Ja, ja ik hou er niet van als ik op locatie moet decoreren. Alle mensen die kijken ...brrr nee, niks voor mij.
Ik vervoer alle bruidstaarten in zijn geheel
Al vaker 5 hoog zo vervoerd.
Bij deze de tips die mij helpen:
1 dag /avond van tevoren moet het taart gestapeld zijn en gedecoreerd. Zo weet ik zeker dat alle decoraties op zijn plek zijn en als het los is, ik automatisch op goede plek plakken.
Met een cocktailprikker kan je de rozen/bloemen of andere decoraties op z'n plek laten als je hem aan de zijkant plakt.
Ik plak alles met lijm.
Het is mee 1 keer voorgekomen dat de taart ging schuiven omdat ik die dag zelf de taart ging stapelen met icing....nou nooit meer. Ik kon wel janken en heb daarom deze methode gekozen.
Het stapelen:
Bij het stapelen maak ik mijn taart een klein beetje vast met tyloselijm. Geen icing...alleen een klein beetje net als een klein dotje. Dit doe ik om het schuiven te voorkomen en dat hij stevig op zn plek bljft.
Ik gebruik bij alle stapels hard karton.
Dowels:
Dit is echt verschillend voor mij hoeveel ik in elke laag doe. Ik doe dit meestal op gevoel. Aan de buitenring zet ik dowels en ook meestal 2 in het midden bij een grote taart. (25,30/35 cm)
Ik gebruik plastic dowels en doe geen lang dowel in de hele taart.
Vervoeren:....de bruidstaart gaat in de achterbak op een grote houtenplank (tip van sweet carolyn gezien), ik zit op de achterbank en kan de taart vasthouden aan de onderplaat als dat nodig is.
Bij het rijden bij bochten geeft mijn vriend mij al aan als ik de onderplaat moet vasthouden. Bij het remmen hou ik ook de onderplaat vast omdat hij naar voren kan schuiven.
Het gaat goed, we hebben zelfs geen tom tom dus ik instrueer van achteren met mn anwbpapier hoe we moeten rijden. Het is veel communiceren ahahahah. Als ik merk dat hij te hard rijd dan geef ik dat aan.
Dit is wat voor mij werkt he dames. Misschien werkt het niet voor anderen maar hoop dat jullie met deze tips vooruit kunnen. Ik heb het stapelen geleerd door het zelf veel te doen en tot nu toe gaat het goed.
Be in love with what you have