1

Onderwerp: eerste 6 hoog stapeltaart, via bva

Ik had  gereageerd op de topic om Linda haar taart bruidstaart te maken.
Na de mail te hebben verstuurd kwamen er andere wensen en de opdracht sprak me meer aan. De bloemen moesten roze, paars en wit zijn en voor 100 man stapel. Dat zou dan een taart van 6 hoog worden.... :/ ik moest even nadenken als ik de uitdaging wel aan zou gaan en dat heb ik gedaan. Hij was zoals ik altijd doe in zijn geheel vervoerd. En hij was super zwaar...phoe he.
Er was ook een een aansnijtaart voor 15 man maar heb daarvan geen foto gemaakt.
Ik heb wel mijn eigen draai aangegeven omdat ik helemaal gestressed raak van het precies namaken van een taart. Linda bedankt voor je toestemming om hem als inspiratie te gebruiken. :Y

Tips en feedback zijn zeer welkom :D
http://i53.tinypic.com/ezhj11.jpg

http://i56.tinypic.com/10qyjwn.jpg

http://i56.tinypic.com/o73x2q.jpg

Be in love with what you have

2

Re: eerste 6 hoog stapeltaart, via bva

wat een boel bloemen, dat je het gedurfd hebt in 1x te vervoeren!!

Groetjes, Dorothea.

3

Ohhhh, prachtig......wat een grote stapel! Die bloemen.....erg mooi! Ben wel benieuwd hoe je zoiets vervoert......en ook nog in z'n geheel aankomt!

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

4

Wauw, wat een bouwwerk is het geworden, maar het is een plaatje en wat zul je een werk hebben gehad aan al die bloemen, maar het resultaat mag er wezen. Enne niets te danken hoor.

5

prachtig....heel erg mooi..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Ik vind hem echt prachtig maar zo'n taart in 1 geheel vervoeren? Ik kreeg al nachtmerries toen ik er 1 van 2 hoog naar mijn vriendin moest brengen :-)

7

Wauw Emmy!! Prachtig!!!!!!!!!! Die 1e foto erg mooi zo van onderaf genomen..

Hoe heb je hem gedoweld? ben zelf aant twijfelen of ik zaterdag 1 van 5 hoog in zijn geheel durf te vervoeren vandaar mijn vraag...

8

Wauw.....een werkelijk prachtige stapel, mooi met zoveel bloemen.
Tips: ik mis nog 1 bloemetje, net rechts van het midden  :lol:  :+  :lol:
Nee natuurlijk heb ik geen tips, ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zelfs zoiets zou kunnen maken.

En ik ben ook echt benieuwd hoe zo'n stapel in een auto gaat en hoe rustig je moet rijden met alle verkeersdrempels en rotondes om 'm heel over te krijgen.....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

Wauw! Wat een taart!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

10

Wat zijn de maten? :)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

11

wauw schitterend zo'n bloemen waterval. prachtig gedaan

Groetjes, Franka

12

Wauw, prachtige taart! Ik moet er over een maandje ook eentje van 6 lagen maken en krijg al nachtmerries over inzakken! Heb je met plastieken dowels en tussenlagen gewerkt of gewoon kartonnetjes?

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

13 Laatst bewerkt door prettygem (23-05-2011 21:11)

Ja, ja ik hou er niet van als ik op locatie moet decoreren. Alle mensen die kijken ...brrr nee, niks voor mij.
Ik vervoer alle bruidstaarten in zijn geheel :Y  Al vaker 5 hoog zo vervoerd.

Bij deze de tips die mij helpen:
1 dag /avond van tevoren moet  het taart gestapeld zijn en gedecoreerd. Zo weet ik zeker dat alle decoraties op zijn plek zijn en als het los is, ik automatisch op goede plek plakken.
Met een cocktailprikker kan je de rozen/bloemen of andere decoraties op z'n plek laten als je hem aan de zijkant plakt.
Ik plak alles met lijm.
Het is mee 1 keer voorgekomen dat de taart ging schuiven omdat ik die dag zelf de taart ging stapelen met icing....nou nooit meer. Ik kon wel janken en heb daarom deze methode gekozen.

Het stapelen:
Bij het stapelen maak ik mijn taart een klein beetje vast met tyloselijm. Geen icing...alleen een klein beetje net als een klein dotje. Dit doe ik om het schuiven te voorkomen en dat hij stevig op zn plek bljft.
Ik gebruik bij alle stapels hard karton.

Dowels:
Dit is echt verschillend voor mij hoeveel ik in elke laag doe. Ik doe dit meestal op gevoel. Aan de buitenring zet ik dowels en ook meestal 2 in het midden bij een grote taart. (25,30/35 cm)
Ik gebruik plastic dowels en doe geen lang dowel in de hele taart.

Vervoeren:....de bruidstaart gaat in de achterbak op een grote houtenplank (tip van sweet carolyn gezien), ik zit op de achterbank en kan de taart vasthouden aan de onderplaat als dat nodig is.
Bij het rijden bij bochten geeft mijn vriend mij al aan als ik de onderplaat moet vasthouden. Bij het remmen hou ik ook de onderplaat vast omdat hij naar voren kan schuiven.
Het gaat goed, we hebben zelfs geen tom tom dus ik instrueer van achteren met mn anwbpapier hoe we moeten rijden. Het is veel communiceren ahahahah. Als ik merk dat hij te hard rijd dan geef ik dat aan.

Dit is wat voor mij werkt he dames. Misschien werkt het niet voor anderen maar hoop dat jullie met deze tips vooruit kunnen. Ik heb het stapelen geleerd door het zelf veel te doen en tot nu toe gaat het goed.

14

linda1 schreef:

Wauw, wat een bouwwerk is het geworden, maar het is een plaatje en wat zul je een werk hebben gehad aan al die bloemen, maar het resultaat mag er wezen. Enne niets te danken hoor.

Pff Linda, ik heb zelfs teveel bloemen over :rolleyes:

15

Joyce84 schreef:

Wauw Emmy!! Prachtig!!!!!!!!!! Die 1e foto erg mooi zo van onderaf genomen..

Hoe heb je hem gedoweld? ben zelf aant twijfelen of ik zaterdag 1 van 5 hoog in zijn geheel durf te vervoeren vandaar mijn vraag...

Hey Joyce, .....ik heb mijn antwoord hierboven geplaatst over het stapelen/dowels en vervoeren. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

16

Sandra-lala schreef:

Wauw.....een werkelijk prachtige stapel, mooi met zoveel bloemen.
Tips: ik mis nog 1 bloemetje, net rechts van het midden  :lol:  :+  :lol:
Nee natuurlijk heb ik geen tips, ik kan alleen maar hopen dat ik ooit zelfs zoiets zou kunnen maken.

En ik ben ook echt benieuwd hoe zo'n stapel in een auto gaat en hoe rustig je moet rijden met alle verkeersdrempels en rotondes om 'm heel over te krijgen.....

Wahahahhaah, ik zie meer plekken waar er kleine bloemetjes missen hoor :grr:  :P  Rustig rijden gaat wel....op tijd vertrekken helpt. 15 min eerder dan normaal en op de snelweg gewoon gassen  :thumb:

17

Zonnetje schreef:

Wat zijn de maten? :)

Maten waren 10/15/20/25/30/35

18

Ongelofelijk, wat een enorme taart. Hij is prachtig!

en stoer zeg, dat je die in 1 x durft te vervoeren!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

19

Geweldig!!!! :Y  :thumb:

20

Wauw, prachtig en heel knap hoor!! Tjee, 6 hoog.... petje af. En ik zou het ook niet leuk vinden om op locatie te moeten stapel of decoreren. Ik word al kriegel als een bekende thuis meekijkt als ik taarten maak (behalve mijn vriend dan)...
:thumb:

21

Wat een ongelooflijk  mega- mooie Beauty!!!!
Ik zit echt met m'n mond open te staren!!
Niets dan lof voor je!!!

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

22

Prachtig!
En erg stoer hoor om 'm in 1x te vervoeren!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

23

wat een mooie taart zeg! ik vond het al vreselijk toen ik een bruidstaart van 3 lagen in de auto moest vervoeren haha.

Groetjes Marleen

24

Heel erg mooi, haha, ik zie je al helemaal zitten, achterin de auto, zwetend met die taart, in de bochten, al die drempels in de reeshof!!!! En dan ook nog de route voorlezen hahahahaha  :lol:
respect hoor meid!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

25

Hij is geweldig :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes Gerien