1

Onderwerp: Handtasjes en een piratenschip

Voor moederdag heb ik een poging gedaan twee handtasjes te maken, een voor mijn moeder en voor mijn schoonmoeder. De tasje heb ik gevuld met frambozen en witte chocoladebavarois met extra kruimels witte chocolade (iets te heftig met de keukemachine gehakt). Het zijn nog niet van die meesterwerkjes die hier vaker langskomen, maar ik ben zelf toch wel tevreden. Ik heb ook allerlei nieuwe dingentjes geprobeerd, oa de impressiemat, de ruitjes, sugargun, het stikseltje en de vlinderstencil. Nou hier komen ze. Ik heb restjes opgemaakt, vandaar de interessante kleurcombinaties (niet van die echte tassenkleuren).


http://www.mijnalbum.nl/Foto-8OPFDKPY.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHTWRPJN.jpg

In april was mijn oudste zoontje jarig en ik had in mijn hoofd een piratenschip te willen maken. Maar na alle spectaculaire mooie boten hier op het forum durfde ik hem toch eigenlijk niet te showen, maar ik wil jullie hem toch niet onthouden.
De zee verliep soepeltjes, maar bij het snijden en vullen van de boot zag ik het steeds somberder in. Het leek meer een kapseizend schip te worden. Door veel chocosticks, en dikke plakken extra marsepein is hij toch enigzins in bootvorm gekomen. Door alle "tegenslagen" had ik niet zo'n zin meer in het mooi afwerken. Tijdens de Zoet&Zo challenge had ik al geleerd dat je marsepein niet kunt gebruiken in combinatie met tylose, wat ook gelijk de slappe zeilen verklaart. Ik had het allemaal goed voorbereid in mijn hoofd, maar de uitvoering liet dus te wensen over. We gooien het maar op goede leermomenten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GV8KXSQT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ULZZRNTQ.jpg

De "zee" was gevuld met moccacreme. Het zinkende schip met zwitserse room.

Ik hoop dat jullie nog een paar tips and trics voor mij hebben, of anders wat bemoedigende woorden.

Re: Handtasjes en een piratenschip

Je taarten klinken heerlijk!!!
Welk recept gebruikte je voor de moccacreme?

Ik vind je taarten er trouwens wel hardstikke goed uitzien!

Ik zag dat je ook de stencil techniek hebt uitgeprobeerd, mooi strak geworden zeg, die vlinder!
Bij mij vlekt het steeds, schilder het dan liever met de hand :o
Hoe heb jij het gedaan?

Wat is het toch een heerlijke hobby niet?!
Lekker frotten en naderhand ook nog iets lekkers eraan overhouden ;)  :P

veel bakplezier!

Re: Handtasjes en een piratenschip

@taartjevan10tje;
dank voor je reactie, ben altijd benieuwd of er iemand de moeite neemt om naar mijn taartjes te kijken.

De moccacreme heb ik (lekker makkelijk) gemaakt mbv Tortencreme van Ruf (gekocht in Duitsland), dat is een basis voor taartvulling en ik heb daar oploskoffie aan toegevoegd en een ons gesmolten boter voor de stevigheid. Ik vind dit een heel fijne basis om mee te werken. Voor de vertaling heb ik mijn, van oorsprong Duitse, collega even geraadpleegd. Mijn kinderen vinden deze moccacremeversie héél lekker.
De witte chocoladebavarois heb ik gemaakt mbv de mix gekocht bij taartendocoratie, daar heb ik de frambozen en chocolade extra toegevoegd.

Ja het stencillen was ook een eerste poging, die wonderbaarlijk goed verliep. Ik heb zilverpoeder/glansspul aangelengd met wat rejuvenatorspirit en met een platte kwast erop getamponeerd (zo heet dat geloof ik), ik heb geprobeerd niet te veel te vegen en het mengsel heb ik vrij stevig gehouden, niet echt vloeibaar. Maar of het een volgende keer ook zo goed lukt? Beginnersgeluk he.

4

Re: Handtasjes en een piratenschip

Dat piratenschip is toch hartstikke mooi geworden! Top!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

5

Re: Handtasjes en een piratenschip

je bent veel te streng tegen jezelf hoor :s , het zijn hartstikke leuke en mooie taarten :Y

De slappe zeilen kun je ook oplossen door een horizontale prikker bovenlangs te doen (heeft vast een echte tuigage-naam, maar die weet ik niet hoor :nooo  ;) ), maar echt, hartstikke mooi.
Ik denk dat je zoon hem prachtig vond :Y ?

En de tassen zijn ook prima gelukt :thumb:  :thumb: ; dat lukte bij mij voor geen meter bij De Stolp :nooo , had echt m'n dag niet  :nooo (offeuh... :rolleyes:  :grr:  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6 Laatst bewerkt door reneebr (12-05-2011 17:06)

Re: Handtasjes en een piratenschip

Ziet er goed uit hoor...

En inderdaad die tortencreme is echt een aanrader! (ik vind de vanille niet zo lekker, de aardbei is super super super lekker, de mokka nog niet geprobeerd...)

Ik heb nog een kleine tip (als dat mag ;)) als je figuurtjes uitsteekt, moet je even zorgen dat je marsepein/fondant los op de tafel ligt. Dan uitsteken en dan even met uitsteker en al heen en weer bewegen op je tafel. Omkiepen zodat je uitsteker + fondant in je hand heb en even met je hand erover heen gaan, krijg je geen rafels ;)

7

Re: Handtasjes en een piratenschip

Ziet er zeker leuk uit die taarten parade.

Die tortencreme van ruf, bij de real toevallig ? Als ik daar weer eens ben dan zal ik ook eens gaan kijken.

Christine.

Re: Handtasjes en een piratenschip

Ik vermoed dat de real ook wel de tortencreme van Ruf heeft, maar ook Oetker heeft volgens mij van die basis mixen, voor de kwartaart gebruik ik ook altijd zo'n mix (käse-sahne) en als bodem een biscuit (ben niet zo van de gestampte koekjes met boter). Op het pakje van de Ruf staan de aanwijzingen voor bijv mokka of chocoladecreme. Maar met stratiatella yoghurt was hij ook erg lekker.
De Ruf zit in een geel pakje met een plaatje van een opgerolde koek en nog een stuk taart erop.

De laatste keer shoppen in Duitsland had de K+K in iedergeval ook de Ruf, Marktkauf in Nordhorn heeft hem in iedergeval ook.

Geweldig he shoppen in Duitsland, gun mijzelf er eigenlijk geen tijd voor, doe het meestal als onderdeel van mijn vakantie.

9

Re: Handtasjes en een piratenschip

Nou ik vind ze er erg goed uitzien hoor. Veels te streng voor jezelf. Volgende keer maak je de zeilen van fondant of van ouwel. Zodoende leert men. En iedereen weer van elkaar. Ik vind het knap.