1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (12-05-2011 16:08)

Onderwerp: mijn oepsige schatje ;)

op aanraden van een taartvriendinnetje heb ik eens iets dunner bekleed vanmorgen, ik had nog een 12 cm taartje staan (nu 1-2 mm dik...pfew, viel nog niet mee), maar daar ben ik niet tevreden over, het is niet zo strak als ik gewend ben en ik zie er nog kleurverschil doorheen ( op de foto niet zo duidelijk zichtbaar maar in het echt wel...) dus na een redelijk ontevreden gevoel dit kleine 12 cm taartje dan maar als oefen projectje gebruikt n.a.v. de lieffies van Alice (misschien toch maar die workshop bij haar gaan doen). kijken of ik ook kan schilderen op een fondant :s , maar Toos Inspiratieloos was weer eens op visite dus ik heb uit mijn geheugen iets uit de nagelstyling geprobeerd te maken (was al weer te lang geleden om precies te zien hoe dat ook al weer was want dat boek waar het in stond heb ik niet meer helaas....iemand van jullie toevallig in het bezit van het boek van Renata?) al met al vind ik het nog best een lieffie maar niet zoals ik ze normaal maak... ik wilde hem jullie toch niet onthouden want ik heb begrepen dat jullie het best leuk vinden om te zien dat bij mij ook niet altijd alles van een leien dakje gaat  :lol:
ik ben gewend om te schilderen met olie of acrylverf en dit is zo totaal anders, heel dun en niet zo dekkend. je ziet ook alle aanzetten in de verf..... moet nog veel oefenen dus ;) owja, hij is gevuld met chocolade ganache en aardbeienjam. ik moest die ganache natuurlijk zelf ook nog eens proberen in een taart natuurlijk :lol:
trouwens, dit is alleen de voorkant he  :Y aan de achterkant heb ik van alles geprobeerd, van one stroke painting (wat dus echt niet lukt met deze dunne verf want je kunt de kwast niet "laden" en scrolls. dus die achterkant ziet er niet uit whahahaha

http://3.media.hyves-static.net/1304621802/5/vEOn/0/img1304621802.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2 Laatst bewerkt door liftrasa (12-05-2011 15:55)

Re: mijn oepsige schatje ;)

Nou ik vind hem toch nog erg schattig geworden hoor  :Y  :Y

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

ha ha, volg je taartjes heel vaak en vind ze prachtig!
Dit is ook een lieverdje hoor, en schilderen is toch weer andere koek.
Als beginner hoop ik ooit net zulke mooie ( lees: strakke ) taarten te maken als jij!!!  :Y  :Y  :Y
groetjes Esther

Oh, vergeet ik nog te vragen hoe dik je normaal je marsepein of fondant uitrolt???  ;)

5 Laatst bewerkt door kwebbeltje (12-05-2011 21:33)

slagroompuntnl schreef:

Oh, vergeet ik nog te vragen hoe dik je normaal je marsepein of fondant uitrolt???  ;)

EDIT!!!! ik had het verkeerd ingeschat en dacht dat de milimeters kleiner waren. ik heb nu net echt mijn cm erbij gehouden en het is toch dunner dan ik dacht  :o  ik denk dat ik normaliter op de 3 mm zit en bij bruidstaarten en moelijke vormen op de 4 cm. ik denk dat ik de 5mm niet eens haal.
sorry voor dit misverstand. dus ga niet zo dik als ik eerst zei, wnat dan wordt het helemaal veel!!!!! :o

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

boeken van renata , check.... alleen waar :D :rolleyes:  :think:

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

Wauw, dat is een stuk dikker dan ik het uitrol. Morgen ga ik weer een taart maken en dan zeker 'jouw' dikte aanhouden (eh... van de marsepein dan hè  ;) ).
Ben beniewd!! Thnx!

8 Laatst bewerkt door kwebbeltje (12-05-2011 21:37)

slagroompuntnl schreef:

Wauw, dat is een stuk dikker dan ik het uitrol. Morgen ga ik weer een taart maken en dan zeker 'jouw' dikte aanhouden (eh... van de marsepein dan hè  ;) ).
Ben beniewd!! Thnx!

als jouw dikte voor jou werkt moet je dat gewoon zeker aanhouden hoor. niet iedereen houd van een dikkere laag bekleding namelijk. ik weet wel dat ik vroeger echt van de zuinige was, fondant en marsepein is ook best prijzig natuurlijk. maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat wanneer ik ietsjes dikker ging het toch wel iets netter en strakker was...

****let op!!!:  edit*** correctie****

ik zit nu trouwens net ff op de cm te kijken naar de echte mm's met de dikte tussen duim en wijsvinger erbij op de dikte die ik normaal uitrol, ik heb er namelijk nooit een centimeter naast gehouden wanneer ik uitrol en ik denk dat ik misschien toch iets te voorbarig was in mijn diktes. ik denk dat ik normaliter eerder op de 3mm zit en ten hoogste op 4mm. nu ik zo kijk denk ik dat ik de 5 misschien niet eens echt haal  :o sorry voor dit misverstand. ik dacht dat mm iets kleiner waren dan dat ze in werkelijkheid zijn :o  :o  :o  dus ga als je blieft niet dikker  want dat is idd wel heel erg veel!!!!! mijn fout! sorry!

zal wel met mijn werk te maken hebben. ik wil nooit mensen te kort knippen ( heb ik zelf ook een hekel aan) en houd bij een cm eraf ook liever iets kleinere stukjes aan. meestal moet er dan nog een stukje af :+

9

Ooo, ik dacht al, dat is dik! K Heb net je website ff bekeken...... Fantastisch zeg!!! Daar drooooom ik van, om ze zo te maken!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

10 Laatst bewerkt door kwebbeltje (12-05-2011 21:43)

tja, soms zie ik wel eens van die filmpjes met ontzettend dikke lappen fondant. nu lijkt het net of ik het ook zo deed terwijl ik nooit zo dik doe als in die filmpjes :nooo  dat lijkt mij zo vies!

Morgen hou ik dan ook maar m'n lineaaltje erbij haha!!

Ga het wel proberen, hoop dan ook de bovenrand strakker te krijgen.

Laat het je nog weten!!!  :)