Onderwerp: Afrikaans Blond!!! Het idee was leuk maar...
Het idee was leuk, maar de uitvoering
. Kan er nu smakelijk om lachen dat de onderste taart een topsy turvy op zichzelf is maar gisteren en vanmorgen
Het is een heeeeeeeel verhaal!
Ik wilde voor een vriendin die haar huisje nu bijna af heeft, een taartje maken. We hebben elkaar leren kennen tijdens vrijwilligerswerk in Afrika dus ik dacht das een mooie combi. Ik maakt een afrikaans hutje, doe het in de stijl van Blond (vind ze leuk), plak er wat dingen omheen die we daar hebben meegemaakt in een bloemetje en je hebt een gezellig taart.
Ik was gisteren zelf al heel Afrikaans begonnen, want toen ik het biscuit wilde bakken, kwam ik er achter dat de eieren niet goed meer waren. Ik had geen tijd om anderen te kopen. Dus maar twee pakken cakemix (alleen water toevoegen)
in een bakvorm gemikt en bakken maar! Nou ja het werd een enorm kapsel. Vanmorgen de boel gesneden en gevuld. Maar ja, cake is natuurlijk veeeeeeeeeeeel zwaarder dan biscuit dus pruttelde de vulling (banketbakkersroom + vlaaivulling) er weer uit. Taartje begon al wat meer op de toren van Pisa te lijken. De boel afgesmeerd met botercreme...maar dat was door die soppende vulling ook niet zo'n succes. De marsepein was helemaal om te grommen! En ik was erg blij dat ik gisteren lint had gekocht bij de Hema
Ben benieuwd of de marsepein morgen is weg gesmolten door de vulling. Ben er wel een beetje bang voor.
In de winkels kon ik nergens van die chocosticks vinden (voor op het hutje) alleen iets wat er op leek, maar dat leek ook niet te werken. De afwerking is minder dan anders door alle irritaties. Maar het idee was leuk!
Kortom het is een hele toestand geweest maar dit is 'm: Zoals mijn moeder al zei: "Ach, maar in Afrika zijn toch ook veel dingen scheef?" whahahah

Topsy Turvy zijde:

~ Neem je dromen mee de dag in ~
Maar ik vermoed dat dat allezins niet de reden is!