Onderwerp: Handtasjes en een piratenschip
Voor moederdag heb ik een poging gedaan twee handtasjes te maken, een voor mijn moeder en voor mijn schoonmoeder. De tasje heb ik gevuld met frambozen en witte chocoladebavarois met extra kruimels witte chocolade (iets te heftig met de keukemachine gehakt). Het zijn nog niet van die meesterwerkjes die hier vaker langskomen, maar ik ben zelf toch wel tevreden. Ik heb ook allerlei nieuwe dingentjes geprobeerd, oa de impressiemat, de ruitjes, sugargun, het stikseltje en de vlinderstencil. Nou hier komen ze. Ik heb restjes opgemaakt, vandaar de interessante kleurcombinaties (niet van die echte tassenkleuren).
In april was mijn oudste zoontje jarig en ik had in mijn hoofd een piratenschip te willen maken. Maar na alle spectaculaire mooie boten hier op het forum durfde ik hem toch eigenlijk niet te showen, maar ik wil jullie hem toch niet onthouden.
De zee verliep soepeltjes, maar bij het snijden en vullen van de boot zag ik het steeds somberder in. Het leek meer een kapseizend schip te worden. Door veel chocosticks, en dikke plakken extra marsepein is hij toch enigzins in bootvorm gekomen. Door alle "tegenslagen" had ik niet zo'n zin meer in het mooi afwerken. Tijdens de Zoet&Zo challenge had ik al geleerd dat je marsepein niet kunt gebruiken in combinatie met tylose, wat ook gelijk de slappe zeilen verklaart. Ik had het allemaal goed voorbereid in mijn hoofd, maar de uitvoering liet dus te wensen over. We gooien het maar op goede leermomenten.
De "zee" was gevuld met moccacreme. Het zinkende schip met zwitserse room.
Ik hoop dat jullie nog een paar tips and trics voor mij hebben, of anders wat bemoedigende woorden.