1

Onderwerp: Afrikaans Blond!!! Het idee was leuk maar...

Het idee was leuk, maar de uitvoering  :lol:. Kan er nu smakelijk om lachen dat de onderste taart een topsy turvy op zichzelf is maar gisteren en vanmorgen  :grr:

Het is een heeeeeeeel verhaal!
Ik wilde voor een vriendin die haar huisje nu bijna af heeft, een taartje maken. We hebben elkaar leren kennen tijdens vrijwilligerswerk in Afrika dus ik dacht das een mooie combi. Ik maakt een afrikaans hutje, doe het in de stijl van Blond (vind ze leuk), plak er wat dingen omheen die we daar hebben meegemaakt  in een bloemetje en je hebt een gezellig taart.

Ik was gisteren zelf al heel Afrikaans begonnen, want toen ik het biscuit wilde bakken, kwam ik er achter dat de eieren niet goed meer waren. Ik had geen tijd om anderen te kopen. Dus maar twee pakken cakemix (alleen water toevoegen)  :o in een bakvorm gemikt en bakken maar! Nou ja het werd een enorm kapsel. Vanmorgen de boel gesneden en gevuld. Maar ja, cake is natuurlijk veeeeeeeeeeeel zwaarder dan biscuit dus pruttelde de vulling (banketbakkersroom + vlaaivulling) er weer uit. Taartje begon al wat meer op de toren van Pisa te lijken. De boel afgesmeerd met botercreme...maar dat was door die soppende vulling ook niet zo'n succes. De marsepein was helemaal om te grommen! En ik was erg blij dat ik gisteren lint had gekocht bij de Hema  :lol: Ben benieuwd of de marsepein morgen is weg gesmolten door de vulling. Ben er wel een beetje bang voor.
In de winkels kon ik nergens van die chocosticks vinden (voor op het hutje) alleen iets wat er op leek, maar dat leek ook niet te werken. De afwerking is minder dan anders door alle irritaties. Maar het idee was leuk!

Kortom het is een hele toestand geweest maar dit is 'm: Zoals mijn moeder al zei: "Ach, maar in Afrika zijn toch ook veel dingen scheef?" whahahah  :lol:  :lol:  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4G3ZJVZS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WHKR6MD6.jpg

Topsy Turvy zijde:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENZ7AJVL.jpg

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

Re: Afrikaans Blond!!! Het idee was leuk maar...

Hoi,

Ik vind je verhaal grappig en je taartje ook. En toch ook een mooie taart hoor ondanks de cake. Een taart hoeft toch niet altijd perfect te zijn het is handwerk!

3

:lol:  :lol:  :lol:
Wat een leuk verhaal, zou mijzelf overkomen kunnen zijn.
Maar ik vind hem evengoed wel kunnen hoor!

Moest erg om je verhaal lachen. Vooral om de manier van schrijven en omdat het zo herkenbaar is.

Vrolijke kleuren hoor. :lol:

Groet,
Annemieke

5

Haha leuk verhaal! Tsja als het dan mis gaat kan het net zo goed GOED misgaan...

Hij si toch leuk en vrolijk hoor en het gebaar wordt vast gewaardeerd, da's ook belangrijk!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

Bedankt voor jullie reacties! Ik kan er nu ook echt om lachen. En inderdaad als het misgaat kan het beter maar goed misgaan. Kwam er net achter dat het vrijdag de 13e is... :think: Maar ik vermoed dat dat allezins niet de reden is!

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

7 Laatst bewerkt door Carien (13-05-2011 22:36)

:D  :lol: da's voor afrikaanse begrippen toch een heel solide huisje?! O-)

toestand zeg, maar echt een heel leuke taart geworden :Y

(en it's the thought that counts :Y )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Hihi, die vrijdag de 13e had ik nog niet eens bedacht... zal er zeker mee te maken hebben. Maar het is nog steeds een superleuke taart en ach, ook al is hij niet kaarsrecht, hij zal er zeker niet minder om smaken !!!

Groetjes, Conny