1

Onderwerp: Bruidstaart snijden

Oke... ik heb nog precies 1 week te gaan voor mijn eerste bruidstaart op vrijdag 20 mei *haalt diep adem*

In het kort:

-4 hoog in het vierkant. 15x15, 20x20, 25x25, 30x30 en dan zijn de lagen een beetje gedraaid
-bloemenwaterval aan de voorzijde
-bruid en gom badeendjes erop
-20 cupcakes gedecoreerd in dezelfde stijl
-1 suikervrij gedecoreerd in dezelfde stijl.

Ik heb al een proefje gemaakt voor moederdag afgelopen zondag en dat ging me goed af vond ik. Deze was 20x20. Feedback altijd welkom!!!
http://banaan.zeelandnet.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=86026&g2_serialNumber=2.jpg

Wordt vast heeeeel erg mooi en ik heb alle vertrouwen in mezelf (nu nog wel, maar zoals ik al zei... ik heb nog een week en als de taart in de auto staat ga ik pas echt in mijn broek schijten  :D. Dus als er iemand volgende week vrijdag een jonge meid als een soort bejaarde ziet rijden.... DAT WAS IK  :)

Maar nu ben ik ook gast op die bruiloft en de bruid heeft gevraagd of ik hem ook wil snijden natuurlijk nadat zij hem hebben aangesneden. Een hele eer, en ook leuk omdat ik dan zelf de complimentjes in ontvangst mag nemen  O-). Ik heb de snijschema's al gevonden en bedacht dat ik op elk taartstukje 1 bloemetje leg want anders hebben sommige mensen wel 3 bloemetjes en anderen helemaal geen eentje. Maar waar moet ik op letten tijdens het snijden???

Sorry voor het lange verhaal. Ik had maar 1 vraag, maar moest de rest ook even kwijt geloof ik  :o (en ik meld mezelf even want ik weet niet of ik goed sta)

Re: Bruidstaart snijden

bij het snijden zou ik vooral letten op dat je niet per ongeluk tussendoor aan je vingers likt ;)
en dat je het stukje mooi rechtop op het schoteltje zet, zodat de decoratie mooi zichtbaar bovenop blijft, en niet de zijkant van de taart...

verder zou ik misschien nog even oefenen op de bloemen, iets minder hard drukken op de blaadjes met je ball tool :o op een zachte ondergrond, een nieuw schuursponsje bijv, en dan de zachte kant ;)

en ik ben erg benieuwd hoe je een suikervrije taart decoreert in dezelfde stijl, bestaat er een soort suikervrij fondant? geen idee.

o ja, misschien nog wat kaartjes met je telefoonnummer meegeven aan mensen die het leuk vinden? alleen als ze erom vragen zou ik dat doen hoor, maar dus wel een paar klaar hebben, zodat je niet op de achterkant van een bierviltje hoeft te schrijven :+

in ieder geval veel succes, gaat helemaal goedkomen hoor!!

I never met a calorie I didn't like....

3

Ik zou zorgen dat je de dowels eruit haalt voor dat de stukjes geserveerd worden  :+

(maar ik heb hetzelfde op 18 mei en ook ik ben op de bruiloft zelf........)

Alles goed???? nee 3 fout

4

ik verhuis je even naar taartdecoratie-algemeen. ;)

5

CindyM schreef:

Sorry voor het lange verhaal. Ik had maar 1 vraag, maar moest de rest ook even kwijt geloof ik  :o (en ik meld mezelf even want ik weet niet of ik goed sta)

Spannend allemaal hoor ;)

Je aansnij-vraag hoort inderdaad in Taartdecoratie algemeen :Y
[MOVE] --> Daarheen

[edit]En er was er weer eerder iemand wakker dan ik  :rolleyes:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

@taartenprinsesje: thanx. De bloemen op deze taart waren expres de lelijkste. Moest toch eerst even oefenen met het vastplakken  :)

De suikervrije taart is kant en klaar gekochte suikervrije cake van de supermarkt. Die smeer ik af met roomboter zonder poedersuiker en dan overgiet ik hem met gesmolten suikervrije chocolade. Er bestaat geen suikervrij fondant maar wel suikervrije marsepein maar die kan ik hier nergens vinden (ook niet bij Jamin). Wel online (verzendkosten  :grr:), maar ik los het gewoon zo op. En dat gebakje krijg ook een paar bloemetjes (voor de sier) die de suikerpatient natuurlijk niet op moet eten. En alles wat suikervrij is, zit bomvol met tagatose, maltitol, aspartaam, en andere zoetsofrommel. Dus ik hoop dat de patient in kwestie sterke darmen heeft, want dat zal wel lekker laxeren.

Enne... goede tip van die vingers aflikken. Dat zou ik zomaar kunnen doen. Ik zal er goed op letten. En die kaartjes zal ik ook meenemen  :thumb:

@Lune: goh... ben blij dat je het zegt. Ik zou ze zo laten zitten  :o . Jij succes op 18 mei  ;)

Thanx ladies. Ik heb weer een paar dingen om te noteren voor mezelf.

7

Marianne schreef:

[edit]En er was er weer eerder iemand wakker dan ik  :rolleyes:

O-)  :D