien beter om voorgekleurde marsepein of fondant te kopen.

Smaak van Royal Icing is niet heel erg lekker (maar je hoeft het niet op te eten), chocolade is lekkerder. Nadeel is dat chocolade kan gaan smelten.

Ik woon zelf niet op een eiland maar weet wel dat er soms bij leveringsvoorwaarden van een webshop staat dat levering op de Waddeneilanden extra kosten met zich kan meebrengen of niet mogelijk is.

Succes,
"Nokkie"

4

O ja, werken (sommige) uitstekers ook niet fijner met fondant dan met marsepein?

5

smit schreef:

Nog een laatste vraag:
Ik wil voor het eerst misschien marsepein/fondant via deze webshop bestellen, aangezien ik op texel woon, moet het door de postbode bezorgd worden, vind het wel een raar idee, doet iemand dit wel vaker.

Ik snap deze vraag niet, dit is sowieso een webshop dus zo'n beetje elke klant hiervan laat het bezorgen.
Hier in Den Haag wordt het ook door de postbode bezorgd, ik snap hem echt niet geloof ik  :o
Jullie hebben toch ook gewoon TNT op de Wadden?

Groetjes Melanie

6

Is lang houdbaar hoor, als dat je zorg is